Bab 39

2.2K 159 2
                                    


Ezzaq membuka pintu masuk utama rumah dengan kuncinya. Kereta Civic hitam tu dah terpakir elok dekat porch. Itu bermakna si hoodies pink dah balik dari kerja =). Hoyeaa. Terus bibirnya tersenyum teringatkan entri blog yang dia baca tadi dalam kereta, kalau boleh sekarang juga dia nak naik ke bilik kerja mereka, bukak PC, buat print screen pastu jadikan wallpaper dekstop.

Syurga sungguh! Sampai ke anak cucu cicit nanti dia nak show off, nak cakap punyalah la degil nak tawan hati Hadhira seorang ni. Sumpah tak nak cari lain.

Cari lain? Never, she's the one.

InshaALLAH. Forever, ever, until Jannah. Hendaknya.

Masuk saja rumah berkembar dua tingkat tu, terus matanya terpandang Hadhira yang sedang duduk tengok rancangan memasak di ruang tamu. Ralit sungguh. Ezzaq terus duduk disebelah Hadhira.

"Haippp," kata Ezzaq. Remote Astro diambilnya dari tangan Hadhira. Skinship ey?

Hadhira terus berpaling. Suara macam kenal. Terus mata dia melihat Ezzaq yang sudah menukar channel TV tadi.

Ezzaq! Automatik darah terus serbu naik ke muka, entri post blog hari ni berulang tayang di layar mindanya. Ahhhhh malu.

"Tengok CSI la eh, dah lama tak tengok." kata Ezzaq. Matanya menjeling sikit ke arah kirinya, mahu melihat reaksi si hoodies pink. Alahai diam je, cuba confess sikit. Confession dalam blog tu saya tak kira! Nak yang real punya jugak. Hikhikhik.

Ezzaq senyum lagi, macam tak percaya ja. Si hoodies pink confess perasaan dalam blog. Hakhakhak. Tak pernah buat orang!

Hadhira angguk. Terus dia bangun. Tak selesa la duduk lama-lama kat sini.. tapi.. Ezzaq ni tak baca blog aku ke? Apa ni? Kata pembaca tegar! Hadhira menggeleng, apa la kamu ni Dhir, dia kan baru balik kerja. Mana nak sempat nak baca blog orang! Ish ish ish. Lagipun, kan baru je ni post tadi petang. Pukul tiga. Sekarang baru 5.30ptg. Bagi masa sehari dulu, kalau tak jugak kita guna plan B. Plan B? Plan Biar-masa-menentukan.

Terus Hadhira berjalaan ke dapur. Mahu menyediakan makanan untuk berbuka. Duduk sini lama-lama boleh buatkan dia mati akal pikir idea macam mana nak cakap kat Ezzaq suruh baca blog.

Ezzaq tepuk dahi bila melihat Hadhira berjalan ke dapur. Salah taktik pulak. Aigooo.


....

"Tak nak check emails, FB ke?" tanya Hadhira tiba-tiba bila diorang sampai ke rumah dari masjid.

"Malas. Lagipun rasa macam junkies yang berselerak kat sana. Nanti weekend la.." kata Ezzaq. Acuh tak acuh. Tapi yang sebenarnya dia tahu punca utama kenapa Hadhira tiba-tiba suruh dia guna internet malam tu. Nak suruh saya check blog awak ye, sayang. Hahaha.

"Esok kan dah weekend." kata Hadhira. Apa Ezzaq ni still guna masa Dublin ke, main aci je waktu lambat sehari.

"Saya kerja," kata Ezzaq sambil berlakon sedih. Dalam hati macam nak meloncat je bila si hoodies pink ni tak habis-habis nak suruh dia guna PC.

"You can play games,"kata Hadhira. Betul. Dalam FB banyak games yang best-best. HAKHAKHAK. Ada ke suruh orang main games. Nak kena tarbiah lagi rupanya awak ni Hadhira.

"Yang, awak ada letak apa-apa ke kat PC tu? Ni yang buat saya ragu-ragu ni. Apa ni nak buat prank pulak kat hubby sendiri?" duga Ezzaq. Come on, just say 'Please check my blog' pun saya akan terima sebagai confession awak! tapi ni dia still naik main tarik tali. Gurrrrr.

"Nothing. Saya just bagi idea ja.. okaylah I'm going to bed now. Good night!" kata Hadhira. Susah betul cakap dengan Ezzaq ni, ada je dia nak kenakan orang. Prank? Ingat aku otak suka buat prank macam George dengan Fred dalam Harry Potter tu ke? Hish, orang nak suruh check email pun susah ke?

COMPLETED - Si Hoodies PinkWhere stories live. Discover now