Rosebelle pov-
Disebabkan hari ini aku tak ke sekolah, aku jadi bosan pula.
Kehulur-hilir didalam bilik sendiri sambil berfikir perkara apa yang patut aku buat sekarang.
Aku pandang sekeliling bilik sebelum menarik nafas dalam.
Tak sangka bilik aku bersepah!
Jadi,tanpa membuang masa aku terus mengemas seluruh bilik aku dimulai dengan katil aku yang berselerak dengan plushies kepunyaan Hueningkai.
"Ish dia ni selalu tinggalkan baby dia dekat sini lepastu buat sepah atas katil aku...haih,Kai Kai..." Omelku sambil mengutip satu persatu Plushie milik Hueningkai dan membalingnya ke atas lantai.
Sementara itu,di situasi Kai..
"Ish,kenapa hati aku rasa tak sedap je ni.." Kata Kai seorang diri sambil memegang dadanya.
"Jangan-jangan noona kacau aku punya baby?ahh,bukan kot..Aish.."Monolog Kai lagi sebelum kembali fokus kepada guru yang sedang mengajar di hadapan.
Kembali kepada situasi Rosebelle..
Sedang aku sibuk mengemas meja belajar aku yang berselerak dengan buku-buku,mata aku tertancap pada sebuah kotak bewarna biru laut yang bersaiz kecil berada di satu sudut yang tersorok.
" hmm,apa ni?"Soalku pada diri sendiri sebelum mencapai kotak tersebut sebelum melabuhkan duduk di kerusi meja belajar aku.
"Gambar ni.."
Usai membuka kotak itu,aku mulai terimbas kenangan lalu.Kenangan 10 tahun lalu.
Waktu itu,aku masih kecil. Soobin adalah satu-satunya orang yang ingin berkawan dengan aku.Yelah, waktu tu aku gemuk gila sampai semua orang panggil aku Bellyfat.
Sejujurnya, aku tak suka dengan nama panggilan tu.Setiap kali,budak-budak lain jumpa aku mesti diorang akan panggil aku macamtu kecuali Soobin.
Dia suka panggil aku bunga Rose. Dia kata aku wangi macam bunga tu.Aish,aku tak sangka aku boleh jatuh hati dengan dia waktu tu sebab layanan baik yang dia berikan pada aku.
Tapi itu dulu,sekarang semuanya dah berubah.
Disebabkan takdir,aku dengan dia akhirnya terpisah.
Yeonjun, sepatutnya aku lebih fokus dekat dia.Aku taknak jadi penyebab dia tak boleh bertukar menjadi manusia normal semula.
Aku tarik nafas dalam sebelum kembali menyimpan gambar waktu kecil aku bersama Soobin di dalam almari baju aku.
Duit yang diberikan oleh Tuan Choi tempoh hari masih lagi tidak berusik di atas meja ,aku tenung sebelum satu keluhan dilepaskan.
"Aku kena buat sesuatu, kalini aku dah fikir masak-masak.."
.
.
.
.
.Yeonjun yang sedang sibuk mencuci pinggan,termenung sendirian.
Dia sedang sibuk memikirkan cara untuk membuatkan Rosebelle gembira.
Tangannya yang masih penuh dengan buih sabun ditenung.
"Kalaulah aku masih ada kuasa..mesti aku dapat rungkaikan sendiri spell ni..tapi,disebabkan Taehyung resap kuasa aku waktu aku jadi kucing ..aku jadi hilang harapan.."
Yeonjun menghela nafas berat seraya menyambung kembali kerjanya mencuci pinggan.
Usai habis waktu bekerjanya,Yeonjun terus berjalan keluar dari kawasan sekolah.
YOU ARE READING
[OG] Im Not A Cat || CY
Fantasía+ "Aku menyesal tak beritahu perasaan aku lebih awal. " Amaran:Sebelum baca,pastikan semua kerja telah dilakukan terlebih dahulu. Start : 27 Dizember 2019 End : loading... Status : loading... Beautiful cover by : @bibi graphic shop