❥Chapter | 09

1.1K 138 13
                                    

---×××---

Skinny jeans hitam ,

Kemeja hitam ,

Blazer hitam ,

Pakaian nya tidak ubah seperti suit uniform nya sebagai seorang Agent suatu masa dahulu. Tetapi tidak kini apabila lencara Agent nya sudah di tukarkan dengan lencana seekor burung emas.

'The Great Phoenix'.

Ya , dia ahli mereka.

Rambut coklat milik gadis itu hanya di biar lepas. Rambut di bahagian kanan gadis itu selak ke belakang telinga manakala sebelah lagi hanya jatuh hingga mencecah dada nya.

Satu earpiece hitam yang terletak di atas meja itu terus dia pakaikan pada telinga kanan. Sebuah jam jenama Rolex yang baru sahaja di hadiahkan sebagai hadiah keahlian baharu itu terus dia pakaikan pada pergelangan tangan kanan.

Perfume jenama Chloe di sembur di sekeliling lehernya sebelum mata nya kembali melihat wajahnya yang terpancul pada cermin di hadapan nya.

Perfect ,

But full of sins.

TOK! TOK!

Ketukan mengejut pada permukaan pintu membuatkan gadis itu sedikit terkejut.

Pintu yang tidak di kunci itu terus di buka dari luar. Maka terpacul lah wajah seorang wanita lingkungan 40-an yang memakai apron itu membuktikan bahawa dia ialah salah seorang maid di rumah ini.

Bibir nya menguntum senyum.

"Tuan Muda mahu Cik Aera turun sekarang. Lagi 5 minit sebelum mereka mula bertolak ke Nest Hall untuk upacara penerimaan orang baru di dalam kumpulan The Great Phoenix." Jelas maid itu penuh terperinci di balas dengan anggukan kecil dari Aera.

"Baiklah. Sekejap lagi saya turun." Jawab gadis itu lalu membalas semula senyuman wanita tadi.

"Tolong cepat sikit ya Cik? Tuan Muda tidak suka menunggu." Sekali lagi maid itu tidak jenuh memberikan Aera pesanan yang cukup membuatkan lutut nya longgar.

"Baik"

Aera akhirnya memutuskan untuk keluar dari bilik nya. Hari ini dan pagi ini , dia akan di sahkan sebagai salah seorang ahli kumpulan mafia 'The Great Phoenix'.

Sekejap lagi dia akan di berikan maklumat mengenai prosedur pergerakkan ahli-ahli The Great Phoenix mengikut jawatan.

Dan jawatan yang di sandang oleh gadis itu cukup tinggi , iaitu seorang 'Assisstant' merangkap jantung kepada ketua gang mafia mereka , Kim Taehyung.

Nice name , bad person.

"What takes you so long , Choi Aera?" Sebaik sahaja gadis itu melangkah masuk ke dalam ruang sebelah pemandu di dalam kereta , suara garau itu menegur.

"Sorry Tuan. Saya terlelap tadi." Ujar Aera sengaja menipu lelaki itu.

Wajah Taehyung di pandang dari pantulan cermin belakang. Wajah lelaki itu jelas beku di tambahkan lagi tuxedo kelabu nya membuatkan lelaki itu kelihatan sangat licik.

Selepas mendengar gumaman kecil dari Taehyung , Aera mula menghela nafas lega.

Sebenarnya benda yang membuatkan dia lambat ialah dia sibuk bermesej bersama Jungkook dan Seokjin semasa berada di dalam bilik. Nampaknya Jungkook sedikit tidak puas hati dengan diri nya.

Gadis itu sempat menjeling pemandu di bahagian sebelah sebelum kereta Toyota Vellfire hitam yang di naiki oleh mereka mula bergerak ke kota bandar.

✧ ᴡᴀɴᴛᴇᴅ | ᴋɪᴍ ᴛᴀᴇʜʏᴜɴɢ Where stories live. Discover now