Sportdag: voor de middag

272 10 2
                                    

Tov Amber
Jeej het is vandaag sportdag, nou eigenlijk heb ik geen idee of het leuk is want ik heb het nog nooit gehad. Maar sporten is leuk dusja dan zal dit ook wel leuk worden. Ik hoop dat we gaan voetballen want dat is echt leuk. Maar oke als we op school aankomen zijn is de bel al gegaan en zit iedereen al boven. Damm nu moeten we naar boven rennen. Dus ik en Emily rennen naar boven en dan kloppen we op de deur. "Kom maar binnen!" Zegt onze klastitulaaris. En we lopen naar binnen en gaan zitten.
Nathan:"Pff gelukkig zijn jullie er we waren al ongerust."(probeert ie zo triest mogelijk te zeggen, wat dus amper lukt omdat ie super hard in de lach schiet.)
Amber:"Ja dat dachten we al!"
Leerkracht:"Oke iedereen stil we gaan vandaag een paar workshops doen eerst dansen, dan een speurtocht, dan middagpauze, daarna nog voetbal en trefbal. Klinkt leuk toch?!"
Amber:"Ja echt geweldig!"
Leerkracht:"Oke dan leuk dat er tenminste iemand enthousiast is Haha! Oke gaan jullie maa naar benenden voor te gaan dansen. We moeten naar de grote zaal gaan."
(En iedereen staat recht en volgt de leerkracht naar de zaal. Eenmaal aangekomen moeten de jongens en de meisjes opsplitsen. En de jongens moeten aan de ene kant gaan staan en de meisjes helemaal aan de andere kant.)

Aan de kant van de jongens.
Leerkracht:"oke jongens we gaan in paren dansen dus ieder van jullie moet een meisje uitkiezen om mee te dansen. Maar jullie zullen zelf moeten uitvecht wie met wie gaat en dan zullen jullie ze zelf moeten vragen. Oke dus geen watjes zijn eh?" (En ze loopt lachend weg)
Nathan:"Oke dus we moeten met een meisje gaan dansen en het zelf uitvechten. Oke goed goed. ALS ER IEMAND MET ZIJN POTEN AAN MIJN MEISJE EMILY ZIT DAN DAN DAN LOOPT HET NIET GOED AF MET DIE PERSOON! Ben ik duidelijk geweest?"
(Ze beginnen allemaal te lachen)
Alex:"Tuurlijk dude ze is helemaal voor jou!"
Niel:"Ik wil Inêz!"
Max:"Oke en ik wil Amber!"
(Alex kijkt een beetje teleurgesteld)
Max:"Haha oke rustig dude tis maar den grapje jij mag haar hebben."
Alex:"Eem.. weet ik toch haha."
Max:"Jaaja ik wil Marte!"
Niel:"Marte nou dat had ik dus niet verwacht!!"
Max:"Nuja ik heb een beetje een crush op haar... Haha nou eigenlijk een hele erge!"
Alex:"Daarom kun je je ogen niet van der afhouden!"
Max:"Haha ja..."
Rob:"Dan neem ik Marel!"
Juul:"Ikke Ellien!"
Nathan:"oke oke denk ik.."
Luke:"Mag ik Jade?"
Alex:"Tuurlijk joh!"
(Het gaat zo nog een minuutje verder en dan heeft iedereen een danspartner uitgekozen)
Alex:"Heeft iedereen iemand gekozen en is iedereen tevreden?"
(Allemaal knikken ze van ja dus gaan ze naar de meisjes)

Ondertussen bij het meisjesgroepje.
Amber:"Wauw wat geheimzinnig zeg, de leerkracht fluisterd wat tegen de jongens."
Emily:"Ja ik ben best wel benieuwd wat ze zegt."
Jade:"Kijk ze is klaar! Nu komt ze naar ons."
Leerkracht:"oke dus jullie moeten op een rij gaan staan en afwachten."
(En ze loopt weg en gaat op een tafel zitten. Om het er nog even in te wrijven pakt ze een zak chips en begint er van te eten. Zo te zien zit ze vermakelijk af te wachten wat er gaat gebeuren.)
Ellien:"Dat is lekker zeg wij moeten hier wachten en sterven va de honger en dan zit zij daar maar, te eten!"
Amber:"Pff zo oneerlijk!"
Emily:"Jep!" (Zegt ze met een pompende P)

Na een paar minuten wachten komen de jongens aangelopen.

