البارت 28

101 2 0
                                    

*في اليوم التالي تزينت لانا لحفل كتب الكتاب وكانت ترتدي فستان رقيق جدا يتماشي مع ملامحها الجميله الرقيقة🥰فكانت كالاميرة👸 في حفل زفافها وما زادها جمالا ابتسامتها التي لم تفارقها طوال الحفل، و (علي) كان يرتدي بدلة انيقة باللون الاسود وقد نال هو ايضا اعجاب الجميع. وكان الحفل رائع وفخم ولكن لا يوجد الكثير من الناس فقط الاسرتين فبعد اسبوع ستكون الفرحة الكبيره التي ستضم الكثير من الاصدقاء والاقارب، كان الحفل رائع جدااا واسعد الجميع وَخَاصَّةً لانا و (علي) وبعد ما يقارب ساعتين انتهي حفل الزفاف ... (سعيد) طيب يا جماعه نسيب العرسان يتكلموا مع بعض شويه.. (سماح) روحي يا لانا يا بنتي اقعدي ف الجنينة مع جوزك ...ابتسمت لانا لوالدتها اعجابا بكلمة (جوزك) فكم تمنت ان تأتي هذه اللحظة🥰 (لانا) حاضر يا ماما ...خرجت لانا مع (علي)إلي حديقة الفيلا .. (علي) ايه الحلاوة دي (لانا) بخجل..شكرااا😊 (علي) ايه شكرا دي ...🤨(لانا) اممم اقولك ايه يعني (علي) قوليلي اللي ف قلبك😍 (لانا) بس بقا يا علي عيب (علي) انتي عبيطة! عيب ايه دا أنا جوزك احنا لسا كاتبين الكتاب🤦‍♂️ ولا انتي بقا بتتهربي (لانا) لاء مبتهربش... بس انت عارف ومصمم تكسفني🥺 (علي) عايز اسمعها منك يا لانا (لانا) احم بحبك يا علي (علي) ايوا بقاااا👏🏽وايه كماااان😍 (لانا) بحبك وبموت فيك ومن زمان نفسي تيجي اللحظه دي انت اول حد احبه بالشكل دا عمري ما كنت اتخيل اني احب حد كدا💙انت اكبر نعمة ف حياتي انت كل حاجة ليا ...انا بحبك اوي ومفيش كلام هيقدر يوصف احساسي اللي حاسة بيه ..انا فرحانه اوي ان ربنا استجاب دعواتي وبقيت من نصيبي ..ربنا يخليك ليا يارب واقدر اسعدك (علي) ياسيدي يا سيدي ع الرومانسية😂 (لانا) بصوت طفولي بس بقا والله انت رخم🤨 (علي) عارفة بعشقك لما بتتكلمي كدا😍 لانا انتي طيبة اوي...لسا في جواكي طفله بريئة ودا اللي خلاني اتمسك بيكي اكتر💙ربنا يقدرني واخليكي اسعد زوجه ف العالم ..ثم امسك (علي) ايدي لانا وضمها الي قلبه وقال: لانا انتي مكانك هنا وهيفضل هنا للابد ومحدش هيقدر ياخده منك😍💙 (لانا) بحبك اوييييي😍 ثم احتضنها (علي) ...(لانا) علي ابعد حد يشوفنا (علي) ما يشوفونا عادي يعني مش بيهمني حد (لانا) بصوت مفزع ....ايه دااا (علي) مبتعدا عنها ..في ايه! (لانا)😂😂😂 (علي) مش هخلص انا من حركاتك دي😂🤦‍♂️.... ظل (علي) ولانا يتحدثان تارة ويمرحان تارة اخري ...حتي رجعوا مرة اخري للداخل مع العائلة ...
(فريال) ما شاء الله عليكوا يا ولاد ربنا يسعدكوا (علي) ياارب يا ماما (هبه وزوجها) الله مبرووووك يا احلي عروسين ف الدنيا💙 (علي ولانا) الله يبارك فيكوا💙...وبعد ما يقارب ساعة... (رياض) طيب يا جماعة نستأذن احنا (سعيد) تستأذنوا فين انتوا مش هتمشوا اصلا (رياض) معلش يا سعيد الوقت اتأخر اوي (سعيد) انتوا هتباتو معانا الاسبوع دا كلو (فريال) تسلم ربنا يخليك بس مش هينفع (سعاد) مش هينفع ليه يا فريال احنا خلاص بقينا عيلة واحده والفيلا الحمد لله كبيرة وهتشيلنا كلنا واهو كمان نحضر كلنا مع بعض للفرح مفيش قدامنا غير اسبوع بس...لم تجد اسرة رياض وسيلة للفرض فمن يرفض مثل هذه الاجواء العائلية🥰 فاستسلموا لهم وظلوا معهم وكانوا سعداء جدا وكان لكل منهم غرفة خاصة فكان لكل من رياض وفريال غرفة واسعة وجميله جدا ومثلها لهبه وزوجها واخري ل (علي) فقد قضوا سهرة مسلية معا ...وبعدها ذهب الجميع للنوم ليستعدوا ليوم آخر ملئ بالتحضيرات ..

لا تتركنيحيث تعيش القصص. اكتشف الآن