الحلقه التاسع والعشرون.
****اول المواجهه****
انقضى الليل بحلوه ومره ما بين حزن وفرح ومرح وبرود ولكن بداخلهم الحب والعشق يزينهم فات الكثير وما بقى غير القليل استعدادات مكثفة للإيقاع بأخطر مافيا مافيا ليس اقتصراتها على السلاح فقط ولكن زاد نشاطها إلى الاتجار بالأعضاء والاتجار بالبشر وخاصه الفتيات ليعيشون زمن حريم السلطان فالفتاه حينما تباع لا تكون مجرد جاريه تيم تجردها من ابسط حقوقها والأطفال فأصبح من أخطر الأشياء على مجتمعنا وذلك ناتج عن الاهمال والفقدان وعدم الرحمه فالرحمه تكون منزعوه سواء من الاهل او الناس ولكل نوع تجارة شخصيه ربما تكون تمثل امه بأكملها ولكن فى الحقيقه ماهو الا خداع ....
استيقظ الجميع على أحداث الأخبار وعناوين فتاه عمرها لا يزيد عن ال١٥ عاما تم اختفاها من بلادها فتاه من أصول عربيه لتكون سلعة جديده لمجرم سفاح واخرى تم اغتصابها من قبل مجرمين واخرى واخرى ...
هكذا تم تداوله على مواقع التواصل الاجتماعي ولكن الشئ الذى لفت الانتباه اختطاف مجموعه من طلاب الجامعه متعدون الجنسيه فمنهم العربى ومنهم الغير عربى لتنتفض أسوة من مكانها حينما علمت بأنهم تم اختفاهم من قبل مافيا آلبرت لتتجتمع بهم جميعا ليخططون كيف يتم التخلص من المافيا جميعا وليس آلبرت فقط لينقذوا الجميع وليس الانتقام فقط ....
جان وهو يمد لهم بمجموعه من الصور : دلوقتى قدامك ٤ أشخاص كل شخصيه منهم مسئولة عن حاجه فى المافيا أول صور لشخص اسمه رأفى إسرائيلى الجنسيه بيكون المسئول عن البنات لى بيتم اختطافهم وبعد ميخطافهم بيعرهم وبيبعهم فى مزاد ولى متتبعش بيكون مصيرها انوا يغتصبها ويرميها لرجالته تكمل عليها يتموت فى ايديهم ياما لما يخلصوا منها بيقتلوها ورافى يعتبر القوة العظمه وهو المسئول بعد آلبرت بمعنى هو بيكون الرجل الثانى ......
الشخصيه التانيه دا بيكون ديف روسى الجنسيه وده لقبه الثعلب شخص مكار قوى جدا معندوش قلب قلبوا منزوع منه الرحمه دا بيكون مسئول عن الاتجار بالأطفال بيبعهم ولو متبعوش بيدبحهم ويبعهم أعضاء بشريه وده بيكون القوة الثالثه فى المافيا...
الشخصيه الثالثه دا بقى بيكون رأفت السيوفى طبعا هو غنى عن التعريف بيكون المسئول عن الاتجار بالأعضاء وليه تعاملات كتيره تقدروا تقولوا هو لى كان بيسهل كل حاجه ليهم وفى شخصيات فى مصر بتساعدوا شخصيات فى مناصب مهمه فى الدوله وده بيكون الدرع الأيمن لآلبرت .....
الشخصيه الرابعه دا بقى ملك الروشنا بتاع كلو مخدرات ماشى اتجار فى الأطفال اتجار فى الأعضاء فى البنات بمعنى فى كل حاجه دايس اسمه سانى امريكى الجنسيه ....
دى الأشخاص لى بتشكل قوة مع آلبرت ولازم قبل مانقضى على آلبرت نقضى على الاربعه دول لان وقتها قوة آلبرت هتنهار...
أسوة وهى تمد لهم بصورة:دى اول شخصيه لازم انهيها...
