"Lisa tolong belikan dekat aku keropok kegemaran aku, beli banyak ii sikit hehehe" kata Jisoo.
"yela unnie" kata Lisa.
"tapi unnie jaga kedai ye" kata Lisa lagi.
"ye,unnie jaga..Dah ii pergi beli" kata Jisoo.
Lisa pun keluar dari Leo Shops dan berjalan menuju ke kedai runcit yang tak jauh mana pun..Actually Jisoo boleh je pergi sendiri tapi biasa la Jisoo tu pemalas sikit..Dia lebih suka kena jaga kucing dari pergi beli makanan.
Lisa pov
Hurm keropok kegemaran Jisoo unnie adalah super ring..Mana eih super ring??..Ahha dah jumpa..Tapi apasal tinggi sangat..*Even pada pendapat author Lisa tinggi tapi rak keropok super ring tu lagi tinggi dari dia*.
Lisa pun menjinjatkan kaki nya untuk mencapai keropok super ring itu tetapi malangnya tidak dapat juga. Last ii Lisa pun berputus asa. Tiba ii ada satu tangan yang menghulurkan keropok itu kepada Lisa.
"nah ambil keropok ni" kata seseorang.
"ah nae gomawo" kata Lisa.
Lisa mendongak dan memandang gerangan yang menolongnya dan Lisa cukup terkedu kerana namja yang berada di hadapan dia sungguh handsome.
"err cik..Okey tak ni??" kata namja itu.
"ouh saya okey je" kata Lisa.
"nama saya Jeon Jungkook,panggil Jungkook je" kata Jungkook.
"nae, eh kejap..Jeon Jungkook..Nama tu macam familiar..Kejap aw-awak Jeon Jungkook..Ketua mafia yang paling terkenal tu..Omo" kata Lisa.
Lisa menundukkan kepalanya dan terus melarikan diri dari jungkook.
"wow interesting girl..I like it" kata Jungkook.
"Doyoung" kata Jungkook lagi.
"nae tuan" kata Doyoung.
"dapatkan maklumat tentang yeoja tu dan berikan maklumat dia kepada aku..Aku nak maklumat tu petang ni" kata Jungkook.
"nae tuan" kata Doyoung.
"nampaknya aku dah jumpa orang yang sesuai sebagai bakal calon isteri aku, haha kau milik aku..Kau akan jadi milik Jeon Jungkook" kata Jungkook.
Jungkook pun berlalu pergi dari kedai runcit tersebut dan pulang ke rumahnya memandang harini adalah hari cuti baginya.
"huh nasib dia tak kerja aku" kata Lisa.
"yah Lalisa anak manoban wae kau berpeluh ni..Baru lepas lari marathon ke?" soal Jisoo.
"haah memang marathon pun..Aduh penatnya..Nasib baik dia tak kejar aku tadi" kata Lisa.
"siapa?" soal Jisoo.
"haish meh sini aku ceritakan" kata Lisa.
"mula ii aku nak ambil keropok super ring kegemaran kau,banyak kali aku try nak ambik pastu tak sampai sebab rak tu tinggi sangat and then aku pun give up la..Tetiba ada sorang namja tolong aku dan hulurkan super ring tu..Terkedu juga aku tengok wajah dia..Handsome weyh..Lepas tu dia perkenalkan diri dia dekat aku..Nama dia Jeon Jungkook..Aku rasa nama tu macam familiar sangat and then aku baru teringat ketua mafia namanya Jeon Jungkook..Terus aku tunduk dan larikan diri..Nasib baik diorang tak kejar aku" kata Lisa.
"fuh nasib kau baik sebab tak kena kejar" kata Jisoo.
"but hati ii lepas ni" kata Jisoo.
"nae" kata Lisa.
🦋to be continued🦋
Hah so macam mana dengan permulaan jungkook dan lisa..Please stay support ff author..Cuma maybe ff ni akan hiatus lama sebab idea author kurang..Untuk dreams | taennie.. Author ada banyak idea..So sorry sebab hiatus..Kalau ada idea dan masa author akan tulis wokeyyy.
🦋please vote this chapter🦋
🦋thanks for reads and votes this chapter🦋
YOU ARE READING
Ma Lumière [DISCONTINUED]
Fanfiction+ dia diibaratkan seperti cahaya, cahaya yang menyinari kehidupan Jeon Jungkook. [DISCONTINUED] Jeon Jungkook X Lalisa ©ECHAGGUK2020