9.Kapitola

79 8 3
                                    

Keď sa dozvieme, že tu môžeme zostať na tri dni, ideme oslavovať. Morfeus vraví, že sa chce poprechádzať po meste, zaspomínať si na detstvo a potom zájsť na trh. S Cassandrou prikývneme a tak sa vyberieme do ulíc.

Teším sa na civilizáciu, a že spoločnosť nám budú robiť nielen lesná zver a umierajúce stromy. Na druhej strane sa bojím, pretože si pamätám ten pocit hrôzy, keď som prvýkrát zazrela Obscurum.

Moje obavy však nie sú na mieste. Ako náhle vyjdeme z kaštieľa, obklopuje ma žiara a pestrosť farieb. Tu slnko svieti a žiari jasnejšie ako v Obscurume. Ľudia šťastne prechádzajú námestí. Zastavujú sa, aby sa mohli porozprávať s okoloidúcimi. Malé deti sa naháňajú medzi domami a veselo sa premávajú s hračkami. V meste je počuť smiech a radosť, na rozdiel od Obscurumu, kde stále chodia priadesy, ktoré mi naháňajú hrôzu.

„Ako to, že tu je všetko živé a pekné a v Obscurume je pochmúrne a temné?" spýtam sa Cassandry, ktorá sa pousmeje nad mojím úžasom.

„Je to tak, pretože Obscurum je hlavné mesto temnej strany mapy, ktorú voláme Xon. Xon je najrozsiahlejšia časť Inneru. Siaha od Obscurumu po Gladiu, ďaleko odtadiaľ. Na Ignisovi si tam za dva týždne."

Neviem, kde je mesto Gladia ani čo je Ignis, ale nechcem ju prerušovať, a tak som radšej ticho a počúvam ju ďalej.

„Potom je tu svetlá strana mapy. Reprezentuje nádej a radosť, ktorá ešte hostiteľke zostala. Nie je jej veľa, keďže má depresie. Tú malinkú svetlú časť voláme Xul. Xul sa začína práve Ariamom a končí asi osem dní odtiaľ pešo. Čiže asi chápeš, že Xul je naozaj malý. Ariam kedysi býval najslávnejším elfským svetlým mestom. A však vládne tu Eros, ktorý robí, čo len môže, aby toto mesto napadol strachom a tmou. Nedarí sa mu to. Slnko tu napriek tomu svieti jasnejšie a teplejšie, ľudia sú šťastnejší a veselší. Aha, pozri už sme na námestí!"

Poobzerám sa okolo seba. Námestie má kruhový tvar. Uprostred je fontána so zlatým okrajom a vodou vystrekujúcou do výšin. Po obvode námestia sa nachádzajú stánky s rozličným tovarom. Niektorí ponúkajú čerstvú zeleninu a ovocie, ktoré som v živote nevidela. Iní predávajú hračky z dreva. Vidím stánky s nástrojmi, zbraňami a kozmetikou.

S Morfeom a Cassandrou sa dohodneme, že Morfeus pôjde kúpiť zbrane a nástroje a Cassandra pôjde kúpiť jedlo na cestu. Mne nezostane žiadna úloha, ale nesťažujem sa. Môžem si aspoň poriadne prezrieť celé námestie s trhom. Máme sa stretnúť za hodinu pri fontáne, tak dúfam, že budem mať dosť času na obdivovanie magického Ariamu.

Mám veľa času, tak som pomaly prechádzam ulicami. Prezerám si architektúru mesta a rozličný tovar, ktorý ľudia s nadšením ponúkajú. Na konci námestia je jeden malý stánok, ktorý ma okamžite zaujme.

Vyzerá ako z nejakej rozprávky, kde je čarodejníctvo a bosoráctvo. Žena, ktorá vedie stánok si všimne, ako si to tu prezerám, a tak mi rukou pokynie, nech pristúpim bližšie. V nose ma svrbí opojná vôňa z aromatických tyčiniek. A z hlučných zvonkohier ma bolí hlava. Vidím rôzne zrkadla, sklenené gule, bylinky aj malé zvieratá ako napríklad Cutilisy.

Keď už som bližšie, mám možnosť si poriadne prezrieť vlastníčku obchodu. Je to žena s desiatkami tetovaniami, dlhými zelenými vlasmi zatočených do dredov. Vyzerá ako hippie z 80. Rokov v Amerike. Chýbajú jej len pestrofarebné čelenky a Lenonove okuliare. Táto Pôsobí na mňa príliš ľudsky. Už sa poteším, že možno aj ona je hostiteľka. Na moje sklamanie však zistím, že to nie je človek. Zelené vlasy sa jej doslova omotávajú okolo tela. Nie sú to obyčajné vlasy, ale liany, aké sú v dažďových pralesoch.

Usmieva sa a ja si ju zvedavé prezerá. Keď som bola malá, mama mi často hovorila, aké je neslušné na niekoho len tak zízať. Ale nemôžem si pomôcť.

Smrť, láska a dýkaOnde histórias criam vida. Descubra agora