سليمان:رأفى كنت متأكد انى دى اول شخصيه هتبدأى بيها.
أسوة بإبتسامه:دا شئ اكيد والتفت لجان قائلا:تقدر تعرفلى هو هيبع البنات لى اتخطفوا امتى.
جان:لحظه شويه وراجعلك.
لينهض جان ليتحدث فى الهاتف مع أحد الأشخاص ثم يعود اليهم قائلا:بكرة بليل هيكون المزاد.
رحيم:معنى كده ان مفيش قدامنا غير النهاردة .
أسوة:والنهاردة كافى.
جنا:بس لازم تفتكروا حاجه ان أسوة وليان مكشوفين ليهم .
رياض:صح يبقى لازم لا أسوة ولا ليان يبانوا فى الصورة.
سليمان:معنى كده انك ياجنا انتى ونور مش مكشوفين.
أسوة:جنا ونور هيكون ليهم مهمه تانيه اما انا مهمتى هتكون رأفى و النهاردة لازم يكون ميت والبنات توصل لأهليهم.
جان:انا عارف ان دماغك ناشفه عشان كده قومى يا نور افتحى الباب للناس لى برة بس بسرعه عشان الكاميرا هتشتغل بعد ٥٥ ثانيه.
لتذهب نور وتفتح الباب ليدخل أربعة أشخاص فتاتين واثنين من الشباب...
لينهض جان ليعرفهم على بعض:يا جماعه دول اسمهم مجموعة اكس وده تاج مصرى الجنسيه خبير متفجرات وده سليم أحسن قناص لبنانى وده الأمورة دى إنجى هكر أحسن واحدة تهكرك أى جهاز فى ثانيه جزائريه اما العسل دى فدى صافى خبيرت مسكات مغربيه..
اما دول بقى دى أسوة اختى وده سليمان ابن عمى وجوز أسوة ودى نور بنت عمى وزوجة رياض ابن عمى التانى ودى ليان زوجتة رحيم اما دى بقى معرفش هما جيبنها منين.
جنا بغيظ:جاااااان شكلك نسيت لى حصل فيك امبارح.
جان بسرعه:مرأتى دى جنا مرأتى ونظر إليها وقال:ارتاحتى كده ياختى.
جنا بتعالى:مش بطال.
تاج بضحك:الاحترام حلو بردوا شكلك مصيطر يانصه.
سليم:ياعم داخيلك مسيطر شو شوى شوى بيكون هو لى بيطبخ وبغسل صحون ومو بعيد هو لى يحمل ويخلف.
بيضحك الجميع على جان فقد سار اضحوكتهم جميعا....
لينظر لهم بغضب قائلا بحده:يلا عشان نشوف هنبدأ ازاى..
ليجلس الجميع لتبدأ انجى الكلام...
انجى:دلوقتى لى عرفتوا ان رأفى عايش فى محميه متكمله من حرس روبورت صعب جدا لان التعامل معهم هيكون بفورة دا بيكون خارج القصر بتاعوا اما فى الداخل بيكون حرس عادى جدا ده تقدرى تتعاملى معهم .
صافى:وكمان هو قبل مابيبع بنات بختار منهم بنت يقضى معها ليل وحرسه بيختاروا كمان بنات ولى بيتبقى بيدخلهم غرفه عشان دول لى هيتبعوا.
تاج:يعنى يا مدام أسوة الخطه انك تكونى البنت لى هيختارها رأفى وده هيكون بمساعدة صافى.
سليم :لى عرفتوا من جان انك بتعرفى تلعبى فنون قتاليه وكمان بتقدرى تتعملى بالسلاح .
أسوة بتأكيد:ده صحيح.
تاج:البنات حاليا فى مكان مهجور وهيتنقلوا بالليل لقصر رأفى المطلوب انك توصلى للمكان المهجور ده قبل مايتنقلوا.
سليمان:لا .
أسوة:لا ليه.
سليمان:انا مش هعرض حياتك للخطر.
سليم:حضرتك احنا هنكون معاها خطوه بخطوة ولو فى حاجه هندخل وقتها .
أسوة:سليمان انا هطلع المهمه دى عشان انقذ البنات دول قبل أى حاجه وكمان انا كان ممكن اكون مكانهم بس انت انقذتنى منهم فمستحيل اتراجع.
سليمان:انتى ليه عاوزة توجعنى انا خايف عليكى يحصلك حاجه انا حياتى تدمر من غيرك.
جائت تتحدث أسوة ولكن قاطعها سليم قائلا:بسيطه انت بتكون الحراس لى هينقل البنات ودى أقصى حاجه ممكن نساعدك فيها وهتكون كده قريب منها .
جاء ليعترض ولكن نظره ترجى من أسوة جعلته يوافق ...
صافى:كده بقى مش فاضل غير اننا نظبط المسك على وشك عشان نلحق.
أسوة:تمام .
لينهضنا الاثنين وتضع صافى المسك على وجه أسوة وتبدل لها ثيابها لتكون ملائمة لملابس الجامعه لتخرج لهم فتاه بملامح اجنبيه لتعطل انجى الكاميرات ويخرجنا جميعا تاركين ورحيم مع البنات وذهب كل من أسوة وسليمان وجان وتاج وانجى وسليم ورياض ليكون دورهم ....
انجى تعطيل أى جهاز من خلال إشعاع يخرج من ملابس أسوة .
تاج وضع المتفجرات لتدمير رأفى وحراسه بعد خروج الفتيات وأسوة من قصره.
سليم ستار واقى لهم من فوق حيث صعد أعلى المبنى التى امام قصر رأفى.
جان ورياض هيكونوا مسيطرين بأسلاحتهم من تحت.
سليمان حماية حبيبته ....
أسوة مقتل رأفى ....
*************************
تم تجهيز كل شئ ووصلت أسوة فى المكان المهجور ويكون عبارة عن مكان داخل أحد الجبال ويساعد سليم سليمان ليكون مكان السائق حيث خطف سليم السائق المسئول عن توصيل البنات للقصر وتم قتله ليبدل سليمان ملابسه بملابس السائق وذهب ليأخذ البنات وبعد برهه من الزمن يصل بهم لداخل القصر ليدخلوا جميعا ماعدا سليمان يقف بالخارج قلبه يحترق خوفا على حبيبته اما فى الداخل يقف البنات صف واحد ليمر رأفى من بينهم ليقع نظرة على أسوة فيجد فى عيونها قوة وشموخ لم يراهم فى حياته ليختارها وعدا منه بإذلالها ولكن لا يعلم انه سيكون الضحيه التى ستتغذاء عليه أسوة لتستحق بجدارة لقب العاصى....
*******************
كااااااااااات
بدأت اول مواجهه يا ترى هتنتهى على ايه مين هيكون الفائز ومين هيكون الخاسر.
من سيكون فى مواجهة العاصى بعد مقتل رأفى كل ده الحلقه القادمه بإذن الله...
شكرا للعلق على الحلقه المرة الماضيه اتمنى إنكم تقولوا رأيكم فى الحلقه وايه توقعاتكم فى الحلقه القادمه .. .
اتمني اشوف التعليقات..
مع السلامه ***
أنت تقرأ
جبروت أسوة
Actionم١:البحث ده لازم تقلب عليه الدنيا لازم تلقوه البحث ده لو ظهر فيها موتنا وكل شغلنا هيدمر. م٢:طب هنعمل ايه فتشنا بيته اكتر من مره ومكتبه وبنته مراقبنها ال٢٤ ساعة وحتى اخواته صفنهم الاتنين فى ايدنا ايه اكتر من كده. م١:اتصرف شوف ايه كانت اخر مكلماته كا...