❥Chapter | 38

1.1K 162 154
                                    

---×××---

---×××---

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"HAH?!"

Dua manusia,

Dua jantina,

Satu reaksiㅡ

Aku mengeluh perlahan.

"Kenapa saya yang perlu buat? Bukan semua ni sepatutnya Tuan yang buat ke? Kalau dia soal saya macam mana??" ,Aku membidas.

Rasa macam nak keluar Phoenix je sekarang ni. Menyesal aku terima misi gila macam ni. Silap haribulan aku boleh di sahkan sebagai salah seorang pesakit si Hospital Sakit Jiwa.

Sebab apa?

Sebab gila dengan semua arahan si mafia ni.

"Sebab tu aku minta Kevin temankan kau sekali." ,Jawab Taehyung selamba.

Lelaki yang sedang duduk di atas sofa hitam itu sedang menikmati wine merahnya sambil menyilangkan kaki ke atas meja.

"Kenapa mesti Kevin?" ,Kataku sambil mengerling kearah seekor tikus gergasi di sebelah ku.

Kevin yang tampak pelik dengan renungan aku itu hanya mampu tersengih kecil.

Leher di gosok perlahanㅡ

"Tak sekarang ni kau ke aku yang boss?" ,Taehyung menjungkit sebelah keningnya. Anak mata kecoklatan milik lelaki itu menikam tepat kearah iris kehitaman milik ku.

Aik, main kuasa pulak?

"Aku dah bagi arahan tu, ikut je lah. Kau nak bantah apa lagi? Kalau sebab kau tak suka Kevin, aku lagi tak suka dengan dia."

Ya,

Taehyung baru sahaja confess yang dia tak suka dengan Kevin.

Habis berkerut dahi lelaki kacukan omputeh itu apabila tahu bahawa dia di benci oleh majikan sendiri.

Doakan yang terbaik untuk Kevin.

"Atau sebab Aera ni perempuan,.. Tuan nak aku temankan dia?" ,Kevin menyoal.

Riak wajah nya yang tampak sinis dan tidak bersalah itu bertukar menjadi misteri dan gelap. Nada suaranya juga turut berubah kepada nada yang lebih mendatar dan dalam.

Gulp!

Aku menelan air liur payah.

Aku lihat,
Seorang kingpin yang sweet-talker dan nakal ini beriak seperti seorang kingpin yang garang dan mengerikan.

Dude, itu ke sisi sebenar dia dalam Phoenix?

"Tchㅡ Alasan perempuan lembik atau takut hilang orang kesayangan?"

Ddaeng!

Kevin tersengih penuh kenakalan.

"Sebelum aku tembak kau orang, baik gerak cepat. Aku malas tunggu lama." ,Bidas Taehyung sambil tangan nya meletakkan semula gelas kaca tadi di atas meja.

✧ ᴡᴀɴᴛᴇᴅ | ᴋɪᴍ ᴛᴀᴇʜʏᴜɴɢ Where stories live. Discover now