Bab 12

90 21 2
                                    

Don't easily fall in love or you will get hurt easily too.

–————

Author pov-

Soobin berjalan mundar-mandir dalam biliknya.Hatinya berasa tidak tenang sejak keputusan yang dibuatnya sendiri.

"Paboya!kali ni kau betul-betul buat Rose terluka." Omel Soobin sendirian lalu melabuhkan punggung di kerusi rehatnya.Mukanya diraup kasar seraya mengeluh halus.

Telefon yang berdering segera dibuka.Dia berfikiran ada mesej dari Rose tetapi sangkaannya meleset.Wajah yang sedikit ceria bertukar keruh semula.

"Haih,ni lagi sorang..tak habis-habis ajak aku keluar teman pergi shopping." Mesej dari Lia dibaca tanpa membalasnya lalu telefon Iphone X1 miliknya dicampak ke atas katil.

Tiba-tiba, memori seminggu sebelum majlis graduasinya berputar semula.Hal itu sehingga kini masih lagi bermain seperti kaset rosak dalam fikirannya.

Flashback-

S

oobin melangkah ke arah pejabat ayahnya dengan perasaan gementar.Dia perlu memberitahu ayahnya secepat mungkin sebelum pertunangannya dengan Lia dilanjutkan ke alam perkahwinan.


Pintu pejabat ayahnya diketuk terlebih dahulu sebelum memasukinya.

"Eo?Soobin,bukankah ayah dah bagi kamu rehat harini dan tak perlu datang kerja?" Soal Tuan Choi kebingungan.

Soobin menarik nafas dalam sebelum melabuhkan duduk di kerusi berhadapan ayahnya.

"Sebenarnya..ada hal yang perlu Soobin beritahu sebelum keadaan jadi lebih teruk." Jawab Soobin sambil memandang tepat ke arah mata ayahnya.

Ya,dia sudah bertekad untuk memberitahu tentang hubungan rahsianya dan segera memutuskan tali pertunangannya dengan Choi Lia yang merupakan sepupunya.

"Jadi lebih teruk?Apa maksud kamu?''Soal Tuan Choi sambil bermain dengan jemarinya.

"Soobin nak putuskan pertunangan ini dan teruskan hubungan bersama—"

"Rosebelle? Gadis sederhana tu?" Pertanyaan Tuan Choi menyebabkan Soobin sedikit terkejut.Bagaimana pula ayahnya mengetahui tentang Rosebelle?

[OG] Im Not A Cat || CYWhere stories live. Discover now