Ezzaq senyap-senyap masuk ke dapur. Dia melihat Hadhira sedang sibuk menyediakan hidangan sahur mereka itu. Lagu Rolling In The Deep berkumandang dari Portable Speaker untuk iPod itu. Suara lelaki ni, bukan Adele yang nyanyi, itu pasti.
Hadhira yang belum sedar akan kehadiran Ezzaq itu terus menyanyi mengikut rentak. Sambil tangannya lincah bermain dengan senduk sebagai konon-kononnya bertindak sebagai microphone itu.
Ezzaq tersenyum. Perangai baru Hadhira yang dia tak pernah nampak. Tiba-tiba fikirannya memikirkan satu niat jahat. Perlahan-lahan dia bergerak ke arah Hadhira. Masih tak sedar tu. Memang feeling habis ye, si hoodies pink. Terus badan itu dipeluknya dari belakang.
"Oh mak.. YA ALLAH" jerit Hadhira. Lagu Rolling In The Deep hilang entah ke mana. Terlepas senduk itu dari genggaman.
Ezzaq ketawa. Dia suka bila tengok si hoodies pink ni gelabah.
"Ahmad Firas Ezzaq,"
"Ya saya, Nur'iz Hadhira," sambung Ezzaq.
"Terkejut saya tahu tak?" tanya Hadhira. Tangan dipinggangnya yang sedang memeluknya itu ditepis. Suka hati je. Ingat aku teddy bear ke nak peluk-peluk.
"Saya tahu, tapi saya suka nak buat macam mana?" kata Ezzaq. Lagi si hoodies pink ni tepis, lagi tu aku nak peluk. HA HA HA.
Hadhira menjengilkan mata. Geram. Dari awak jadi doktor, Ezzaq baik awak jadi lawyer. Ada ja nak tolak hujah orang.
"Rolling in the deep?" tanya Ezzaq.
"Yeapp covered by Chester LP. He rocks it well, isn't it?"
"Adele is good singer too! Tapi apa ni dengar lagu English. Dengar la nasyid ke apa ke?" kata Ezzaq.
Hadhira mencebir. Alla dia semalam dalam kereta pon masa lagu Muse aku tak kata apa pon. Hadhira memandang tangannya lelaki itu. Hishh, orang dah la nak buat kerja ni.
"Awak, saya bukan teddybear."
Ezzaq mengangkat kening. Hurmm, cuba mentelaah apa yang Hadhira mahu sampaikan.
"Teddybear untuk dipeluk tapi Hadhira bukan," jelas Hadhira.
Ezzaq mengangguk. Oh baru faham. Lambatnya kau Ezzaq.
"Eh apa pulak, awak ni teddybear saya tahu. Boleh dipeluk dimana-mana saja, orang tak marah. Lain la kalau saya peluk Jo, mati kena tikam saya dengan Ajip." kata Ezzaq.
"Saya nak masak la awak.."
"Say please dulu," kata Ezzaq. HAHAHA. Ambik kau, bini dah jadi macam budak-budak. Ni mesti badi kena jaga ward pediatric ni.
"Pleaseeee, yang amat mulia Inche Ezzaq!"
"Okay. Wait jom tangkap gambar dulu nak?" kata Ezzaq tiba-tiba. Blackberry dalam seluar pajamanya dikeluarkan.
"Buat apa?" tanya Hadhira. Suka-suka hati ja. Dah la serabai ni. Tudung apa tak pakai.
"Memory la. First time isteri saya masak sahur kat saya,"
Hadhira mencebir. Ada-ada ja.
"Kut-kut orang tu nak letak dalam blog dia ke?" ujar Ezzaq sambil menangkap gambar sauce spaghetti yang sedang dimasak itu.
"Awak ada blog?" tanya Hadhira.
"Nope. Awaklah yang ada" kata Ezzaq. Dia berjalan ke arah Hadhira. Bahu si hoodies pink dipeluknya. Klick. Gambar ditangkap. Just nice, first time gambar berdua. Terus button enter ditekan. Buat wallpaper. Buat peneman waktu on-call nanti. HAHAHA. Kalau dulu gambar kawen Hadhira je yang dibuat wallpaper, sekarang gambar berdua ni. Lagi super nice. Baru nampak real, ye dak?
YOU ARE READING
COMPLETED - Si Hoodies Pink
RomantizmLove at first sight does happen. Cuma tak semuanya berakhir dengan happy ending.. kan? Yeah cerita pertama ni cerita mengenai love at first sight. The beauty of love. Enjoy. Karakter fiksi: Hadhira - Orang panggil dia gadis dingin, choosy, spoiled...