Weeral wachten en wachten tot het weer godsdienst is, zodat iedereen het verhaal verder weet. Maar dat duurde lang want er zat zeker een week vakantie tussen. Pffff maar dan is het nu maandag en dus geen godsdiens, jammer. Dacht iedereen. Het laatste lesuur was aangebroken en we hadden normaal gezien Frans.. maar.. de leerkracht kwam maar niet. Plots komt de leerkracht godsdienst binnen en iedereen was gelijk stil.
Leerkracht:"Wauw dat is ook de eerste keer dat jullie stil zijn als ik binnen kom."
Niel:"Ik snap eigenlijk ook niet echt waarom jullie stil zijn ik bedoel maar dat toneelspel slaat echt nergens op."
Alex:"Nou je bent gewoon jaloers omdat jij niet mag meespelen!"
Niel:"nou ik zou het een stuk beter doen dan jou!"
Alex:"Nou als je het toch beter weet doe jij maar in mijn plaats!!"
Nathan fluisterd tegen Alex:"Dude nu gaat Niel met Amber acteren!"
Alex fluisterd terug:"Owja shit was ik even helemaal vergeten!"
Leerkracht:"HEY HEY stop met ruzie maken! Niel als jij het toch beter kan doe jij het dan maar. Amber ga ook maar weer naar voor."
Amber trekt een pruillip naar Alex. Maar gaat dan toch maar naar voor.
Nathan:"Damm dude je hebt het een beetje verkloot eh!"
Alex:"Ik weet het damm hoe moet ik het nu goedmaken? Ze trok zo'n schattig pruillipje en ik kan dat niet weerstaan!"
Nathan:"Haha dude! Oke we moeten er eerst voor zorgen dat jij terug gaat spelen in de plaats van Niel!
Alex:"oke en hoe doen we dat dan?"
Nathan:"geen zorgen ik verzin wel iets.."
Leekracht:"oke iedereen stil ik ga verder met het verhaal."*** Toen wouwen ze allebei weggaan. Toen.. Alex Eem nee Niel ik bedoel.. WoW wacht***
Leekracht:"Eem moet ik nu Alex zijn naam verder gebruiken of Niel zijn naam in de plaas gebruiken?"
Niel:"pak mijn naam maar die is toch veel mooier dan die van Alex!"
Alex:" Hey mijn naam is prachtig!"
Leekracht:"jullie namen zijn allebei prachtig! Oke stop! Waarom doen jullie zo kattig tegen elkaar?"
Alex:"hij begon hij zij dat we niet konden acteren."
Niel:"Haha ik bedoelde jou Alex. Amber daarentegen is fantastisch."
(Niel knipoogde naar Amber en dat was voor Alex de druppel)
Leekracht:"Hey gaan jullie het is op de gang uitpraten!"Alex en Niel slenteren naar de deur en op de gang komt er al snel een gesprek op gang.
Alex:"waarom doe je zo?"
Niel:"dude je ziet toch dat ik Amber probeer te versieren. En even tussen haakjes je werkt nogal tegen..."
Alex:"GAST STOP ZE IS VAN MIJ."
Niel:"WAT!? Dat meen je niet! Hahaha ze kiest toch nooit voor zo'n sulletje zoals jij!"
Alex moest zich zo hard in houden maar na die woorden kon hij zichzelf niet meer in bedwang houden. Hij wou Niel net gaan slaan toen..
Nathan de gang binnenstormde en naar Alex rende om hem te stoppen.Nathan:"Gast zo ga je dit niet oplossen!"
Alex:"ja oke je hebt gelijk."
Niel:"ja Alex luister maar naar je Koser vriend!"
Nathan:"GVD nu is het over Alex hou me vast want ik ga zijn smoel eens verbouwen!!!"
Niel:"als jullie dit als echte mannen willen oplossen kom dan morgenmiddag naar het bos en daar zullen we dit eens oplossen."
Alex en Nathan:"oke dan zien ze je morgen."Ze lopen de klas weer binnen en gaan weer rustig zitten.
Leekracht:"is het nu opgelost?"
Alle drie mompelen ze een soort van ja en de leerkracht keurde het maar goed.
Leekracht:"goed dus we aan verder met het verhaal. En weet je wat ik vind dat Alex en Amber het moeten spelen dit stukje is wel erg leuk voor hun.""Oke!" Zeiden ze beiden nogal enthousiast.
***De volgende dag was Alex super blij. Hij wist niet zeker waarom maar alles wat er gebeurde maakt niet uit goede of slechte dingen hij bleef super vrolijk. Want hij moest weer naar de markt in het ander dorp en daar zou hij waarschijnlijk Amber weer zien. Hij deed alles vlug vlug en hij was al om 6 uur 's morgens vertrokken zodat ie meer tijd had om met Amber om te gaan. Natuurlijk was niet alleen Alex vrolijk ook Amber was het zonnetje in huis en ze zong de hele morgen. Het leek wel eeuwen te duren totdat ze eindelijk naar de markt mocht. Maar toen uiteindelijk vertrok ze toch en ja hoor zoals je het al kon raden kwamen de twee mekaar weer tegen.
Alex:"hallo schone dame. Hoe maakt u het?"
Amber:"Fantastisch hoor mijnheer."
Allebei schoten ze in de lach.
Amber:"waarom praat je zo apart?"
Alex:"vond je dat niet sjik dan?"
Amber:"ja echt wel hoor."
Alex:"oke, zullen we weer naar ons geheime plekje gaan?"
Amber:"ja natuurlijk!"
Ze liepen dus weer naar de klimop voor de rots.
Alex:"En... hier zijn we weer."
(Zei hij met een grote glimlach)
Amber:"jeej Haha en wat gaan we nu doen?"
Alex:"Eem... Ow ik heb een super idee laten we een boot bouwen dan kunnen we varen op het meer!"
Amber:"Ja fantastisch! Maar ik heb geen idee hoe je een boot bouwd."
Alex:"Nou dan heb je geluk dat ik zo handig ben."
Amber:"Haha opschepper."
(Zei ze sarcastisch)
Alex:"Haha oke kom als jij nu al wat hout bij elkaar sprokkeld dan ga ik wat touw zoeken."
Amber:"oke!"Ze zijn de hele dag bezig geweest en het bootje is bijna klaar. Helaas is het nu tijd om te gaan.
Amber:"Ow Alex we moeten gaan anders worden onze ouders
woedend."
Alex:"Owja oke ik kom."
Amber:"Nog bedankt voor deze geweldige dag eh!"
Alex:"Graag gedaan, maar het is alleen maar zijn geweldige dag geworden omdat jij hier bent."
Amber:"ooh bedankt!"
Ze leunden dichter naar elkaar toe eb dichter en dichter toen...***De bel ging en iedereen was helemaal aan het flippen.
Rob:"Waarom moet de bel toch altijd gaan als het net spannend word!"
Marel:"Ja!"
Jade:"Ja ze gingen bijna lebberen!!!!"Iedereen schoot gelijk in de lach nadat Jade dat zei en zelf de leerkracht kon zich niet inhouden.
Leerkracht:"Tja als jullie echt willen weten hoe het eindigt moet je echt wachten tot vrijdag."Heel de klas behalve Alex en Amber begonnen ooh of damm of jammer te roepen, want Alex en Amber stonden nog altijd vooraan in elkaar ogen te staren. Terwijl iedereen al uit de klas was.
Leekracht"Eem...(kuch kuch) jullie mogen naar buiten hoor. De les is al voorbij."
Amber:"Ow. Haha."
Alex:"Ow. Haha."Ze begonnen allebei te blozen en ze liepen de klas uit. En toen ze weg waren.
Leekracht:"Ooh wat is jonge liefde toch mooi!"
.......................................
JE LEEST
Hopeloos verliefd
RomanceHet gaat erover dat een meisje (Amber) super verliefd is op een jongen (Alex) maar of dat wederzijds,of ze het ook gaat vertellen aan hem of is er toch een andere jongen die haar hart zal stelen? Nou dat lees je allemaal in dit verhaal.