Oy verirseniz sevinirim 🖤
-Sana beni bırak dedim! Aptal!
Kollarımı birbirine bağlamış, kaşlarımı çatmış, dudaklarımı büzmüş beni koyduğu sandalyede somurtarak oturuyordum.
-Bende sana sonra teşekkür et diyorum.
-Evimize icra gelirse senin evine yerleşiriz.
Ekrandan gözlerini ayırıp kısa bir bakış attı ve sırıtarak bakışlarını tekrar ekrana yöneltti.
-Bana uyar.
-Gıcık. Ukala. Zengin peze- veled.
-Oğlum bırak sen bu kızı. Bu kız ömrünü bitirir senin. Yol yakınken kaç kurtul.
Polat'ın yüzü keyifli bir hal alırken, benim somurtkan suratımım yerine de şaşkınlık dolu bakışlar gelmiş ve kafamı teyzeye çevirmiştim.
-Anlamadım?
Teyze bana göz devirip Polat'la konuşmaya devam etti.
-Benim herif de böyleydi. Seviyoruz, olur bu kadar dedik. Ailemize karşı çıkıp evlendik. Aman ne sevgi! Bir kaç yıl sonra yüzünü göremez oldum iyice. Ama çalışmasından değil, kahvehane veya meyhanelerde takıldığından dolayı. Çok kavga ettik... Çok. En sonunda meyhanede öldü de kurtuldum Allah'a şükür. Geçen hafta cenazem vardı.
Şaşkın şaşkın bakan gözlerimden önce kafamı daha sonra gözlerimi Polat'a çevirip kırpıştırdım.
-Ama-
-Yani demem o ki oğlum, beni o zaman sevene varsaydım keşke diye yakınıyorum şimdi. Bu kız kadar olmasa da güzel kızdım Allah var. Sen de seni sevene git çocuğum. Bak bu kız bulmuş bunuyor. Nah buna adam akıllı bir insan. Ama sen... Seni sevene git çocuğum.
-A a! Neden nahmış bana?
-Sen güzelliğin çirkinliğini örtüyor sanıyorsun sanırım kızım. Ama o öyle olmuyor işte.
Sinirlerimin bozulduğunu belli edecek bir şekilde gülerken teyzeye doğru iyice döndüm.
-Allah Allah? Hangi çirkinliğimmiş o?
-Bir de soruyor musun?
-Evet?
-Bir kere erkekler zarif ve kibar bir kız ister. Hareketleri narin bir kız ister. Kararınca, nazlı bir kız ister mesela. Bakımlı bir kız ister, tamam güzelsin de yüzünde bir gram boya yok. Biraz makyaj yapsın ister. Az yesin ister. Hanım hanımcık yürüsün ister. Onu sevdiğinin söylenmesini ister.
Evde mi kaldım ben şimdi?
Bir insan ne kadar öküz olabilir? Ya da , bir insan nasıl olurda bir maddeye bile uymaz?
Aklımda deli sorular.
-Bir kere... Ben zaten öyle bir kızım ki.
-Öyle olmadığın o kadar bariz duruyor ki.
Teyzeye delici bakışlar atıp, dudaklarımı ısırarak tekrar önüme döndüm.
Polat'a baktığımda aşırı derecede eğlendiğini belli eden suratı sinirlerimi bozmaya yetmişti.
-Ne gülüyorsun!? Komik mi!?
Evet manasında kafa sallamasıyla iyice gerildim.
-Ayrıca teyzecim... Biz, yani o, yani şu çocuk benim erkek arkadaşım değil ki zaten bir kere.
Cümle kuramadım ya resmen ak?
-Gerçekten mi?
-Evet?
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Sadece Şaka?
HumorElimi asker selamı gibi yapıp gözüme güneş gelmesini engellerken yine de gözlerimi kısmıştım. -Lan! Şaşkın ve korkulu çıkan sesimle Güneş ve Beste'de çatıya bakmışlardı. Ayağa kalkıp okula doğru biraz yaklaştım ve çocuğa bağırmaya başladım. -Birader...