Bab 37

67 20 13
                                    


"Aishh..apa kita nak buat sekarang?"Soal Kai beserta riak wajah yang risau sambil berjalan kehulur-kehilir di hadapan Taehyun.

Beomgyu yang sedang terbaring di atas bangku berdekatan dipandang seraya kepalanya digaru.

"Rilesklah Kai..tak lama lagi dia bangunlah..Mungkin terkejut sangat tu.."

Taehyun bersuara selamba sambil turut memandang ke arah Beomgyu.Kepalanya digeleng perlahan sebelum satu keluhan dilepaskan."Eo?Yeonjun hyung pergi mana?"

Kai memandang sekeliling sebelum satu gelengen diberikan kepada Taehyun."Mollayo..tadi,bukan dia ada dekat sini ke?sejak bila pula dia menghilang?"

"Jinjja?aishh..dia tak sepatutnya jalan berseorangan macam tu je..aku takut kalau ada apa-apa berlaku dekat dia.."

"Janganlah risau..mungkin dia pergi tandas?"Pujuk Kai sambil menepuk belakang Taehyun dengan lembut.

"Hmm..arasseo..."

.
.
.
.
.

Yeonjun berjalan dengan langkah yang agak laju sambil matanya mencari tempat yang terselindung.Dadanya yang terasa sesak dipegang.Perlahan-lahan dia jatuh terduduk sambil bersandar di bawah pokok yang rendang dan jauh dari orang ramai.

"Ke-kenapa sa-sakit sangat?"

Mukanya berkerut menahan sakit yang tiba-tiba menyerangnya.Rasa seperti jantungnya dicengkam.

Matanya hampir tertutup keranan terlalu lemah untuk menahan rasa sakit tersebut.Tiba-tiba ,bahunya dipegang oleh seseorang buatkan dia segera menoleh.

"Nuguseyo?"Yeonjun bertanya kepada lelaki yang lengkap berpakaian hitam.Lelaki itu menghulurkan tangannya dan dilekapkan ke dada Yeonjun.

Tidak lama kemudian,rasa sakit itu mula perlahan-lahan menghilang.Yeonjun bingkas bangun untuk menyoal lelaki misteri tersebut,namun lelaki itu terus menghilang sebaik sahaja dia mahu bertanya.

"S-siapa dia?huh..apa ni?"Satu helai kertas yang terlekat di kasutnya diambil sebelum dibaca.

Luahkan apa yang terpendam
agar kau terselamat.
Lakukannya sebelum semuanya
terlambat.

"A-apa ni?luahkan apa yang terpendam?sebelum terlambat?adakah ia berkaitan dengan Ro—"Kertas tersebut terus disimpan di dalam poket sebelum kakinya mengatur langkah menuju ke suatu destinasi yang belum diketahui.

"Aku mesti jumpa dengan Rose sekarang!"

.
.
.
.
.

"Yaish kamu ni Yeontan..asyik makan je kerja.Cubalah tolong ayah kamu betulkan papan tanda dekat atas tu..kesian dia buat sorang dari pagi tadi."Seorang makcik mula membebel kearah anak lelakinya yang bulat berusia 18 tahun.

Lelaki yang bernama Yeontan tadi terus mencebik apabila ditegur sebegitu.Dengan langkah yang berat,dia mula naik tangga untuk menolong ayahnya yang sedang membetulkan papan tanda premis kedai makan mereka yang sudah hampir reput.

"Appa!kenapa tak tukar je dengan yang baru?ni dah buruk tau tak.."

"Haish kamu ni Yeontan..papan ni elok lagi tau tak..dari zaman nenek moyang appa lagi.Papan tanda legends ni.."Balas seorang lelaki paruh baya dengan selamba.

"Elok apanya?cuba tengok ni..haa.."Yeontan mula mengetuk-ngetuk papan tersebut dengan tangannya.

"Ish..janganlah ketuk!"

Rosebelle dan Soobin berjalan bersama berdekatan dengan kedai tersebut.Masing-masing hanya mendiamkan diri sebelum Soobin mempercepatkan langkah dan berhenti di hadapan Rosebelle.

"Ermm..awak masih ingat restoran tteokboki yang kita selalu pergi tu?"Soal Soobin sambil tersenyum menampakkan lesung pipitnya.

Rosebelle tampak berfikir sejenak sebelum mengangguk."Ingat..kenapa?"

"Jom pergi situ nak?"

"Hmm..awak kata nak pergi terus ke festival tu?"

"Sekejap je..nanti saya dah pergi Amerika..dah tak ada semua makanan sedap macamtu."Balas Soobin.Rosebelle mengeluh halus sebelum mengangguk sekali lagi.

"Arasseo..tapi sekejap je.."

Soobin tersenyum suka.Tangan Rosebelle ditarik untuk mempercepatkan lagi langkah mereka ke kedai yang hanya berdekatan dengan tempat mereka berdiri.

"Yah!Yeontan..bahaya kamu ketuk-ketuk macam ni..kalau jatuh kena orang macam mana.."

"Okey..Tan tak ketuk dah.."Remaja lelaki itu terus berhenti dari mengetuk.Dia terus naik keatas bumbung dan duduk di sebelah ayahnya.

Baru sahaja dia ingin menolong,papan tanda tersebut tiba-tiba sahaja terpatah dua menyebabkan separuh daripadanya terjatuh ke bawah.

Kebetulan,Rosebelle sudah pun berhenti di situ.Namun,apabila terdengar suara orang ramai menjerit,dia mula mengangkat kepala untuk melihat apa yang sedang berlaku.

"Rose!hati-hati!"Kepalanya tak jadi menoleh keatas sebaliknya tertumpu kepada seorang lelaki yang sedang berlari kearahnya.

"Eo..Soobin?"

Papan tanda kayu itu terus jatuh menghempap tubuhnya.Perkara yang berlaku begitu cepat.Rosebelle terkejut dengan situasi tersebut.Pelukan seseorang buatkan dirinya terkaku di tempat dia berada.

Perlahan-lahan wajahnya diangkat untuk melihat gerangan manusia yang telah menolongnya.Tetapi,sinar cahaya dari arah belakang lelaki itu menyukarkan penglihatannya.

"Rose..gwenchanayo?"

TBC.

[OG] Im Not A Cat || CYWhere stories live. Discover now