❥Chapter | 14

850 135 34
                                    

---×××---

" Baby. Handbag I terkena kari, I suruh maid cuci dia cakap tak dapat lari. So? I beli handbag baru okay? "

" Oh sayang. You suka kan I pakai dress merah? You carikan lah I dua tiga pasang baju ye? "

" Sayang. You tahu tak? Kawan I ada beg gucci, I pun nak. "

" You. Tengoklah baju tu. Mesti sesuai kan kalau I pakai? Kan sayang kan? "

Sudah masuk jam ketiga aku melihat gelagat Minyoung yang tidak putus memujuk Taehyung untuk membelikan barang mahal untuk dirinya. And guess what? Taehyung iyakan sahaja permintaan gadis tu.

Kini mereka berada di dalam sebuah kedai Gucci yang menjual pelbagai jenis pakaian yang serba mahal dan mewah. Tetapi tumpuan aku hanya kepada Taehyung dan Minyoung yang sedang sibuk mencari barangan yang mahu di beli di bahagian Handbag Corner.

Jam tangan jenama Rolex yang terletak pada pergelangan tangan kiri itu dia kerling seketika.

Huh. Ini baru nama nya shopping. Dah masuk 40 minit, satu benda pun belum beli. Si mafia ni sudah lah ada meeting yang gilos gilos, dia dengan selamba nya boleh tunda hanya sebab seorang perempuan gedik bernama 'Minyoung' tu?

"Haihh." Aera menghela keluhan berat. Sekali-sekala matanya nakal memerhati beberapa orang spy tersembunyi The Great Phoenix yang sedang berlegar-legar di sekitar bangunan shopping mall ini.

Nampak dari cara pemakaian, Aera yakin mereka semua sengaja mengambil posisi dan bersedia sekiranya ada serangan mengejut keatas Tuan mereka.

Tchㅡ Layak di panggil anjing. Setakat Kim Taehyung? Kau orang nak lindungi dia buat apa? Baik korang lindung family sendiri. Kan bermanfaat.

"Choi Aera."

Nama gadis itu tiba-tiba di sebut.

Aera terus menoleh ke kiri. Melihat kearah Taehyung yang berdiri tegak di hujung sana, Aera terus berlari anak mendapatkan lelaki itu. Mata nya sempat mengerling kearah Minyoung yang sudah tersenyum lebar bersama beg Gucci GG-ring Leather di tangan nya.

Bapak handbag pun nak mahal-mahal ke?

"Aku nak kau jawab apa-apa panggilan yang penting. Kalau dorang cari aku, cakap je yang aku sedang sibuk. Aku nak teman Minyoung shopping baju lagi." Jelas Taehyung bersama nada suara yang tegas dan garau.

Selamba badak saja dia menghulurkan smartphone nya yang berjenama Iphone, lebih mahal dari yang aku punya ni. Lmao

"Apa-apa pun, stay kat belakang aku. 1m jauh, deal?" Taehyung menjongket sebelah kening nya tinggi.

"Baik Tuan." Aku terus mengiyakan sahaja permintaan Taehyung. Telefon pintar lelaki itu yang berada di tangan ku tadi aku pandang. Apa yang aku boleh dapatkan dari telefon dia ni?

Taehyung terus meninggalkan aku sendirian. Wajah blur aku tayang.

Lelaki ni memang gila ke apa? Ya aku tahu aku dapat gelaran 'jantung' dia, tapi dia tak tahu ke yang aku ni ejen? Semudah ABC dia suruh orang seperti aku sentuh barang peribadi dia?

Are he out of his mind?

Atau itu memang sikap nya selama ni dengan bekas pembantu dia, mendiang Jae. Lelaki ni betul-betul letakkan kepercayaan 100% pada pekerja dia yang berjawatan 'jantung' ni duh.

Bertuah Choi Aera.

Langkah kaki aku semakin laju-- mengejar dua insan yang sedang berjalan 1 meter jauh di hadapan aku. Sekali sekala mata aku mengerling kearah smartphone Taehyung di tangan ku.

✧ ᴡᴀɴᴛᴇᴅ | ᴋɪᴍ ᴛᴀᴇʜʏᴜɴɢ Where stories live. Discover now