---×××---
Keesokkan harinya,
Aku bangun awal pagi untuk membersihkan dapur. Tak sangka lepas aku habis masak bubur malam untuk Taehyung, aku terus tertidur.
Maid kat rumah ni pun takde lah yang baik hati untuk bantu aku bersihkan sinki.
Haish.
Telinga aku mendengar beberapa suara manusia yang seolah-olah sedang terburu-buru.
"Bagasi I ada 2 tau? Bagasi tu mahal, jangan sampai tercalar pulak, tolong angkat masuk ke dalam kereta. I nak pakai makeup sebelum naik flight."
Tak payah teka. Semua orang dah kenal suara dengan slang tu.
Mata aku memandang kearah Minyoung yang berpakaian ala-ala Parisian
Nak pergi mana perempuan ni?
Dah balik Jerman nak datang ke neraka balik ke? Oppsㅡ
Maklum lah nak pergi Paris en.
Taikpo.
Mata aku memandang kearah Kevin yang menjadi salah seorang mesin mengangkat bagasi merah milik Minyoung ke dalam kereta BMW.
Lelaki itu sempat mengenyitkan mata nya kearah ku.
Euw man.
Not my style, ni Aera lah huh
Kau fikir hensem ah?
Aku menjeling Kevin malas.
Semakin aku layan , semakin sakit jiwa aku ni.
Silap hari bulan, boleh masuk hospital jiwa aku ni
Dan tamat lah riwayat ff ni.
Aku mengabaikan kesibukkan mereka di luar, sebaliknya aku masuk khusyuk membersihkan dapur. Entah kenapa tiba-tiba muncul mood rajin aku nak mengemas.
Tidak lama lepas 10 minit mereka beredar, aku mendengar bunyi batuk seseorang.
Apabila aku menoleh, aku nampak Taehyung berdiri dengan sweater tebal tersarung pada tubuh nya.
"Eo? Tuan nak pergi mana pagi-pagi macam ni? Tuan bukan tak sihat ke?" Soal aku sambil mendekati Taehyung yang seolah-olah sudah reput tulang kaki nak berjalan.
Lelaki itu menoleh kearah kuㅡ
OH MAKOHIJO!
Bibir dia pucat shiall !
Ok maaf. Tercarut.
Beta cuma terkejut.
"Nak pergi mana lagi? Farmasi lah." Balas Taehyung di selangi dengan batuk nya yang aku dengar macam nak terkeluar anak tekak.
YOU ARE READING
✧ ᴡᴀɴᴛᴇᴅ | ᴋɪᴍ ᴛᴀᴇʜʏᴜɴɢ
Action『 COLLAB FANFICTION 』 Dia beku seperti salju , Dia kejam seperti satan , Dia taksub seperti firaun , Dia bangga seperti Pride. Kerana bagi dia , Dunia dan bumi ini di bawah pengaruhnya. 7 DEADLY SINS : The Great Pheonix ━ ━ ━ ━ ━ collaboration fan...