Het toneel

255 10 0
                                    

De middagpauze is voorbij en het lesuur godsdienst is aangebroken. Iedereen gaat zitten en de leerkracht probeert iets te vertellen maar Emily en Nathan zaten te flirten. Alex wou net iets aan Amber vragen toen ineens.
Leerkracht:"Alex wat is er zo belangrijk om de les te verstoren?"
Alex:"eeh..eeh..."
Leerkracht:"ja zeg het eens?"
Amber:"hij moest gewoon even iets vragen."
Leerkracht:"Owja? is dat zo belangrijk dat dat nu moet tijdens mijn les?"
Amber:"nuja het was gewoon iets voor wisk."
Niel:"Maar we hebben vandaag geen wisk!"
Emily fluisterd aan Nathan:"omg Niel is echt een bitch zeg!!"
Leerkracht:"nou ik wou een verhaal uitleggen maar ik heb een beter idee. Omdat Alex zo graag babbelt mag hij meespelen in een klein toneeltje. En zijn redder mag ook meespelen. Amber kom jij ook maar naarvoor."

*Het is een verhaal dat lang lang geleden is gebeurt. In een dorpje dat niet veel te bieden had. Nou ja dat is wat de inwoners ervan teminste dachten. Op een dag was er een jongen Alex van een ander dorpje dat niet al te ver weg ligt naar het kleine dorpje gekomen om voedsel te ruilen. Toen hij op Amber stuitte een boeren dochter van Jonathan.*

Leerkracht: "Kom op jullie horen het nu wel na te spelen tewerijl ik het vertel!"
Amber: "ow oke doen we!" (zegt ze met een knipoog)

*Alex was eigenlijk ook niet zo'n bijzonder jongetje. Hij was ook maar een boerenknulletje dat elke zondag voedsel ging ruilen. Normaal gaat hij naar de markt om het voedsel te ruilen daarna gaat ie nog even naar een meertje dat er dichtbij ligt en rond de avond was ie weer gewoon thuis. Alleen vandaag was alles anders...*

BAM

Leerkracht:"OMG wat gebeurde er nou?"
Alex:"Sorry ik botste tegen de bank aan ik zat echt helemaal in het verhaal."
Leerkracht:"Eindelijk iemand die mijn verhalen waardeert. Nee grapje hoor ik wie dat jullie eindelijk allemaal aandacht aan me geven. Of vinden jullie de acteurs gewoon goed." Nathan:"Nou echt geweldig zijn ze. (zei hij heel sarcastisch)" Emily:"Hahaha ja de ene loopt tegen de bank aan!"
Leerkracht:"Wacht maar af ik pak jullie nog wel terug!"

Dan gaat de bel.

Heel de klas:"Ooh maar we willen het verhaal verder weten!!" Leerkracht:"Volgende keer gaan we gewoon weer verder hoor! Rustig!! Maar wel leuk dat iedereen het verhaal leuk vindt."

Amber:"Hahaha heeft iemand het überhoud gezien dat ik tegen het bord aanliep."
Jade:"Ja haha ik wel. Je keek nog wel rond zo van shit heeft iemand het gezien?"
Emily:"Ooh jammer dat ik dat heb gemist zeg."
Nathan:"Nou het zag er echt hilarisch uit!"
Amber:"Oohnee jij hebt het gezien. Wat doe jij hier? Moet je niet daar bij de jongens gaan staan?"
Nathan:"Nee ik wou bij mijn schatje komen staan. Maar oke als je wil dat ik ga (zegt hij super dramatisch) dan ga ik wel!"
Emily:"Nooo don't leave!!!"
Nathan:"Ik moet wel! Vaarwel! Maar oke eerst nog even een afscheidskus." Emily:"Tuurlijk!!" (en Nathan geeft Emily een kus op haar wang en fluisterd nog even doei schatje in haar oor)
Amber:"Ooh wat lief!! Maar wat zei hij?"
Emily:"Dat is ons geheimpje!!"
Amber:"schattig maar irritant" (zei ze sarcatisch terweel iedereen begon te lachen)
Emily fluisterd:" Hey heb je al gezien dat Alex naar je staart?"
Amber:"Nee joh hij kijkt vast gewoon nar jou omdat hij van Nathan jou in de gaten moet houden."
Emily:"Ja tuuurlijk en dat is dan ook de reden dat hij bloost nu omdat jij nu ook kijkt? Zie je hij kijkt snel weer weg."
Amber:"Ik zei het toch hij moest 'onopvallend' naar jou kijken maar nu hij zag dat wij keken en dat wij hem door hadden kijkt hij weg. Het is allemaal zo logisch en ik heb overal een verklaring op!"
Emily:"Owja en hoe verklaar je dan dat hij bloost?"
Amber:"Hij heeft het gewoon warm!"
Emily:"OMG dat geloof je zelf toch niet!!! Hij is aan het bloozen omdat jij hem hebt zien staren naar jou!!!!!!!" Amber:"Nee echt niet!!!"
Emily:"Jij bent ook zo koppig eh!!! Ugh maar daarom ben je ook mijn BFF!!! Geloof me nu maar gewoon ik zal letten oof hij het vaker doet oke?" Amber:"Oke maar ik denk dat je niet veel zal zien!" (zegt ze en ze knipoogd) Emily:"Dat denk jij!! Haha kun jij dan nu ook stoppen met staren naar hem?" Amber begint te blozen en zegt:"Ik staar niet naar hem ik keek even naar Tim's broek! Die zit echt veel te strak hoor!"
Emily:"Jaajaaa!!"

Dan gaat de bel weer voor het volgende lesuur. Als iedereen wacht op de leerkracht komt die 10 min. te laat en ondertussen spelen we een spelletje.

Amber:"Zullen we een spelletje spelen?"
Emily:"Ja leuk welk spel?" Amber:"Eeem... misschien ninja?" Emily:"Jaa dat doen we!!! Weet iedereen hoe het spel gaat?"
Ellin:"Eem nee ik ken dat niet." Amber:"Oke het gaat zo: eerst zeggen we ninja en springen we achteruit als een ninja en doen dan een super coole pose, daarna moet je proberen de armen en benen van de anderen te proberen raken en als je arm of been is geraakt ben je die kwijt en dan moet je het met 1 arm of been doen, als al je ledematen 'afgesneden' zijn ben je af en 'dood' natuurlijk."
Alex:"Dat klinkt leukik doe mee!!!" Nathan:"Jep ik ook !!!!"

Iedereen doet mee aan het spel maar voor we het afkonden maken kwam de leerkracht. En we moesten weer gewoon terug naar de les.
...........................................

Hopeloos verliefdWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu