Bab 41

2.4K 137 0
                                    

Hadhira menyelak helaian novel yang dibacanya sejak tadi tu. Dah naik bosan, tak ada benda nak buat. Nak tidur kat sini, mana dia pandai. Dia bukan jenis yang boleh kat mana-mana tidur, melainkan kat atas katil. Spoil gila badan ni tapi memang itulah hakikatnya. Dia memang tak akan terlena langsung tanpa bantal dan katil. Sanggup tahan tidur daripada kena tidur di tempat lain. Huhuhu.Nampak gayanya kena masuk balik zaman belajar la, stay up mata sampai esok. HAHA. No big deal, sebab dia dah biasa. Jadi QS ni pun, memang selalu kerja sampai lewat malam tak pun yang paling disaster sekali, sampai lewat pagi.

Matanya dihalakan ke arah Jo yang masih dalam pengaruh ubat bius tu. Tenang. Cuma tadi ja dia ada panggil nama Ajip dalam tidur dia. Sebak sekali orang yang mendengar ni. Dia sendiri pun kalau tiba-tiba jadi sesuatu benda buruk kat Ezzaq pasti jadi macam tu jugak.. atau entah-entah lagi teruk dari Jo. Yella sebabnya Hadhira ni kan mana pandai kawal emosi.. dan macam mana dia nak be strong kalau selama ni Ezzaq la yang jadi crying shoulder dia..

Bahunya ditepuk dari belakang.. hampir terloncat Hadhira di kerusi. Dah la duduk ward malam-malam ni.

"Hey.. sayalah." kata Ezzaq. Lawak sungguh tengok ekspresi muka terkejut terloncat si hoodies pink ni.

"Ya Allah awak. Terkejut saya.. lain kali bagi lah salam ke, say hello ke.." kata Hadhira sambil menutup novel di ribanya. Hehehe. Dah ada teman berbual, novel kita buang tepi.

"Saya bagi okay. Siap ketuk pintu, mana ada orang ketuk pintu kat hospital ni.. tapi orang tu la yang dok busy tatap muka kawan baik dia.. errr atau.. awak berangan? Miss me already ey?" kata Ezzaq.

"Inche Ezzaq dan perasannya.." kata Hadhira. Sarkastik, sure it is. Tapi dalam telahan Ezzaq tu ada betulnya jugak, memang dia ada fikir pasal Ezzaq pun tadi.

"Haruslah.. kalau tak sampai bila pun tak dapat nak tunggu awak sayang oii.." kata Ezzaq.

"Ni macam mana boleh lepas sekuriti?" tanya Hadhira. Pelik. Bukan seorang je ka per patient? Kalau tahu tadi boleh berdua, tak payah tadi dia berebut nak jaga Jo dengan Auntie Sarina. Baik berdua je, ada kawan nak bersembang.

"I have my own style, see the leg la sis."

Hadhira mencebir. Penyakit perasan doktor sorang ni makin teruk gamaknya.

"Hey.. I'm not your sis."

"I know. You're my wife."

"Nasib baik sedar. Kalau tak saya halau balik rumah sekarang! By the way, kenapa tiba-tiba terpacak kat sini ni?" tanya Hadhira. Pelik. Nak kata datang kerja, musykil pulak dengan T-Shirt dengan jeans dia tu. So not doktor-like. Dan kalau kata datang melawat pulak, lagi musykil. Mana ada orang terpacak dalam ward pukul 4.35 pagi ni. Itu bukan orang namanya.. eh eh Dhir..

Ezzaq buat gesture tayang gigi dia lagi. Tangan kanannya mengangkat beg kertas yang disoroknya dari tadi. Suprise, si hoodies pink!

Hadhira buat muka blur, apa inche Ezzaq ingat dia Dumbledore ke apa, tahu magik boleh tahu apa ada dalam beg kertas tu. Haishhh.

"Our sahur." beritahu Ezzaq bila Hadhira buat muka blur dia tu.

"Sahur?"

Ezzaq mengangguk. Yella apa lagi kan. Penat tadi dia memasak (bukan senang Ezzaq nak memasak!), bangun pukul 2 pagi. Bukak lampu dapur dan masak, pastu pukul 3.15 pagi tepat dia bertolak dari rumah ke HKL. Demi si hoodies pink ku seorang ni.. sanggup dia korbankan masa tidur.

"Mana beli?" tanya Hadhira. Kesian pulak bila Ezzaq datang ke sini bawakkan makanan. Tugas sediakan makanan tu kan secara rationalnya tugas seorang isteri..

"Ingat saya kaki beli macam awak ke? See the leg la, wife. Err dah betul kan ni, maka tak payahlah halau balik rumah. Dah-dah jom makan sama-sama jom,"

COMPLETED - Si Hoodies PinkWhere stories live. Discover now