Part 36

307 8 13
                                    

كان ممسكا بالجوال ويضحك بطريقة جعلتها ترفع راسها ناظرتا اليه مستغربتا ضحكه بتلك الطريقة ...

انيكا : شيفاي مالك بتضحك كدا ليه ...

شيفاي : عارفة مين اللي كان بيكلمني ...

انيكا : كابير ...

شيفاي : وعارفة كان عايز ايه ...

انيكا : لا مش عارفة ...

شيفاي : خمني كدا ...

انيكا : مش عارفة بالضبط بس اكيد عايزك في حاجة تخصه هو و غوري ...

شيفاي : فعلا وتتوقعي عايزين ايه ...

انيكا : ايه ...

شيفاي : عايزين يتجوزوا ...

فتحت عيناها بدهشة ...

انيكا : بجد ...

شيفاي : ايوة ... خلاص عايزين يحددوا ميعاد وعايزيني عشان كدا...

انيكا : وانت هتعمل ايه ...

شيفاي : هعمل ايه يعني ... هقابلهم واشوف جنانهم هيوصلنا لفين ...

انيكا : ههههههههه ... ليه بتقول كدا ...

شيفاي : يعني مش عارفة صاحبتك اللي هي اختي ... دماغها ضاربة واكيد مش هتخلينا نحدد ميعاد بسهولة ...

انيكا : لا حرام ... هي صحيح مجنونة حبتين بس هي بتحب كابير وما اعتقدش انها هتقبل تزعله خصوصا وهو بيطلب يكونوا مع بعض علي طول مش بس كام ساعة وكل واحد فيهم يرجع لبيته من غير التاني ...

شيفاي : ما انا عارف انها هتوصلنا للي كابير عايزه بس انتي عارفاها هتفضل تغلس وتعترض علي كل ميعاد نقوله بس عشان تغيظه مش اكتر فهمتي ...

انيكا : فهمت ... وعندي الحل ...

شيفاي : ايدك عليه خليني اكون مستعدلها ...

انيكا : مفيش ... لما يوصلوا ما تقولش حاجة وسيبها هي اللي تحدد الميعاد واول ميعاد تقوله تمسكوا فيه وتثبتوه يوم الفرح ... شوفت سهلة ازاي ...

فتح عيناه فرحا بها ... قربها منه وقبلها من خدها ...

شيفاي : برافوا عليكي ... فعلا مفيش غير كدا ولما هي اللي تقول الميعاد مش هتعرف تعمل حاجة ولا حتي تمارس موهبتها في التغليس والاعتراض وبكدا نكون وصلناها للي عايزينه ...

انيكا : صح ... بس برضو خليكوا حنينين عليها ... بلاش تستغلوا يعني انها هي اللي هتقول الميعاد وتستلموها ...

شيفاي : ههههه ... ايه خايفة نغلس عليها ...

انيكا : اكيد وانتوا اساتذة سواء كنت انت والا كابير ما هتصدقوا وتفترسوها ...

شيفاي : ههههههه ... لا ما تخافيش هي تاكل بلد ما تقلقيش عليها ...

انيكا : مش عارفة ليه مش مطمنلك ...

حتي آخر العمر  ✅✅✅✅✅حيث تعيش القصص. اكتشف الآن