---×××---
Paris Charles De Gaulle Airport
Setelah hampir beberapa jam penerbangan, akhirnya dia tiba di lapangan terbang Paris dengan selamat. Bagasi hitam milik lelaki itu di heret ke arah ruang menunggu para penumpang yang baru tiba mahupun yang ingin berlepas.
Kasut jenama Converse milik lelaki itu di hayunkan kearah salah sebuah kerusi yang kosong tanpa seorang pun penghuni. Jaket panjang jenama Lettering Single Trench dari brand Topman itu di betulkan sedikit.
Cuaca di Paris hari ini mencecah ke suhu 13° celsius. No wonder lah dia boleh pakai t-shirt putih lengan panjang dengan kardigan hitam.
Smartphone di ambil lalu nombor seseorang di dail. Tajam senyuman lelaki itu apabila panggilan nya di jawab selaju kilat.
"Hello baby, you dah sampai Paris ke belum?" Soal seorang gadis di hujung talian.
"Yes babe. You pesan dekat I yang bila flight I sampai, terus call You kan?" Balas lelaki itu sambil mengerling jam tangan nya sekilas.
"I know you're a good boy. Lagi 10 minit driver I sampai, maaflah sebab I tak dapat ambil You kat airport. I masih ada dua event photoshoot kat sini."
"Yeah sokay. You sanggup jawab panggilan I pun dah kira okay lah ni." Lelaki itu tersenyum. Sekali sekala matanya ligat memerhati keadaan di sekeliling.
"Alright babe. I gotta go, see you in 7 sharp tonight. No excuse. Bye, muah." Belum sempat lelaki itu membalas kata-kata si gadis, panggilan terus di matikan.
Jimin tersengih sebelum smartphone nya di letakkan semula ke dalam kocek kardigan. Anak mata lelaki itu jatuh pada seorang lelaki separuh baya yang melangkah kearah nya.
Tubuh di tundukkan sedikit.
"Welcome to Paris, Mr J." Lelaki itu tersenyum penuh hormat kearah Jimin. Kepala sekadar di angguk kecil.
"So, did you take a good care of my baby here?" Soal Jimin sambil mengatur langkah nya bersama keluar dari bangunan lapangan terbang.
Bagasi nya pula di bawa oleh si pembantu.
"Yes sir."
"Did phoenix call her?"
"No sir. Not a single night." Jawab lelaki tua itu jujur.
Jimin jadi pelik. Dia tak kisah langsung pasal kekasih hati dia ke?
Mereka tiba di kawasan parking, di mana kereta mewah milik Jimin di letakkan. Mereka kemudian nya melangkah masuk ke dalam dan memanaskan enjin.
"Location?" Soal si driver kepada Jimin.
"Terres De Caféㅡ" Jawab Jimin sebelum si pemandu mula meneruskan perjalanan, menuju ke destinasi.
---×××---
Jimin tiba di Terres De Café tepat pukul 12 tengah hari. Dia meminta driver nya untuk tunggu di dalam kereta sementara dia bertemu dengan client di dalam.
"Wassup bro. Sorry lambat, traffic jam." Ucap seorang lelaki berkulit putih kepada Jimin. Tidak menunggu lama, lelaki itu terus melabuhkan punggung nya bertentangan dengan lelaki tersebut.
"Hmm." Gumam Jimin sambil membelek buku menu di tangan nya. Jari di petik, memberi signal kepada para waiter untuk mengambil order.
Seorang gadis perancis datang bersama tab di tangan nya.
"Puis-je avoir votre commande monsieur? {May i have your order sir?}" soal nya penuh logat French yang semestinya tidak asing bagi Jimin.
YOU ARE READING
✧ ᴡᴀɴᴛᴇᴅ | ᴋɪᴍ ᴛᴀᴇʜʏᴜɴɢ
Action『 COLLAB FANFICTION 』 Dia beku seperti salju , Dia kejam seperti satan , Dia taksub seperti firaun , Dia bangga seperti Pride. Kerana bagi dia , Dunia dan bumi ini di bawah pengaruhnya. 7 DEADLY SINS : The Great Pheonix ━ ━ ━ ━ ━ collaboration fan...