-5

646 62 5
                                    

Hari demi hari

Bulan berganti bulan

Sikap dingin Jeongyeon mula berkurangan tetapi, itu tidak bermakna yang dia sekarang ini senang-senang layan lelaki.

Termasuklah Seventeen!

Yang paling menyakitkan hati bila Park Jimin mula mengganggunya di talian telefon pada setiap malam.

Gadis itu mengeluh halus, disisip kopi susu yang suam-suam itu perlahan. Dia memandang ke arah luar tingkap yang menjadi penghalang antara kedai dan jalan.

Dapat dia lihat ramai orang awam mula memenuhi bandar semenjak cuti sekolah mula bermusim.

Sret ~

Jeongyeon memusingkan kepala untuk melihat gerangan yang menarik kerusi tanpa dipelawa.

"Hai noona." Sapa Mingyu mesra.

"Tch, kau lagi." Jeongyeon mendecit benci.

"Kau ni takde kerja ke hah?"

"Saya tengah bekerja lah ni." Jawab Mingyu dengan pandangan yang meleret.

Tak tahu kenapa dia suka sangat ganggu 'noona' dihadapannya ini, mungkin dia suka tengok Jeongyeon yang marah-marah, dingin tanpa perasaan.

Dia teringin benar untuk melihat senyuman manis yang terukir pada wajah Jeongyeon. Yang dia selalu tengok hanyalah senyuman sinis.

"Bekerja apanya?"

"Noona, ini kafe saya. Ikut suka sayalah nak kerja ke nak goyang kaki ke. Saya bos." Megah Mingyu bersuara.

Jeongyeon menggulingkan mata ke atas. "Anak orang kaya."

"Eh noona ada nak ke mana-mana ke lepas ni?"

"Yang kau nak sibuk kenapa?" Rimas Jeongyeon.

"Boleh tak kalau soalan saya tu jangan balas dengan soalan jugak. Dalam dunia ni, tak ada lagi saya jumpa orang tanya soalan tapi jawapan dia pun soalan jugak." Sindir Mingyu bersama senyuman lebar.

"Ish yerlah-yerlah, aku nak pergi mall. Beli barang basah sikit."

"Saya ikut."

"Tak payahlah, nanti pekerja kau culas buat kerja." Tolak Jeongyeon.

"No, saya tetap ikut." Mingyu berkeras ingin mengikut, entahlah dia rasa malas pula nak bekerja sepenuh hari.

Ada faedahnya dia ikut Jeongyeon pergi mall, boleh dia usik-usik sedikit gadis itu sampai tersenyum.

**

"Yah Kim Mingyu." Tempik Jeongyeon.

Dirinya malu melihatkan Mingyu yang sedang duduk di dalam troli market. Habis orang lain memandangnya dengan wajah yang pelik terutamanya warga tua.

"Turun budak." Arah Jeongyeon.

"Tak nak. Noona tolak jerlah sampai kawasan basah." Enggan Mingyu.

"Baik kau turun sekarang sebelum aku tinggal kau." Ugut gadis berusia 24 tahun itu, dia menjegilkan matanya kearah Mingyu.

Mingyu memuncung, perlahan-lahan dia turun dari troli dan terus memeluk lengan Jeongyeon dengan erat.

"Eh apa ni? Lepaslah budak."

Meronta-ronta Jeongyeon dibuatnya. Dia cuba melonggarkan pelukan tersebut tapi ditegah oleh Mingyu.

"Saya taknak lepas, nanti noona hilang." Ujar Mingyu dengan ayat yang persis kebudak-budakan.

Dia meletakkan tangan halus Jeongyeon dibawah dan tangannya pula di atas pada pemegang troli, kemudian Mingyu bersiul perlahan sambil matanya memandang ke arah lain.

Dia tahu yang Jeongyeon sedang memandangnya bagai nak tembus, dia suka memperlakukan sebegitu.

Kalau Jeongyeon menganggap Mingyu budak kecik, apatah lagi Mingyu juga menganggap Jeongyeon perempuan yang harus dia lindungi.

"Kim Mingyu, tolong jangan bukak hati aku." Jeongyeon menggumam perlahan.

Dan seraya dengan itu, mereka berdua menolak troli menuju ke tempat ayam mentah.

[C] Spy SvtwiceWhere stories live. Discover now