Predgovor i riječ autorice

1.3K 44 6
                                    

Točka nestajanja nije prvo prozno djelo iz pera Božane Ćosić. Uz kratke priče i romane razne tematike, koje objavljuje na društvenim mrežama i online časopisima, potrebno je napomenuti kako je upravo Točku nestajanja odlučila predstaviti prvijencem. 
Riječ je o kratkom krimiću u kojemu radnju predvodi privatna detektivka B. V. London, pozvana na suradnju s ostalim važnim osobnostima u romanu, dakle, otprije poznatim policijskim timom.
Ćosić smišljeno gradi karakter svojih likova, dodjeljuje im vrline, vještine, ali ne izostavlja ni tipične ljudske mane koje do izražaja dolaze prilikom rješavanja neobičnog slučaja, a radi širine prihvaćanja ne imenuje ih tipičnim domaćim imenima. 
Rečenice su joj protočne i jasne, vješto dočarava atmosferu mjesta zločina, likovi opažaju važne detalje koji se prikazuju čitateljima, kratkim opisima oblikuje figure žrtava upućujući tragovima te istražiteljskim metodama pronalazak zločinca koji se ima uhvatiti. 
Točkom nestajanja uistinu se može na neki način nestati – što i jest kriminalistički slučaj romana (!), preseliti se u Westgate i hoditi istražiteljskim stopama prgave B. V. London, još prgavijeg joj partnera Ryana Patricka, pripravnika Thomasa Greena te šefa policijskoga tima – inspektora Pollacka. 
Božana se Ćosić ovim romanom više okreće klasičnom krimiću u kojemu ne dominiraju akcijski obračuni pištoljima u lovu na zločinca; suptilno prednost daje logičnom zaključivanju detektiva, njihovim vještinama, suradnji te unutarnjim njihovim stanjima. 
Je li slučaj riješen, je li i u kojoj mjeri novopečena spisateljica uspjela zadovoljiti zahtjeve popularnog kriminalističkog žanra – ostaje odluka čitateljima, ljubiteljima krimića, ali i kritičarima. 
Točka nestajanja roman je koji vrijedi pročitati u ono vrijeme kad se ljudski mozak, opterećen svakodnevnim brigama, nastoji odmoriti i zabaviti.     

                       Ana – Marija Posavec
                       (3. 11. 2016)

Dragi moji, nadam se da ćete čitati roman i da će vam se svidjeti.
Točka nestajanja nije moj prvi napisani roman, ali s njime sam krenula na putovanje koje me čini sretnom.
Riječ je o kraćem kriminalističkom romanu koji je zamišljen kao serijal. Iako ne znam kada, vjerujem da će jednom i Igra osvete, drugi roman, odnosno, slučaj ekipe iz Westgatea ugledati svjetlo dana.
Upravo zbog nastavaka likovi nisu do kraja definirani i neke od njih čekaju neizvjesne sudbine, ali i napredak. No sve to ćete otkriti kada dođe vrijeme da likovi ponovno "ožive".
Točka nestajanja je, da tako kažem, dobro prošla. Ona mi je dovela čitatelje i otvorila put drugim romanima. Postoji razlog zašto sam baš Točku nestajanja odabrala za prvi roman koji sam tiskala i, kako stvari stoje, nisam pogriješila.

Hvala svim mojim vjernim čitateljima od srca ❤

I za kraj zanimljivosti i "tajne" vezane za roman.

- Točka nestajanja nastala je doslovno iz probe. Imala sam tu priču u glavi, a pošto do tada nikada nisam napisala čak ni kratku kriminalističku priču, jednostavno sam probala. Zanimalo me kako ću se snaći u žanru 😀
- B. V. su moji djevojački inicijali (Božana Vegeš), a kako je ideja nastala prije udaje odlučila sam zadržati to ime. Ono je ujedno skraćeno od Bella Viktorija, punog imena detektivke.
- Prezime London dobila je po Londonu koji me fascinira i želja mi je posjetiti ga.
- Izmišljeni grad iz romana Westgate u stvarnosti je upravo jedna ulica u Londonu.
- Zanimljivo mi je kada neko ima prezime nekog imena, pa je zato Ryan Patrick 😃
- Roman je u nastavcima - ista ekipa, različiti slučajevi.
- Radni naslov bio je: B.V. London
                                     Točka nestajanja
al' sam smatrala da zvuči zbunjujuće.
- Thomas Green ima govornu manu s razlogom, iako sam se predomišljala... pomislila sam da bi mogao biti imaginarni dokaz da se može uspjeti ako čovjek čvrsto želi uspjeti, bez obzira na sve "kočnice" i predrasude.
- Tiki-taka? Zato što sam nekada, dok je nogomet bio nogomet, a ne mašina za okretanje novca, navijala za Barcelonu 😃

Evo, nekoliko "tajni" sam otkrila. 😊

Uživajte u čitanju. Nadam se da hoćete 😀
Radujem se vašim komentarima.

Srdačno, Božana 😘

Točka nestajanja - ZavršenoWhere stories live. Discover now