Sezen, ağzına kilit takmışcasına kimseyle konuşmuyordu. Buna rağmen yüzsüz Salih -Betül çifti hala ev sahibiymiş gibi kalmaya devam ettiler !
Hüseyin dikkat çekici bir şekilde değişmişti?!
Ne oldu bu adama? Niye bu kadar üsteliyordu kalmalarına?!*****
Miras Davası açılmıştı ve çocuklar ilk duruşmaya çağrılmıştı . Fakat hiçbiri şahsen katılmamış, avukatlarını yetkilendirmişlerdi . Hâkim,duruşmanın sonunda bu davanın düşürülmesine kanaat getirdi ! Salih haksız bulundu ...dosya kapandı ! İlk duruşmada kaybetti.
Betül tüm umudunu yitirmişti. Salih ile olan evliliğini gereksiz görüyordu. O cilveli, tatlı dilli kadın gitmiş ...yerine sinir küpü bir cadı gelmişti.
Korkunç , iki yüzlülüğünü sadece Salih'e gösteriyordu. Kesinlikle aralarında karı -koca ilişkisi kalmamış ,ayrı odalarda yatıyorlardı .Salih Efendi bu olanlara bir anlam veremiyordu .Çünkü malları hakkında, kendi maddiyatı ve sağlığı hakkında tüm açıklamaları evlenmeden önce yapmıştı . Yersiz olan bu tutumları ,anlamsız buluyordu!
Hüseyin, hâlâ kalmalarına diretiyordu .
Salih artık bunalmış ve içine kapanmış ...gün geliyor yattığı yerden kalkamıyor ,ağzını bıçak açmıyordu!Eski dostu Hüseyin bile ilgilenmiyor, doktora götürme gereği hissetmiyordu .
Sonrasında Sezen ve iki kızı evden ayrıldı, gidecek yerleri olmayınca... sığınma evine gitmişlerdi .
Cahit bu olanları duyunca şaşkına döndü !Sezen yengesini çok severdi! Hüseyin amcası ile görüşmeye gitti:
" Amca ,ne oldu size ? Yengemin sığınma evinde olduğunu duydum. Neden ,ne oldu? Babam daha burada mı?! Neden buradalar? Amca bir açıklama yapar mısın?!" dedi gayri ihtiyari sinirlenerek." Oğlum ,babanın gideceği evi kalmadı .Ne yapsaydım sokaklarda mı yaşasınlar !
Yengeniz babanızı evden kovmuş! Buna içim el vermeyince, biraz sert çıkıştım. Galiba toplumda gönlünü, onurunu kırdım... bu sebeple evden ayrıldı! Ne yapayım yani? Kendi bilir! Çok nazlanmazsın, dönsün eve !"dedi yüzsüzce." Amca sen nasıl rahat konuşuyorsun öyle? O senin 23 yıllık hayat arkadaşın ve iyi- kötü günde yanındaydı. İki genç kızın var. Sen onları babamın hatırına kovdun mu !? Bunu mu demeye getiriyorsun !"diye çıkışta Cahit .
"Ya oğlum bildiğin gibi değil! Üzgünüm ama ilet kendisine daha fazla çocukluk yapmasın dönsün ve yaptıklarıma pişman olduğumu ekle istersen "dedi.
Halbuki Cahit'in öfkesinden, sesinin yükselmesinden , sert duruşundan korkmuştu.
Pişman falan değildi !..Cahit fazla beklemeden ertesi gün, Sezen yengesine giderek;
" Yenge, amcam çok pişman,derbeder halde,ne olur eve dönsün ...Onsuz yapamam diyor !"dedi tatlandırarak.
" Oğlum Cahit, iyi de ...ya o kadın! Orada mı kalacakmış ben eve dönünce ?!"diye sorguladı.
" O konuda konuşmadık ama emin ol bu konuyu halledeceğim. Söz!" dedi Cahit güven vererek.
*****
Cahit;
Uzun boylu iri yapılı, güçlü kasları olan genç bir adamdı.Salih, oğlundan korkuyordu!
Cahit, Hüseyin amcasının evine tekrar geldi ve sert bir rüzgar estirdi:
" Baba neredesin? Amca konuşmamız lazım!" derken... Betül çıktı karşısına;
"Çık buradan !"dedi kim olduğunu bilip bilmeden .
Üvey oğlundan gecikmeden cevap geldi;
" Sen de kimsin ya?! Ben Cahit. Galiba sen de babamın sonradan evlendiği sürprizsin! Konuşma ,karşımdan çekil! Her şey senin yüzünden zaten ..."diye yükselince ,Hüseyin bahçe kapısından çıkageldi.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
KALP VURGUNU ( TAMAMLANDI)
Ficção GeralSALİH ( Gerçek Hayattan Aktarıldı) Salih' in çocukluğundan ölümüne kadar ,yürek burkan acınası hayatı konu ediliyor: Yürekleri dağlayan bu adam ,hayatında hiç mutlu olmadı. Onu sevmeyen ve saygı duymayan eşi tarafından hep küçümsendi, merhametten...