---×××---
" Eomma? " Aku menegur gerangan yang melanggar aku.
Ada hikmah rupa nya perlanggaran ini.
Aku terjumpa dengan insan yang sudah menjaga dan menjaga aku sejak dari kecil lagi, menggantikan tempat eomma dan appa kandung aku.
Walaupun layanan nya agak kasar masa dia kecil dahulu dan kadangkala dia pilih kasih, sering mendahulukan anak kandung nya berbanding diri nya, namun dia masih bersyukur kerana ada orang yang masih menyayangi nya.
" A-aera..."
Wanita berumur lingkungan 40 tahun itu tidak dapat menahan sebak apabila melihat dirinya. Tanpa rasa teragak-agak, wanita itu terus menarik aku masuk ke dalam dakapan nya.
" hiks, Eomma.." pelukan wanita itu di balas erat. Sudah lebih 20 tahun dia dan ibu nya tidak bersua muka pastinya perasaan rindu susah terlerai apabila berjumpa dengan nya.
" Eomma sihat? " Aku meleraikan pelukan, begitu juga dengan ibu nya. Lantas tangan wanita itu digenggam erat .
" Eomma baik baik saja, kamu pula macam mana? " wanita itu mengukir senyuman kecil.
" Aera sihat saja eomma, Haera macam mana? " Soalan yang meluncur keluar dari bibir mungil aku menyebabkan riak wajah wanita itu berubah menjadi keruh.
" Dia dah banyak berubah, selalu keluar lewat malam, kelakuan dia, pakaian dia, dan dia terlalu rapat berkawan dengan lelaki yang dia sendiri pun tidak tahu asal usul nya baik atau tidak..." Suara wanita itu mula mengendur menyebabkan aku mengeluh kecil.
" Eomma kena banyak bersabar. Aera pasti, mesti dia akan berubah nanti..."
Bait-bait kata harapan yang diberikan oleh aku sedikit sebanyak memberikan wanita itu semangat untuk tabah dan sabar dengan kelakuan anak kandung nya itu.
"Eomma lapar? Taknak Aera belanja makan?" Perlawa aku seraya meluangkan sedikit masa bersama wanita ini.
Rindu rasanya dengan Ibu angkat yang sudah berhempas pulas untuk menjaga aku sejak kecil ini.
---×××---
[ Third Person P.O.V ]
I can name a couple ways , baby
This shit might goYou just might forget that
This is what you're getting high forMen that like to do the things
To remain that guy whoNeed someone who's sweet..
And not gon' shoot to make that high noteAnd it's such a typical thing
Running over a million menRunning through a difficult place
You don't need no blood
on your hands , no.."She's just like candy.." Bibir nipis yang kemerahan seperti buah apple itu mula bersuara kecil.
"She's so sweet.." Segelas wine merah dia pegang erat. Gelas itu di goyang-goyangkan sedikit-- membuatkan air nya berombak lembut.
"But you know that it ain't real cherry, don't you? Park Jimin." Kini, sepasang karbon hitam milik lelaki itu tajam menoleh kearah Jimin di hadapan nya.
YOU ARE READING
✧ ᴡᴀɴᴛᴇᴅ | ᴋɪᴍ ᴛᴀᴇʜʏᴜɴɢ
Action『 COLLAB FANFICTION 』 Dia beku seperti salju , Dia kejam seperti satan , Dia taksub seperti firaun , Dia bangga seperti Pride. Kerana bagi dia , Dunia dan bumi ini di bawah pengaruhnya. 7 DEADLY SINS : The Great Pheonix ━ ━ ━ ━ ━ collaboration fan...