XXXIII. Jak brzmiała przysięga małżeńska?

673 21 15
                                    

ANDREAS WELLINGER🍫

„Dziś, jutro, za miesiąc, za rok, zawsze wybiorę Ciebie. Niezależnie od tego, co przyniesie życie, na zawsze będziesz moim wyborem. Świadomie i pewnie decyduję się na związek z Tobą i biorę Ciebie za najważniejszego mężczyznę / za najważniejszą kobietę mojego życia. Za przyjaciela / za przyjaciółkę , za osobę, z którą jest mi dobrze, nawet kiedy milczymy. Za osobę, na której ja mogę polegać i ona może polegać na mnie bezwarunkowo. Za osobę, której obiecuję być przyjacielem / przyjaciółką, kochankiem / kochanką, wsparciem. I ślubuje Ci miłość, wierność i uczciwość małżeńską."

DANIEL ANDRÉ TANDE👡

„Ślubuję zostać przy Tobie, nawet gdy nie będę miała / miał sił wypowiedzieć Twojego imienia, kiedy będzie zabierać Cię choroba i gdy będziesz całkiem zdrowa / zdrowy. Kiedy będzie potrzeba oddać swoje życie za Ciebie, odebrać każde cierpienie, wysuszyć i schować każdą łzę, która nie będzie łzą szczęścia, zrobię to bez wahania. Ślubuje, że nie będę dla Ciebie tylko żoną / mężem, ale także przyjaciółką / przyjacielem, u której / u którego, zawsze znajdziesz zrozumienie, która / który będzie patrzeć na świat z dystansem i tą / tym, która / który podzieli z Tobą Twoje pasje i miłość do kotów. Ofiarowuję Ci całe swoje serce i głowę, pełna myśli o Tobie, oraz całą / całego siebie, ze swoimi wadami i zaletami, po prostu całą swoją bezwarunkową miłość."

GREGOR SCHLIERENZAUER🕶

„Mój nieznany losie, jak to uczyniłeś, dwa odległe serca, w jedno połączyłeś, wśród tysiąca innych, ją jedną widziałem / jego jednego widziałam, los tak chyba zechciał, że ją pokochałem / jego pokochałam. I dla mnie mój los, zawsze był nieznany, i serce pytało gdzie ten ukochany / ta ukochana? Góry Cię przyniosły, wśród lata zieleni, jesteśmy jak widać, Sobie przeznaczeni."

MACIEK KOT😻

„Czy zechcesz ze mną przeżyć dni wyśnione? Odpowiedz – Tak – bo ufasz mi szczerze. Lecz kiedy już wszystko będzie spełnione, bądź dla mnie takim / taką, w jakiego / jaką dziś wierzę. Czy zechcesz los swój złożyć w moich dłoniach?Odpowiedz – Tak – bo serce mi dałaś / dałeś.
Lecz kiedy włos zbieleje na skroniach, bądź mi tym wszystkim, czym dzisiaj być chciałaś / chciałeś."

JOHANN ANDRE FORFANG📸

„Będę Cię kochać do końca życia, a jeżeli jest coś potem, będę Cię kochać także później. Czy mnie rozumiesz? Chciałbym / chciałabym, żeby wszystko zatrzymało się właśnie teraz i już nigdy, przenigdy się nie zmieniło. Tak jak nasze zdjęcie, które noszę w portfelu."

KAMIL STOCH🏆

„Ślubuję Ci zastąpić twojego anioła stróża, gdy ten będzie chciał wziąć urlop, kiedy będzie załamywał nad Toba ręce i skrzydła, ja wtedy będę. Mi nigdy nie zabraknie sił. Podam Ci rękę gdy będziesz tonął / tonęła, stanę twarzą w twarz, oko w oko z Twoim wrogiem, nigdy nie będę sie bać. Gdy wieczorem po ciężkim dniu zechcesz spać, ja wtedy będę odstraszać złe sny i szeptać Ci czule do ucha: nie bój się, śpij spokojnie, ja tu jestem, ochronię Cię od wszelkiego zła. Ślubuję Ci prawdę, tak piękną i tak zwyczajną. Tą w słońcu czy deszczu. Prawda jest mocą, najważniejszą potęga, niech prawdą będzie wypełnione nasz życie."

PETER PREVC📚

Ty:
„Oddaję  Ci serce z miłości i tylko Ciebie miłuję. Nie cofnę nigdy tego, co Ci dzisiaj ślubuję."
On:
„I moje serce wzajemnością bije, oddało Ci się i Tobą tylko żyje."
Oboje:
„Chętnie podzielę losu wszelką dolę, na wspólną radość i wspólną niedolę."


Nawet sobie nie wyobrażacie, jak żmudne i nużące jest szukanie przysięgi małżeńskiej..

P.

𝐬𝐧𝐨𝐰𝐲 𝐩𝐫𝐞𝐟𝐞𝐫𝐞𝐧𝐜𝐞𝐬 Opowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz