Daniela menekan-nekan pedal minyak dengan kuat lalu kereta yang dipandunya memecut laju meninggalkan pemandu kereta yang lain. Matanya tajam memandang cermin pandang belakang yang memaparkan sebuah kereta yang memecut laju di belakangnya. Daniela tidak panik, malah tangan serta kakinya bekerja untuk terus memecut, meninggalkan kereta yang sangat dia kenali itu. Tanpa Daniela sedar, kereta yang dipandu oleh Allen yang menjadi rival nya itu memecut laju untuk memintasnya. Dan, dalam sekelip mata, kereta tersebut terus menghimpit kereta yang dipandu oleh Daniela dengan kasar.
"Tak guna!" Daniela segera memperlahankan keretanya sambil dia memusingkan stereng keretanya sebelum keretanya itu melanggar pembahagi litar. Dan peluang itu semestinya diambil oleh Allen untuk terus memecut hingga ke garisan penamat.
Daniela mengetap rahang bila dia melihat jejaka saingannya itu telah bersorak kemenangan. Pintu kereta yang diketuk membuatkan Daniela tersentak. Wajah Justin yang menyuruhnya keluar dipandang. Pintu kereta dibuka. Topi yang dipakai dibuka dan diberikan kepada Justin. Dia bersandar pada pintu keretanya.
"Apa jadi?" soal Justin.
Daniela memandangnya. "Kau tengok kan apa yang dia buat tadi? Jangan tanya apa jadi lagi. Malas nak ingat." kata Daniela sambil dia melangkah. Sarung tangan ditanggalkan daripada terus membalut tangannya.
"Hey girl."
Daniela menoleh kepada Allen yang menegurnya. Serta-merta wajah yang dingin ditayangkan untuk jejaka itu. Allen hanya tersenyum sinis. Suka dia bila melihat wajah tidak puas hati gadis yang berdarah Melayu itu. "Congrats for being in the second place." tuturnya dengan nada yang sunnguhlah tidak ikhlas.
Daniela senyum sinis. "Aww, that is so sweet of you. Thank you." balasnya selamba. Allen menjungkitkan bahunya dengan wajah angkuhnya itu.
"Anyway, I'm having a party tonight. Want to come along? Well, we can celebrate our wins together." ajak Allen. Daniela masih lagi kekal dengan senyuman sinisnya.
"That is another sweet of you. But no thanks. I have a date with my husband tonight. So, thank you but no." Daniela hanya senyum bila melihat perubahan riak wajah Allen. "By the way, congratulations. Hope to see you in the next race." Daniela senyum sinis sebelum melangkah meninggalkan jejaka itu. Heh.. Takde maknanya aku nak berlembut dengan kau.
~
"Aduh!"
Zayden mengaduh kesakitan namun tangannya masih lagi memeluk Daniela yang tiba-tiba berlari ke arah dan terus melompat untuk memeluknya. "Eh, sayang, kenapa ni?" Zayden menepuk belakang badan Daniela agar gadis itu melepaskan pelukan pada lehernya. Daniela menurunkan badannya dan memandang wajah suaminya.
"Bila sayang sampai? Kenapa tak call pun?" soal Zayden sambil matanya memerhatikan penampilan Daniela. Nampak macam terus dari lapangan terbang je ni.
"Baru sampai. Terus datang sini." kata Daniela biasa sambil dia memeluk lengan Zayden dengan erat. Zayden menggelengkan kepalanya. Dia memegang lembut sisi wajah Daniela.
"Awak okay ke tak ni? Bukan patutnya awak balik lusa ke? Race awak baru habis kan? Kata nak rehat dulu?" bertubi-tubi soalan yang dikemukakan oleh Zayden. Daniela merengus.
"Malaslah nak duduk lama kat sana. Menyakitkan hati je." rungut Daniela. Teringat kembali saat-saat kekalahannya kepada Allen, pesaingnya itu. Zayden mengerutkan dahinya.
"Sebab dah kalah?" soal Zayden. Daniela menjelingnya setajam yang boleh. Dah tahu, lagi nak sebut. Menyakitkan hati je.
Zayden senyum lucu. Wajah tidak puas hati Daniela dipandang. "Darling, menang kalah, it's normal. Well, at least, you still in the Top Three."
YOU ARE READING
Cinta Untuk Dia ✔
RomanceGTR ? Ferrari ? Lamborghini ? Audi ? BMW ? McLaren? Porsche ? Hah, semua tentang kereta, boleh beri kepada Daniela Arielya. Daniela Arielya. Gadis yang dikenali sebagai pemandu kereta profesional di Malaysia dan di antarabangsa. Gadis yang berani m...