E P I L O G U E

569 52 8
                                    

"Stop it, Kim Mingyu." Jeongyeon pura-pura marah.

Gadis itu mencekak pinggang sambil memandang Mingyu yang sibuk mencalit krim pada mukanya.

"Noona kenapa comel sangat?"

Jeongyeon tahan senyum, suka barangkali disetiap kali cinta hati memuji akan kecantikannya.

Perlahan-lahan Mingyu menarik tubuh Jeongyeon ke dalam pelukannya, dia menyangkut dagu pada bahu Jeongyeon.

"Noona, saya teringin nak dengar perkataan sayang dari mulut noona." Ujar Mingyu yang tiba-tiba bertukar romantis.

"Sayang."

One year later

Air mata Mingyu jatuh berguguran pabila mengenangkan kenangan manis.

Tangan kekar miliknya mengusap batu pusara Jeongyeon yang dipenuhi pelbagai bunga kecil yang mekar.

Mungkin bunga-bunga itu datang dari Twice yang baru melawat Jeongyeon tadi.

"Bertuahnya saya dapat mengenali dan mencintai noona." Senyumnya seorang diri.

"Saya rindukan noona." Sebaknya pula.

Bertalu-talu air matanya turun membasahi pipi mulusnya. Hati Mingyu tak kuat.

Sangat-sangat tak kuat, lagi-lagi nyawa Jeongyeon terkorban hanya kerana dia.

"Saya pergi dulu, esok saya lawat noona lagi."

Mingyu bingkas dengan tergesa-gesa lalu tak sengajanya dia terlanggar seseorang.

Habis terburai semua isi dalam beg sandang si mangsa yang dilanggar Mingyu tanpa sengaja.

"Saya minta maaf, salah saya sebab menonong jer jalan." Lembut suaranya berkata sambil mengutip barangngya yang terjatuh tadi.

Mingyu tersenyum. "Tak apa, salah saya juga."

"Eh tak salah saya--"

"Jeongyeon?" Soal Mingyu seakan terkejut setelah gadis itu mengangkat kepala.

"Eoh, macam mana awak tahu nama saya?"

"Yoo Jeongyeon?"

Si dia menggeleng berulang kali sebagai jawapan yang salah setelah lelaki itu meneka namanya untuk kali yang kedua.

"Saya Gong Jeongyeon." Manis Jeongyeon memberi senyuman.

"Jeong, jom balik." Laung si kakak tiba-tiba yang tidak jauh dari mereka berdua.

"Itu kakak saya dah panggil, nama dia Gong Seungyeon. Saya balik dulu." Jeongyeon membongkokkan sedikit badan lalu beredar pergi dari kawasan perkuburan.

























"She's not my Yoo Jeongyeon." Gumam Mingyu.




END



Double-triple-fourth-fifth update ❤️ thnks for being with me untill FF was done ❤️

[C] Spy SvtwiceWhere stories live. Discover now