❥Chapter | 29

991 158 168
                                    

---×××---

Dalam perjalanan balik, aku menerima satu panggilan dari Jungkook

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Dalam perjalanan balik, aku menerima satu panggilan dari Jungkook. Ikutkan hati, aku taknak sambut, tapi entah kenapa jari aku nak juga tekan button hijau.

"Haa. Apa kau nak? Jangan call aku lah , aku dah dekat pagar Nest Hall sekarang ni." Kataku sedikit kasar.

"Kau okay ke buat kerja ni sendiri? Betul taknak dapat bantuan dari aku?" Soal Jungkook di hujung talian. Suara nya kedengaran sangat risau.

"Alah kau macam tak biasa tengok aku buat kerja sendiri. Lagipun lelaki tu kan sakit, boleh lah aku siasat rumah dia." Aku menjawab.

"By the way, kau jangan risau sangat lah. Selagi lelaki tu ada ubat, dalam dua hari dia akan sembuh lah. Kau tak payah nak tampar kepala aku sebab dia sakit. Tahu lah aku macam mana nak handle." Jungkook bernada kasar.

"Sebenarnya, aku ada syak sesuatu dengan kau tahu tak? Macam mana kau yakin-yakin je tentang si mafia tu? Kau kenal dia ke?" Aku mengerutkan kening ku.

"Huh. I don't know. Goodluck by the way."

"Jung--"

Belum sempat aku menyambung bebelan aku, Jungkook terlebih dahulu mematikan panggilan.

Dasar arnab !

Aku memasukkan telefon pintar aku ke dalam kocek jaket. Air liur di telan pahit tatkala aku menerima beberapa pandangan dari pekerja-pekerja Nest Hall.

"Choi Aera!"

Di hujung sana, aku melihat bayangan Kevin yang sedang berdiri di hadapan pintu masuk Nest Hall. Lelaki itu melambai kearah ku sambil tersenyum penuh manis.

Alamak tikus ni. Aku dahlah gaduh dengan arnab, jangan cakap si tikus ni ajak gaduh lagi.

Aku langsung mengabaikan Kevin, langkah kaki aku atur masuk ke dalam ruangan santai Nest Hall.

"Aera--" Tangan aku di rentap kasar.

"What the heck Kevin Young? Kau nak apa!?" Aku tak tahu kenapa mood aku macam roller coaster sekarang ni. Sekejap rasa marah, sekejap rasa macam nak menangis.

Aku dah gila kut.

"Wow. Rileks baby fire, asal kau moody semacam ni? Ada masalah ke? Share lah." Kevin sengaja memanjakan suara nya di hadapan ku.

Sorry not sorry, aku tak termakan pun aegyo kau.

"Who's your baby fire? I'm Choi Aera not baby fire, jerk." Aku menjeling Kevin malas. Ingatkan dia boleh larikan mood marah aku, tapi nampak gaya nya semakin bertambah.

✧ ᴡᴀɴᴛᴇᴅ | ᴋɪᴍ ᴛᴀᴇʜʏᴜɴɢ Where stories live. Discover now