Mereka berjalan bersama untuk menuju kelas mereka."umm.. Perkenalkan nama ku yaya,aku murid baru pindahan dari jakarta tapi aku lahir disini.. Um kalau boleh tau siapa namamu?"tanya yaya."Ohh ye nama ku Boboiboy." jawab boboiboy"ouhh boboiboy" yaya mengangguk.
Beberapa menit kemudian mereka sampai di kelas yg mereka tuju."hai,ying, gopal,fang!"sapa boboiboy
"hai boboiboy!UwU sekarang kau dah ade pacarlah,hayo traktir aku makan"ledek gopal.
"ish ape yang kau merepek ni gopal-_"
"hai boboiboy siapa perempuan yg dibelakang kau tu?"tanya ying."ahh ye dia ni adalah murid baru yang sekelas dengan kitalah ...best kan?😄"jawab Boboiboy.
"haii semua nama saya Yaya,saya pindahan dari jakarta tapi saya lahir di sini.Yaya harap yaya dapat berkawan dengan korang semua"yaya.
"Hai yaya, nama saya ying"ying.
"ah dan saya gopal, kau cantik lah yaya patutlah kalau kau jadi pusat perhatian😁"rayu gopal.
"dan saya fang kawan boboiboy yang paling populer kat sekolah ni😎."jawab fang dengan percaya diri.
"weh Akulah yg lebih populer dari kau!!"jawab Boboiboy.
Yaya hanya tertawa melihat kelakuan mereka yg seperti anak kecil.
"Yaya,macam mana kalau kau duduk sebangku ngan saya ma.. Lagipun saya duduk sendiri lah tak de kawan"ucap ying."boleh je"jawab yaya.
Disisi lain boboiboy dan fang masih bertengkar tentang siapa yang lebih populer.
Tak lama kemudian datang seorang guru yang akan mengajar di kelas mereka.
"bangun..Selamat pagi Cik gu kebenaran!"bbb.
"selamat pagi murid murid semua,nah korang tahu kan kalau di kelas kita ni ada murid baru,so yaya.. Kedepan.coba kau perkenalkan diri kau dahulu."kata cikgu papa
Yaya maju kedepan dan mulai memperkenalan diri.
Skip perkenalan.
"yaya, sebab kau belum tahu semua lokasi tempat ni jadi cik gu akan suruh boboiboy untuk mengenal tempat yg ada kat sekolah ini."ucap cik gu papa
"ehh.kenapa saya cik gu?" tanya bbb
"iyalah kau kan ketua kelas di kelas ni."jawab ying.
"ehh betul juga."jawab bbb.
"eleh.. Budak ni tampang je anak muda tapi otak kakek tua.."ledek gopal sambil tertawa.
"ish apa kau cakap!"ucap bbb marah.
"oii sudah sudah sekarang kita nak mulakan pembelajaranni.. Jangan gaduh kat sini!!"ucap cikgu papa mencoba melerai mereka.
Disisi lain fang yang hanya berdiam diri memandang wajah yaya,namun yaya tidak menyadarinya.Istrihat.
"erk.. Yaya kau nak tahu tempat ni sekarang ke?"tanya bbb.
"emm boleh tapi.. Kalau kau keberatan pun tak ape,yaya boleh pergi sendiri."jawab yaya.
"ehh janganlah kau kan murid baru,mestilah kena aku bagi tahu tempat yg ada disini,Ok lah jom"
"Yaya!" panggil ying.
"ye kenapa ying?"tanya yaya.
"aku boleh ikut korang tak?"tanya ying.
"boleh je kan lagi bagus"jawab yaya
"haduhh gagal berduaan ni kalau macam ni.ying ni datang di waktu yg tidak tepat,aku kan ingin kenal dia lebih dekat supaya bisa aku jadi kekasih dia. Ehh apa pulak aku cakap ni aku kan baru kenal dia tadi.dah tu boboiboy jangan pikir yg bukan bukan"ucap bbb dalam hati.
Yaya dan ying yg sadar akan Boboiboy yang sedang melamun.Ying pun berencana mengejutkan boboiboy tu.
"oiii!!" teriak ying
"Weh aku kawin ngan makci kantin"latah boboiboy yg terkejut.
Yaya yang melihat kejadian itu hanya terkekeh.Boboiboy menatap yaya yg sedang terkekeh itu."alahaii, cute nya dia bila tersenyum macam tu"dalam hati bbb.
"ying, Boboiboy cepatlah... Kata nak pergi untuk kenalkan aku ngan tempat yg ada kat sini."yaya
"eh haah lah jom"jawab bbb
Skip mereka telah selesai mengelilingi tempat tempat yang ada disekolahnya.
"Yaya,ying,jom ke kantin...aku dah lapar nih"ucap bbb sambil memegang perut.
"ouhh ok lah jom kita kat kantin."jawab mereka berdua.Kantin
Mereka bertiga melihat fang dan gopal yang sedang makan berdua disana.
"Gopal!"teriak bbb sambil melambai
"weh buobouibouy siuni siuni" kata gopal yg sedang mengunyah makanannya.
"Ish kau ni gopal ..habiskan lah dulu makanan di mulut kau tu."jawab fang.
Boboiboy,Yaya,Ying duduk di bangku yg diduduki oleh fang dan gopal.Posisi yaya saat ini adalah duduk di antara fang dan Boboiboy.
"aduhh kenapa Boboiboy duduk disamping aku nih"dalam hati yaya.
"umm yaya kenapa kau diam saje...Kau sakit ke?nak aku hantar kat uks tak?"tanya bbb.
"ehh tak lah aku tak sakit pun."jawab yaya.
"hemm ye lah tapi kalau kau sakit bagi tahu aku cepat cepat ye..."jawab boboiboy
Ying yg melihat Boboiboy begitu perhatian kepada yaya,entah kenapa kini hatinya terasa sakit seakan ditusuk oleh pisau yg tajam sekali.
"ermm boboiboy, fang ,yaya, gopal, aku nak pergi dulu sekejap ye korang tunggu sini."ucap ying langsung lari.Oke readers segitu dulu ya cerita dari saya mohon maaf bila ceritanya gk jelas atau ya kurang.
Nanti author lanjutin lagi kalau ada waktu ya^^
Jangan lupa comen dan votenya yak.Terimakasih dah baca
KAMU SEDANG MEMBACA
Fanfiction Elemental
RandomKisah para elemental boboiboy yang berwujud manusia namun bukan manusia. Yaya hanya bisa berlindung pada mereka.Yaya merasa semuanya tidak terlalu buruk, tinggal bersama mereka merupakan hal yang sangat indah. Mulai dari bermain dengan mereka, belaj...