❥Chapter | 19

816 124 29
                                    

---×××---

08 : 00 Pagi
Incheon Airport

"Baby... Baby I nak ikut you.."

Kedua-dua insan itu mula menjadi tumpuan ramai. Jimin yang sedang duduk di atas bangku menunggu itu hanya mampu memekakkan telinga.

Aku pula masih setia berdiri berdekatan dengan Taehyung. Kepala di geleng perlahan. Sepatutnya, jam-jam macam ni aku masih tidur. Tapi si Taehyung ni yang gila nak bangunkan aku. Katanya kena lah hormat ketua nak pergi.

Kau bukan nya nak masuk kubur pun, buat apa aku nak ikut sekali.

Mata di gulingkan ke atas.

Menyampahㅡ

"Tak boleh sayang, orang penting je yang boleh sana." Pujuk Taehyung sambil melebarkan senyuman nya. Kemungkinan dia rasa gelagat gedik Minyoung tu comel di mata nya.

Euw-

"Habis I ni langsung tak penting bagi You lah? Humph! Sampai hati." Minyoung menghentakkan kaki ke atas lantai simen ini menggunakan high heels nya.

Fuh. Nasib tak pecah.

"I'm sorry sayang but , baby betul-betul tak boleh ikut kali ni." Lembut sahaja nada suara yang Taehyung lontarkan buat gadis itu.

"Habis? Bagasi I macam mana? I dah penat-penat packing tau? You tak kesian dengan I ke?" Minyoung masih tidak mahu mengalah.

Entah bila dan bagaimana, mata nya yang tadi kering mula menghasilkan cecair putih.

Air mata.

Argh dah mula dah drama queen dia tu.

"You jahat Taehyung. Hiks" Minyoung mula bercangkung di atas lantai. Telapak tangan nya di angkat lalu menekup wajah nya. Acah-acah menangis.

Aku lihat Taehyung sudah mengalah. Nafas di hela perlahan.

"Okay baby. Aku belikan tiket penerbangan sekarang okay? Tapi dalam kapal nanti kita asing seat." Jelas Taehyung. Dia menebalkan muka nya untuk turut bercangkung di sebelah Minyoung.

Saat itu, aku lihat bibir Jimin mula menyumpah kecil.

"You .. akan bawa I kan?" Soal Minyoung sambil memandang Taehyung dari celah jemari nya.

Taehyung mengangguk.

"Yes Minyoung. Aku akan bawa kau sekali. You're my babygirl right? Of course I don't want to leave you."

Maka air mata palsu tadi terus kering.

Haa macam mana bole kering? Ask the drama queen.

---×××---

10 minit telah berlalu.

Penerbangan mereka telah pun berlepas dengan selamat nya. Tinggal aku seorang saja yang menguruskan hal perjumpaan secara rahsia aku bersama Jungkook.

Tutt... Tutt...

"Hmmm"

Gumam Jungkook sebaik sahaja talian di sambungkan. Dengar saja suara dia yang serak-serak basah tu, yakin sangat yang dia baru bangun tidur.

"Si mafia tu dah takde. Kita nak jumpa kat mana sekarang?" Soal aku tanpa teragak-agak. Memandangkan aku sudah dapat cuti 3 hari dari Taehyung, boleh lah aku main rembat je apa yang aku nak buat.

"Kau datang rumah aku. Kita bincang plan."

"What? Datang rumah kau? Weh Kook, aku taknak kena tangkap kering dengan kau."

✧ ᴡᴀɴᴛᴇᴅ | ᴋɪᴍ ᴛᴀᴇʜʏᴜɴɢ Where stories live. Discover now