17.BÖLÜM "BOŞANMA KARARI "

180 81 115
                                    

Salih ayrılma kararı almıştı ama acaba bu kararını Cevher'e söylemek için ne denli cesareti olacaktı ?!
Cevher ,boşanmayı kabul edecek miydi? Yoksa işi yokuşa mı sürükleyecekti?

*****

Akşam olmuştu . Farkına değildi ama Cevher hala eve dönmemişti. Evde çocuklarla beraberdi. Özellikle en küçük oğlu Ahmet ,okulda sorunlar yaşıyordu. Cevher hiç alâkadar olmuyordu .Diğer arkadaşlarından daha geç kavrıyordu öğretilenleri ve arkadaşlarıyla münasebetleri hep öfkeli ve saldırgandı .Ayrıca sınıfta okuma yazmayı çözen son öğrenciydi .
Diğer sınıf arkadaşlarıyla problemler yaşıyordu .Çünkü evdeki huzursuzluk kişiliğine işlemişti. Ahmet' in paylaşımı sıfırdı. Bencildi ve okulda bundan dolayı yalnızlaştırılmştı . Son çare olarak okul yönetimi tarafından alınan ortak bir kurul toplantısı neticesinde Ahmet' in ilgisiz ailesi nedeniyle onun özel bir okula gönderilmesine karar verildi.

Yani Ahmet normal değildi ,agresif ve kavgacıydı. Öğrenmekte güçlük çekiyordu.... özel eğitim alması gerekiyordu!

Salih bunu bilmiyordu ta ki oğlu Cahit söyleyene dek . Evin babası bu duruma çok tepki verdi.
Çok sinirlendi ve oturduğu kanepeden zıplayarak kalktı.

" Nasıl olur bu! Neden haberim yok!!! Neden anlatmadınız. Zaten anne yok ki bu evde biraz ilgili olsun!" diye kendi çapında öfke krizi geçirdi. Cevher adeta onu hiçe saymıştı. Çocuklarından bihaber yaşamasına sebep olmuştu.

Salih karısının eve dönüşünü bekledi sabırsızca. Çocuklara; bir arkadaşla buluşacağını ve eve geç geleceğini söylemişti ama Salih'in haberi yoktu. Yani Salih'e haber vermeye gerek duymamıştı !
Sonra düşündü taşındı ve nasıl Cevher bu durumları kendisine anlatmıyorsa.... O da Cevher' e hiç birşey söylemeyip bir atakta bulunacağını tasarladı. Cevher'e ders niteliğinde olacaktı bu plan .

Gece geç saatlerde dönen Cevher " Ooo kocam! Beni mi bekledin? Uyusaydın bee?! Sabah işe gidecen,hadi !" çemkirdi ve hiç yüzü kızarmadı.
Salih ," Sen de sabah dönseydin eve! Ne gerek vardı ki bu saatte gelmeye! Hiç utanmıyorsun değil mi? Çocuklar sersefil evde yalnız, bana da haber vermedin çıkacağını.... sahi nereden geliyorsun yarı sarhoş halinle?" dedi.
Cevher de yanıt vermeden ters ters kocasına baktı ve banyoya gidip duş aldı. Salih üstelemedi "Allah'ından bul!" diye ardından beddua etti.

Salih,oğlu Ahmet'in bu durumuna çok içerlemişti ve onu rehabilite olması için en iyi yerin Türkiye'ye gönderilmesi ve orada yaşaması gerektiği oldu .
Tek başına aldığı bu korkunç kararla Ahmet' in okuldan kaydını silip Türkiye göndermek üzere işlemlerini başlattı. "Görsün bakalım Cevher ....nasılmış danışılmadan bir karara varmak ve bunu en son kişi duymak!" diye içerleyerek mırıldandı.
Karısından bir şekilde intikam almaya çalışıyordu. Salih Ahmet'i kullanıyordu .Bu vesileyle Cevher' e ders verecekti.
Ahmet ,o kısa sürede okula gitmedi.

*****

Cevher küçük oğlunu uyandırıp okula hazırlamak üzere kaldırmaya çalışınca;
"Anne , ben okuldan çıktım .Babam beni Türkiye'ye gönderiyor!" dedi.
Cevher' in gönlünde Ahmet çok özeldi ve çok ayrı bir sevgisi vardı .Fakat sadece seviyordu ..onunla ilgilenmiyordu. Duyguları sadece laftan ibaretti.

Salih, gidiş için gerekli işlemleri birkaç gün içinde tamamladı. Tabii Cevher teyakkuzda bekliyordu .

"Bana bak herif! Sen ne yaptın öyle? Oğlumu memlekete göndermek de ne demek !! Ahmet sinirleri bozuk bir çocuk. Burada okuldan alınmış ,devlet onu özel eğitim gören okuluna vermiş . Türkiye ' de harap olur ,biter bu çocuk orada yapamaz. Hayatını mahvetme!" dedi.

İlk kez Cevher' in gözleri dolu dolu yaşlarla adeta yalvarırcasına konuşuyordu ama sözleri emir kipindeydi yine.
"Neden bu konuda en son benim haberim oldu ? Senin haberin vardı ve bunu Cahit anlatmazsaydı bilmeyecektim. Yani asıl sana ne oluyor? Ne bu haller !Hiç mi ilgilenmesin çocuklarla !!" diye azarladı .

KALP VURGUNU ( TAMAMLANDI)Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin