- Vino acasă repede.
- Ajung imediat! spun, închizând telefonul. Will, nu stiu ce a pățit mama, dar trebuie să ajung urgent acasă.
- Mama ta e bine? Ce a spus?
- Sa merg acasă repede. Du-te la ore, mă descurc eu.
- Sa ai grijă te rog
Nu stiam despre ce era vorba, tot ce stiam e ca părea a fi ceva grav. Mama plangea în hohote.
Am luat-o la fugă înspre casă, dar când am trecut pe langa liceu, l-am vazut pe tata repezindu-se pe poartă şi l-am strigat.
- Tată stai, unde te duci?
- Mama ta mi-a spus sa merg repede acasă. Nu mi-a spus cauza
- Aşa şi mie...
- Hai repede în maşină.
Drumul pana acasă n-a fost lung. Mă întrebam unde e Tyna, dar tata era foarte neliniştit, deci n-am mai întrebat. Am păstrat tăcerea.
Mii de ganduri imi strabateau mintea. Aveam emoții pentru ceea ce voi afla.
Am ajuns rapid în fața casei şi am luat-o inainte, pentru ca tata urma sa parcheze maşina.
Am intrat grabită strigând-o pe mama. În sufragerie pe canapea statea mama si Tyna.
Când m-a văzut, s-a repezit spre mine cu ochii plânşi.
- Kate ... bunica ta...
- Ce? Ce e cu bunica? Spune!
- A murit azi dimineată. spuse mama, căzând în genunchi.
Parcă nu-mi venea să cred. Am înțepenit, iar privirea-mi era țintită spre şemineu. Lacrimile începeau sa curgă şiroaie
Toate amintirile pe care le aveam cu bunica imi trecusera prin minte parcă într-o secundă. Se derulau exact ca un film.
- Pof...tim?
Tyna s-a ridicat de pe canapea si m-a îmbrățişat. Plângea şi ea.
- Kate, mi-ai promis că mă vei duce la ea! Ai spus ca o voi cunoaşte, dar ... n-am apucat. spuse ea, pe un ton certăreț.
Tata stătea la uşă şi asculta atent. Pe fața lui puteam să citesc tristețea.
Era o atmosferă foarte neplăcută. Suspinam cu toții. Mama a avut o relație foarte bună cu bunica, mama sa, iar eu ... eu am crescut cu ea!
Ea mi-a fost alături atunci când simțeam că n-aveam pe nimeni! Ea mi-a oferit cele mai bune sfaturi!
Cred că voi trece cu greu peste asta.
~ cateva zile mai târziu ~
După înmormântarea bunicii, parcă vedeam totul negru. Nu piteam sa accept faptul ca am pierdut ceva atât de prețios.
Stăteam pe gânduri în patul meu. Tyna a bătut respectuos la uşă şi a intrat:
- Deranjez, surioară?
- Nu, intră.
S-a apropiat şi s-a aşezat pe marginea patului, lângă mine.
- Stiu că e greu să accepți, Kate. Ştiu că ai iubit-o ... totuşi, eu sunt aici pentru tine. spuse Tyna, oferindu-mi o îmbrățişare caldă.
- Îți mulțumesc mult! Ştii ... îmi pare rău că nu am avut ocazia să-ți fac cunoştință cu bunica..
- E în regulă, poți să-mi spui câte ceva despre ea?
- Ei bine, bunica noastră era o fire veselă. Era plină de calități. Ştia cum să îndepărteze norii din viața mea. Mereu zâmbea. Când eram micuță, bunica mă adormea cu nişte cântece line...avea o voce de aur..si deasemenea, si inima ei era de aur.
Nu m-am putut abține să nu plâng. Chipul ei mi-era țesut în minte, îl aveam...o auzeam. Auzeam cum mă striga, auzeam cum îmi cânta.
- Gata Kate, fii puternică şi nu te consuma. spuse Tyna cu lacrimi în ochi. Se pare că a fost o persoană minunată, aşa ca tine.
Tyna îmi ştergea lacrimile. Prezența ei mă făcea să mă simt mai bine.
În următoarea dimineață m-am trezit mai repede, pentru ca trebuia sa merg la şcoală, iar eu am dormit acasă, nu la liceu.
- Tyna, eşti gata?
- Dada, puțin ruj şi cobor acum!
Era destul de răcoare afară, ceea ce ne-a făcut să ne grăbim un pic.
La şcoală am refuzat sa zâmbesc prea mult sau sa socializez, deoarece moartea bunicii mele chiar m-a marcat.
În pauza mare am mers la cantina şcolii cu Rayna, Adelina, Tyna, Ben şi Will. Le-am spus si lor cele intamplate. Desigur, mi-au spus ca-mi vor fi aproape mereu. Chiar îmi dădeau o stare de bine si speram ca asa ma voi recupera mai repede.
CITEȘTI
Destine încâlcite
RomansaKatelyn Rodwens este o puştoaică de 16 ani, căreia i se oferă şansa de a învăța la cel mai bun liceu dintr-un oraş departe de bunicii cu care ea îşi ducea traiul. O dată intrată pe uşa liceului "Kirin", Kate are parte de multe schimbări în viața ei...