Toneel: deel 4

253 13 3
                                    

Yes yes yes!! Eindelijk weer vrijdag dacht iedereen. Maar voordat het godsdienst is moeten we natuurwetenschappen nog overleven. Pff de voortplanting van de plant wat interessant (hoor je de sarcasme al). Maar dus na een hele uitleg over bevruchting en een episch filmpje van een tomaat was het pauze en dan godsdienst.

De bel gaat en iedereen springt recht om naar buiten te gaan. En de meisjes gaan op een bankje zitten ergens dicht bij het lokaal.

Marel:"Hey Amber jij kan zo goed acteren!"
Ellien:"Je ziet toch dat dat geen acteren is Marel!"
Marte:"Jep she's in love!!!"
(Amber begint nu te blozen.)
Amber:"Eem nuja maar ik kan wel goed acteren hoor."
Marel:"Ja dat weten we! Maar jij bent op Alex!"
Amber:"Is het zo duidelijk dan?"
Ellien:"Ja eigenlijk echt wel!!"
Amber:"Ow dammm..."
Marte:"ooh dat is zoo lief!!!"
Jade:"Ja echt wel !! En de leekracht zag het ook lol !!!"
Amber:"Zou je denken??"
Ellien:"Jep overduidelijk !!"
Emily:"Hey Amber weet je nog dat de leerkracht zei dat ik en Nathan ook naar voor zouden moeten.. Ha ze is het al helemaal vergeten zeker."
Amber:"Ja dat klopt hahaha."

(Ondertussen bij de jongens.)

Rob:"Ej Alex je kan echt goed acteren zeg!!"
Jules:"Ja ja echt!"
Max:"Serieus zien jullie niet dat Alex stik verliefd is op Amber!?"
Rob:"Zou je denken?"
(Alex begint zo rood te worden als een tomaat en vlucht even het toilet in)
Max:"Zie je nu vlucht ie weg!"
Jules:"Misschien had ie hoge nood?"
Max:"Dude serieus! Ben ik nu acht de enige die het ziet?!"
Stefan:"Nee hoor ik zie het ook overduidelijk!!"
Max:"Eindelijk!!"
(Ondertussen is Alex al weer terug)
Max:"We zijn het unaniem eens geworden en iedereen denkt dat je op Amber bent."
Alex:"Is het dan zo duidelijk?"
Stefan:"Ja.. nogal..."
Alex:"ooow......"

En dan gaat de bel en iedereen rent zo snel ie kan naar boven voor het lesuur godsdienst. Terwijl de leekracht nog benenden bij de trap staat is iedereen al boven. Na een minuutje komt de leerkracht ook aan bij de klasdeur.
Leerkracht:"Pff konden jullie niet even wachten? Hoe komen jullie in godsnaam zo snel de trap op?"
(Ze opent de deur en iedereen gaat op zijn plaats zitten)
Leerkracht:"oke dan gaan we maar weer verder eh.. Eem Alex en Amber ga maar weer naar voor. En Emily en Nathan jullie ook! Haha jullie dachten zeker dat ik jullie vergeten was hè! Haha."
Emily fluisterd tegen Amber:"Dammm die vrouw kan gedachten lezen."
Leerkracht:"komen jullie nog?"
Nathan gaat staan en pakt Emily's hand. Hij trekt haar mee naar voor.
Leerkracht:"Zo zo wat een gentleman!!"
(Nathan begint te blozen)
Nathan:"Nuja ik doe mijn best."
Leerkracht:"Ooh!! Maar oke ik ga verder met het verhaal en Nathan en Emily jullie moeten gewoon meespelen."
Ze mompelen allebei een soort van oke. En gaan verder.

***Het was een gewone dag maar helaas een dag waarbij Alex niet naar de markt mocht. Amber wist dat wel dus ging ze met haar beste vriendin Emily naar de markt.
Amber:"Hey je bent er!"
Emily:"Jep ik heb het nog net gehaald."
Amber:"Nou gelukkig ben je er nu ik ga dit even wegbrengen en dan kunnen we misschien wat gaan wandelen ofzo?"
Emily:"Ja dat doen we!!"
(Terwijl Emily en Amber aan het wandelen zijn komt Alex Nathan tegen)
Nathan:"Hey! Hoe gaat het?"
Alex:"Geweldig!! Met jou?"
Nathan:"Ow! Waarom ben jij zo happy?"
Alex:"Haha wacht maar zullen we gaan wandelen dan vertel ik je alles!"
Nathan:"Haha oke dan!"

(Ondertussen bij Amber en Emily)

Emily:"En is er bij jou nog iets spannends gebeurt?"
Amber:"Nou het is maar wat je spannend kunt noemen..."
Emily:"Ooh ik ben nu zoo nieuwschierig er is iets gebeurt ik kan het zien aan je gezicht je straalt helemaal!!"
Amber:"Nou Haha echt waar?"
Emily:"Ja echt wel maar vertel nuu!!"
Amber:"Oke oke ik heb een jongen ontmoet hij heet Alex en hij is gewoon zoo lief en zoo leuk! Hij heeft me geholpen met appels dragen en toen heeft hij mij zijn geheime plekje laten zien het is echt prachtig en zijn ogen zijn zoo mooi dat je er in verdrinkt en dat haar zit zo van woesh en..."
Emily:"Wauw stop maar ik weet wel even genoeg Haha!! Haal even wat adem want je blijft maar doorgaan!! Hij moet wel heel speciaal zijn zeg!"
Amber:"Jaa.." (zegt ze heel dromerig)
Emily:"Je hebt het zwaar te pakken zeg!"
Amber:"huh wat bedoel je?"
Emily:"Je bent verliefd!"
Amber:"Nee hoor !! Eem nuja ik heb eigenlijk geen idee hoe dat voelt.."
Emily:"Duidelijk toch! Zo dus!"
(Ze beginnen allebei te lachen)
Emily:"Hey ik heb ook een geheim plekje!"
Amber:"Owja waar dan?"
Emily:"Kom we geen ernaar toe! Volg me maar gewoon!"
Amber:"Oke Haha!"

Hopeloos verliefdWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu