الفصل الثالث
يضغط رحيم على عدة أرقام حتى يصل إلى مبتغاه ليضغط على ذر الاتصال يجد ان الهاتف مغلق ظل يكرر فعلته ولكن النتيجه واحده ..
يتصل برقم آخر ليرد الطرف الثانى..
رحيم بعصبيه:لعبوا عليا يا عمر بنت الكلب طلعت متفقه معاهم.
عمر :يا نهار مش زاى بعضه طب والعمل ليان ممكن تدمر الدنيا.
رحيم :انا مش عارف افكر خالص حاسس انى عاجز مخى واقف
عمر :طب اهدى عشان نعرف نتصرف .
رحيم بحده: انت عبيط يالا بقولك لعبوا بيا وليان ممكن تروح منى عاوزنى اهدا ازاى روحى بتروح منى .
عمر:طب خلاص انا جاى فى الطريق .
رحيم:قدمك كتير.
عمر :يعنى بتاع عشر دقائق وأوصل .
رحيم:تمام مستنيك سلام.
عمر:سلام ياصاحبى
وبعد ان أغلق رحيم وعمر الخط ..
عمر بخوف:يالهوى لو ليان عرفت انى انا لى عارفت شوشو على رحيم دا ممكن تدفنى حى يلا ربنا يستر هى موته ولا اكتر يعينى يا عمر الله يرحمك كنت غلبان وطول عمرك مغلوب على امرك يلا بقى اما اروح لعم دراكولا واشوف اخرتها ايه.
وبعد مرور عدة دقائق يصل عمر إلى وجهته منزل رحيم ......
يطرق الباب عدة طرقات خفيفه تفتح له الخادمه جوليا ...
جوليا:اهلا وسهلا مستر عمر .
عمر:اهلين جوليا مستر رحيم فين.
جوليا:فى غرفه المكتب منتظر حضرتك فى المكتب.
عمر:اوك شكرا جوليا.
يذهب إلى المكتب ويطرق الباب منتظرا الاذن من الداخل .
رحيم:أدخل.
عمر وهو يدخل من باب المكتب: ايه يابنى لى حصل .
رحيم وهو يعطيه الهاتف :خد شوف وانت تعرف .
عمر وهو يأخذ منه الهاتف :هات اماشوف اخرها .
عمر وهو يقرأ الرسائل:يا نهار اسود ده بداية القصيده كفر.
الرسائل ......
ليان :بكرهك وطلقنى خليك فى حضن الزبالة لى تعرفها خاليها ترضى رغباتك وانت ابقى ارضى رغباتها .
شوشو: وعد هخاليه يطلقك هههههههههه اصل مش بيرفضلى طلب خالص وهو كمان مش طايقك بدليل انوا بيجى فى حضنى انا مش انتى .
ليان :اصل هو زبالة والزباله مش بيروح غير للزبالة لى زيه .
شوشو:على كده انتى كمان زباله مانتى مراته.
ليان:انا أحسن منك ومنه وقريب اوى هعرف مين هى ليان السيوفى.
شوشو:هو انتى متكاده كده ليه هو فرق معاكى اصلا.
ليان: هههههههه انتى مين اصلا انا الملكه لكن انتى عاهرة بتتاجر بالساعة يعنى مكانك مع الأوباش لى زيك هتقارنى نفسك بيا انا اصحى وفوقى واعرفى انتى بتتعاملى مع مين مش الملكه لى واحده زيك هتهز فيها شعريه .
شوشو بغيظ:بإمارة لماسابك وجاى ينام فى حضنى انتى اصلا شكلك مش مكفياه .
ليان:ههههههه انتى اصلا مجرد نزوة اووقت زاى مابيقوله اما انا الاصل ومهما يعمل فهو هيلف يلف ويرجعلى سلام يا قطة.
شوشو:صح انتى صح بدليل الصورة دى....
تطلع ليان للصوره تجد رحيم نائم بالفراش من غير ملابس وهى عاريه بجانبه ....
نزلت دموعها بصمت قائله بهمس:حسبى الله ونعم الوكيل ومسحت دموعها قائله بقوة:من النهارده رحيم لازم يكون بره حياتى.
انتهى عمر من قراءة الرسائل قائلا:انا كده فهمت بس انت لازم تسافرلها وتوضح كل حاجه وتفهمها ايه السبب .
رحيم:لا مش هروح .
عمر:لا لازم تروح تفهمها ليه عملت كده ومين السبب فى موت أبوها وابوك لازم تبرار ليها دى حلمك .
رحيم بضعف:حلمى حلمى بقى سراب خلاص .
عمر :ليه بتقول كده .
رحيم:الحيوانه دى قبل ماتمشى سابت ورقه فيها اسم رأفت السيوفى تفهم منها ايه يابو العريف .
عمر بدهشه:رأفت السيوفى طب ايه مصلحته فى تفريقك انت وليان.
رحيم:وبتقول على نفسك ظابط وتفهمها وهى طايره
عمر:قصدك انو هو لى .
رحيم:ايوة.
عمر:كده مش لازم نستى انت عارف ليان بتحب عمها رأفت ازاى يعنى ممكن يأثر عليها وساعتها ده مش فى مصلحتنا .
رحيم:بالعكس ليان ذكيه وهتقدر تجمع الخيوط بسرعه.
عمر:ازاى.
رحيم:هقولك.........
❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤
فى الصعيد.
.....يا جدعان حرام بقى كده انا كاتب كتابى بقالى تلات سنين انا لو بكون نفسى مش هغيب متجوز مع ايقاف التنفيذ المده دى كلها.
عمران:هههههه شكلك متسربع على الهم بدرى يارياض.
رياض وهو ينظر لنور بحنيه:هم هو فى هم أحسن من كده ولاحمار وحلوة اجمل من كده.
سليمان بغيظ:اتلم انا لسه واقف .
رياض بمرح:يوه انت لسه هنا دا انا فكرتك هناك.
عمران بجديه:خلاص يا ولدى فرحك لما نرجع انا وسليمان مع بنت عمك.
نور بفرحه:أسوة هتيجى هنا ياجدى.
عمران بحنيه:ايوه يا قلب جدك هتيجى وتقعد ويانا اهنه.
نور:يااااااه آخيرا انتوا متعرفوش انا عحبها قدين
رياض:ياريت تحبنى لو حتى ربعها ياشخه حرام عليكى يعنى كل لى لفت نظرك من الكلام ان أسوة هتيجى طب وفرحنا لى انتى كل شويه تخترعيلوا حجه ده ايه نظامه هيتاجل ولا ايه .
نور بخجل:انا مش قصدى حاجه بس اااا..
يقطع كلامها رياض بسخريه :خلاص وصلى الرد ويكمل بجديه تروح وترجع بالسلامه ياجدى عن اذنكم.
نور وهى تنظر إلى الأسفل بعيون دامعه وفى خاطرها سمحنى يا حبيبى بس غصب عنى انى اأجل الفرح.
يقطع شرودها عمران بجديه:اسمعى يا نور لو مش عاوزة تتجوز رياض قولى وانا اطلقك منو لكن تفضلى تجرحى فيه كنك معوزهوش لاه انا مش هسمحلك بكده معاكى تفكرى لحد منرجع انا واخوك وتقوليلى رايك يا اه يا لا وده اخر الكلام يا بت ولدى.......
كااااااات
يا ترى رحيم هيعمل ايه ؟وهل يا ترى هيسافر ليها روسيا ولا هيصر على عنده؟وايه السبب لمنع نور للفرح؟و هيكون ايه قرارها؟ وأسوة مقبالتها لجدها وسليمان هتكون ازاى ؟
كل ده الحلقة القادمه ويكون الجزء الثانى لكشف الحقائق......
أنت تقرأ
جبروت أسوة
Aksiyonم١:البحث ده لازم تقلب عليه الدنيا لازم تلقوه البحث ده لو ظهر فيها موتنا وكل شغلنا هيدمر. م٢:طب هنعمل ايه فتشنا بيته اكتر من مره ومكتبه وبنته مراقبنها ال٢٤ ساعة وحتى اخواته صفنهم الاتنين فى ايدنا ايه اكتر من كده. م١:اتصرف شوف ايه كانت اخر مكلماته كا...