❥Chapter | 07

1.2K 156 36
                                    

---×××---

"Barang dah sampai kat Itaewon kelmarin. Tak sangka ada lagi pelanggan nak order Stimulants sekotak." Ujar Jimin di akhiri dengan sengihan pada bibir nya.

Boleh katakan setiap hari pasti ada sahaja pelanggan membeli dadah buatan mereka dengan nilai yang tinggi. Tidak kira siapa dan dari mana asalnya , mereka pasti akan bekerja keras untuk memenuhi kemahuan pelanggan.

Lain pula Taehyung , dia hanya fokus pada The Great Pheonix yang bekerja seperti singa yang menjaga kawasan. Oleh sebab itu The Great Pheonix antara kumpulan mafia yang paling terkenal dan berpengaruh.

"Oh ya , budak-budak aku ada dapat order dari seorang pelanggan baru. Dia nak Cannabis lima bungkus. Kau tolong hantarkan sekali." Balas Taehyung sambil mata nya tertumpu kearah skrin telefon pintar milik lelaki tersebut.

"Eh apa kau ni. Aku ada banyak lagi benda nak buat , kau tak mahu ke tolong aku hantar stok dadah tu kat pelanggan? Kau tak pernah pun tunjuk muka kau kat mana-mana pelanggan aku melainkan semua nya mati kau bunuh." Bebel Jimin tidak puas hati dengan sifat Taehyung yang suka menamatkan riwayat mana-mana pelanggan Jimin yang melihat wajah ketua The Great Pheonix ini.

"Identiti aku rahsia. Sebab tu tiada siapa pernah ambil gambar aku sebagai seorang ketua The Great Pheonix nor your drug bussines partner." Taehyung memberi segaris senyuman mengejek.

"Aku tak nak media tahu yang pemilik syarikat berpengaruh Seoul ni sebenarnya ada scandal mengenai dadah." Sambung Taehyung sebelum telefon pintar nya di letakkan semula di atas meja.

Jimin hanya mengangguk faham atas segala penerangan lelaki itu pada dia. Ya dia tahu identiti Taehyung sebagai ketua The Great Pheonix adalah rahsia. Semua itu di lakukan adalah untuk menjaga nama baik syarikat Pheoxy dari ancaman media.

"Tapi aku akan bantu hantar dadah Cannabis lima paket tu untuk kali ini sahaja. Lepastu mana-mana customer yang buat order dengan aku , budak-budak kau yang kena selesaikan semuanya. Faham?" Kata Taehyung tegas persis seorang Boss.

"Ya Kim Taehyung. Memang selalunya budak-budak aku yang handle benda yang melibatkan order dadah ni." Jimin membalas lalu dia mula mengulingkan biji mata nya tanda menyampah.

"Aku bukan taknak dedah kan Identiti aku sebagai ketua mafia tapi aku belum ada sesiapa yang aku percaya boleh ambil alih syarikat aku tu." Taehyung menyuarakan masalah yang dia hadapi.

Sejak kebelakangan ini , semua project yang Pheoxy Company buat dengan client luar negara ada yang di batalkan dan ada yang terbiar begitu sahaja. The Great Pheonix pula menerima masalah dari segi bilangan musuh yang semakin ramai.

Bukan nak kata The Great Pheonix ini lemah tapi mereka terlalu sibuk. Bilangan pekerja seramai 1000 orang mana cukup nak selesaikan musuh yang seolah-olah sejuta orang itu.

"Kenapa kau tak bagi je syarikat dekat babygirl kau tu?" Ujar Jimin sengaja menekankan perkataan 'baby girl' di hadapan Taehyung.

"Who? Minyoung?" Jimin mengangguk.

"Aku bukan apa lah. Minyoung tu muda lagi. Kau sendiri tengok dia tu suka enjoy kan? Cepat marah dan cerewet. Aku tak tahu lah apa kejadian syarikat aku kalau dia yang ambil alih." Balas Taehyung selamba.

Memandangkan gadis itu tiada di sini , sempat lah dia mengumpat biarpun sedikit mengenai gadis itu.

"Namjoon? Dia kan personal assistant syarikat kau yang paling bertanggungjawab? Kau tak percayakan dia?" Soal Jimin membuatkan Taehyung berfikir sejenak.

Tik!

Jari nya di petik.

"Nice idea bruh. Aku akan bagi Namjoon selesaikan semua masalah syarikat aku , sementara aku handle masalah The Great Pheonix. Lepas semua nya tenang , aku akan kembali sebagai CEO Pheoxy Company." Taehyung tersenyum penuh makna.

✧ ᴡᴀɴᴛᴇᴅ | ᴋɪᴍ ᴛᴀᴇʜʏᴜɴɢ Where stories live. Discover now