30 глава

3.5K 144 5
                                    

Пристигнахме пред къщата на жената, която беше отгледала Мишо. Той самият дори се двуумеше дали да слезе. Страхуваше се от това как щеше да реагира тя, макар и да си бяха говорили по телефона. Не знаеше какво да очаква. Не знаеше дали щеше да се държи с него толкова добре, колкото и преди. Ръката му все още седеше на скоростният лост и виждах как беше готов да запали колата и да потегли. Затова сложих ръката си върху неговата, за да го накарам да погледне към мен. За краткият период от време, в тез очи тъмносини се четеше силно колебание, докато не ги съсредоточи отново върху малката къщичка, където беше израснал.

— Не мога! Знаех, че беше лоша идея! – той посегна към ключа в стартера, а аз побързах да го ударя по ръката.

— Няма "не мога", няма "не искам"! Ти сам ме отучи от тези думи. Престани да се дърпаш от всичко и всички! Това не е моят мечо. – казах му, обаче той поклати глава. – Добре! Заминавай си! – отворих вратата и излязох от колата, преди той да успее да ме хване.

— Румяна, върни се тук! – чух ръмженето от колата му, а аз само му размахах среден пръст и тръгнах към зелената врата за входа на двора. – Румяна! – вратата на пикапа се отвори и вече знаех, че беше в капана, който му бях устроила.

— Ооо, не си познал! Няма да я бъде твоята. Винаги е била на твоята, но този път можеш да си го начукаш отзад.

Звъннах на звънеца и точно когато той обви ръце около мен, от къщичката излезе ниска жена с кестенява коса прибрана с една шнола назад. Мишо ме пусна като опарен след като я видя, но остана на мястото си. Топлите ѝ тъмни очи веднага ни обходиха и двамата, но най-вече се спираха на Мишо. Разбираемо - не го беше виждала от години. Тази жена излъчваше точно майчинска обич. Беше като една сила, приканваща те да отидеш и да я прегърнеш, за да я усетиш. Лека небрежна усмивка заигра по устните ѝ, смекчавайки още повече погледа си. Тя те омайваше само с погледа си. Караше те да усещаш едно спокойствие обливащо тялото ти. Направо не можеше да се опише това, което усещаше покрай нея.

— Излязох точно на време! Знаех, че сина ми ще се опита да избяга. – щом каза това, извъртях леко глава към Мишо, който се изчерви и всичко това черно по него силно си контрастираше с руменината заляла бузите му.

Изглеждаше така, сякаш беше направил някаква беля и сега се чудеше как да се измъкне от това да бъде обвинен. Тез очи тъмносини гледаха навсякъде, но не и към нито една от двете ни. Жената изляза навън и ми направи знак да почакам. Казах само с устни "няма проблем" и проследих как отиде до Мишо, който ясно отказваше да я погледне. Тя беше много нисичка и Мишо покрай нея изглеждаше точно като някоя мечка. Изглеждаше така, сякаш чакаше майка му да му се скара за нещо. Ако имаше опашка - щеше да бъде свита. Той погледна към мен, сякаш търсеше удобрението ми за нещо и аз кимнах. Веднага след това разбрах, че искаше разрешение да я погледне. Щом го направи, устните му останаха в една правя черта и се чудеше какво да направи.

Тез очи тъмносини - срещу ударите на животаWhere stories live. Discover now