Bab 44 FINALE

5.2K 255 48
                                    

"Berseri muka Jo kan?" tanya Hadhira kepada Ezzaq yang duduk disebelahnya itu. Ezzaq mengangkat kepala dari Blackberrynya dan menghalakan ke arah Jo dengan Ajip yang dikelilingi wartawan-wartawan yang sedang membuat liputan pasal Ajip itu.

"Kena la berseri-seri, masuk paper kut nanti." Ezzaq tersenyum. Kedua-dua muka Ajip dengan Jo sama-sama gembira. Dia yang tengok dari jauh pun turut sama gembira.

"Ada ka macam tu."

"Ye ye, I know, satu sebab je muka Jo boleh sparkling macam tu. Ajip is the reason kan?"

"Tahu pun. I'm happy for her."

"I told ya, Ajip punya surviving skill memang tahap hebat punya.." Ezzaq memandang Ajip yang sedang menjawab soalan-soalan dari wakil media. Memang famous la Ajip lepas ni.

"Kalau saya yang ditempat Ajip, and awak di tempat Jo.. sah-sah kita famous macam ni kan?" gurau Ezzaq.

Hadhira pandang ke arah Ezzaq. Tangannya automatik mengetam Ezzaq, mulut dia ni tak ada insurans langsung. Ada ke doa yang bukan-bukan. Orang sikit punya takut walapun hanya bayangkan saja.. tapi dia boleh main kalau-kalau pulak. Ish.

"Tak boleh." kata Hadhira.

"Cemburu la tu kan? Nanti bila saya popular, ramai perempuan-perempuan ikut saya.... hurm, handsome kan hubby awak ni?" tanya Ezzaq.

"Handsome? Brad Pitt berpuluh puluh puluh kali lagi handsome.. tapi kan.. dia tak ada smiling eyes macam awak."

"Smiling eyes?"

"Yeapp you're my inche smiling eyes." kata Hadhira sambil tersenyum. Nak juga mata smiling eyes macam tu.

"So the last few weeks yang awak cakap tu, inche smiling eyes tu sayalah?"

Hadhira angguk. Apa kes? Ada orang lain lagi ke yang smiling eyes kat dunia dia ni kalau tak bukan Ezzaq seorang.

"But why my eyes? it's not my best feature.." amboi Ezzaq. Not best feature kunun..

"I dont know.. your eyes,, when you smile, mata awak pon turut sama smiling.. ya know.. macam sparkling.. shining... and..." kata Hadhira. Macam first time dia nampak Ezzaq tersenyum masa diorang duduk belakang koridor dulu tu, sparkling. Nak sedih pun rasa tak sedih..

Ezzaq tersenyum.. "..lighting up your world?" sambung Ezzaq sebelum sempat Hadhira habiskan ayatnya.

"Tu pick-up line ke apa tu?" gurau Ezzaq.

Hadhira membulatkan mata. Sampai hati! Orang cakap betul-betul, dia kata pick-up line..

"But it's the sweetest thing.. dear, you ni memang la hopeless romantic."

Hadhira membulatkan matanya lagi. Ada hati lagi nak kenakan orang. "Sue me, then." jawabnya. Biarlah orang nak hopeless romantic ka apa ka, dah memang betul.. saya ni hopelessly in love. Dengan awak juga, bukan dengan orang lain..

"Main-main je la tapi I'm pretty like it.. tak pernah lagi ada orang bagi lines macam tu kat saya.. but.. hurmm.. dear, I have a confession to make."

"Hurmmm.." malas nak layan. Mesti nak sakat lagi tu.. Kalau bukan mahu sakat orang tu bukan Ezzaq la namanya..

"About your blog post tu, saya dah baca. Actually, masa awak post tu, terus saya baca.."

Hadhira membulatkan mata. Like seriously, he did what?!

"And you said nothing.." kata Hadhira.

"I need a real thing. Real confession.. things in blog macam it can be directed to someone else. Not me. It could be anyone else,.."

COMPLETED - Si Hoodies PinkWhere stories live. Discover now