Tov Alex
Oke ik loop gewoon naar haar toe en vraag haar ten dans. Oke oke je kunt het. Maar WoW wat waarom doet niemand iets wat is dit durft er nu niemand als eerste te gaan?

Tov Amber
Wat doen ze nu ze staan daar maar in een groep voor ons. Hey wacht eens even waarom komt Alex ineens...

Tov Alex
Oke ik doe het gewoon ik loop naar haar toe en vraag het haar als toch niemand anders het eerst durft te doen. Oke ik sta nu zo dicht bij haar misschien alleen maar tien centimeters tussen ons en ik kijk haar aan in haar prachtige blauwe ogen. Wauw ik droom er altijd helemaal van weg maar.. Damm Alex focus! Zeg het haar nu maar gewoon.
Alex:"Hey schoonheid wil jij mij vrijgezellen op de dansvloer?" (Vraag ik terwijl ik begin te blozen en nogal bang afwacht op haar antwoord)
Amber:"Natuurlijk wil ik dat!" (Zegt ze ook nogal blozend en met een prachtige glimlach. Daarna pak ik haar hand vast en vlecht mijn vingers in de hare en zo lopen we naar de dansvloer. Ineens begint iedereen te klappen en te juichen en gaan het daarna ook vragen. Daarna pakt Nathan zijn vest vast en trekt er zo cool aan je kent het wel. en dan loopt ie op Emily af.)
Nathan:"Hey schatje. Zullen we dansen."
Emily:"Nah liever niet." (zegt Emily heel speels en daarna geeft ze hem een kus.)
Emily:"Mmm je kan wel goed zoenen... Natuurlijk ga ik met je mee dansen!"
(En daarna tilt Nathan Emily op in zijn armen.)
Nathan:"Kom dan maar mee schoonheid!"
Luke:"Oke nu mijn prinsesje!" (En hij gaat voor Jade staan en maakt een buiging.)
Luke:"Komt u mee prinses?"
Jade:"JAAA!!" (En ze springt in zijn armen.)
Max en Rob gaan op de zelfde moment naar Marte en Marel.
(Max gaat op een knie zitten)
Max:"Wil je met me.... DANSEN?"
(Marte lacht verlegen en begint te blozen)
Marte:"Eem ja..ja.. graag!"
Rob:"Rozen zijn rood, viooltjes zijn blauw en ik zou willen dansen... met JOU!"
Marel:"OOOH ja natuurlijk wil ik dat! Wat een mooi gedichtje!"
(Allebei beginnen ze te blozen, maar lopen ze toch naar de dansvloer.)
Juul:"Ellien..."
Ellien:"JA JA JA !!!" (En ze springt op zijn rug. Zo gaan ze samen naar de dansvloer.)
Niel:"Eem..."
(Allebei lachen ze een beetje awkward en beginnen ze te blozen.)
Niel:"Wil je..je met me dansen?"
Inêz:"Ja natuurlijk!"(en ze geeft hem een brede glimlach. Ondertussen zit de leerkracht vermakelijk te lachen.)
Leerkracht:"Oke nu we alle koppeltjes hebben... kunnen we gaan dansen!"
(Ze zet de muziek aan en doet het eerst even voor met mr Muylder, daarna moeten we het alleen doen. Eerst wat salsa en daarna slowen en dan tango. Best wel heftig hoor!)

Hopeloos verliefdWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu