Di LEO SHOPS
Ting tong
"annyeong,selamat datang ke Leo Shops,apa yang encik nak?" kata Yuju.
"aku nak jumpa dengan Lisa" kata xxxx.
"tapi encik,bos Lisa ada kerja dan dia tak suka diganggu" kata Yuju.
"kau dengar ke tak cakap aku,aku tak kira,aku nak jumpa dengan Lisa,bagi aku jumpa dengan dia atau kepala kau aku pancung bagi anjing makan" kata xxxx.
"erkk..N-naee..Kejap" kata Yuju.
Yuju pun menelefon Lisa.
"p-puan ada namja ni nak jumpa puan" kata Yuju.
"siapa?" tanya Lisa.
"s-saya pun tak tahu puan,dia nak jumpa puan" kata Yuju.
"hm kalau macam tu bagi dia masuk pejabat saya" kata Lisa.
"n-nae" kata Yuju.
"err encik,bos Lisa dah bagi kebenaran,sila ikut saya" kata Yuju.
"huh kau ni lembap ke apa?nak jumpa bos kau pun lembap" kata xxxx.
Yuju hanya diam walaupun dalam hatinya dia sudah menyumpah seranah namja itu,dahla tetamu tak diundang,lepastu kata dia lembap,memang la Yuju marah tapi dia hanya mampu diam sahaja kerana dia meneka mungkin namja itu seorang yang kaya-raya dan mungkin akan menyebabkan nyawanya melayang jika melawan.
Tok tok!!
"masuk!" kata Lisa.
"p-puan ini namja yang nak jumpa puan" kata Yuju.
"Yuju,awak boleh keluar" kata Lisa.
"nae" kata Yuju lalu keluar meninggalkan namja itu dengan Lisa di dalam pejabat.
"ape yang awak nak?" kata Lisa.
"chagiii,i miss you so much" kata xxxx.
Lisa yang tengah membelek fail yang berada di atas mejanya itu berhenti apabila dia mendengar suara namja itu,suara itu..Suara yang amat familiar..Lantas Lisa mengangkat muka memandang gerangan yang menggelarkan dirinya sebagai chagi.
"k-kau?!" kata Lisa.
"why chagi?kenapa terkejut semacam je,baru nampak hantu ke?" kata namja itu sambil smirk ke arah Lisa.
"k-kau..Kau buat apa dekat sini!" kata Lisa dalam keadaan separuh menjerit.
"wow rileks chagi,rileks..Kau tak rindu ke muka aku yang handsome ni" kata namja itu.
"eh kejap siapa chagi kau?kita takde apa ii hubungan eih,aku nak ingatkan kau,Lalisa Manoban adalah ex girlfriend kepada seorang namja yang bernama Byun Baekhyun" kata Lisa.
Yea,lebih tepat namja yang tengah berjumpa dengan Lisa sekarang adalah Baekhyun,iaitu ex namchin kepada Lisa.
"Lisa please maafkan oppa,lagipun perkara tu dah lepas,perkara tu dah lama berlaku Lisa,please terima aku sebagai namchin kau dan kita akan mulakan hidup baru,aku janji aku takkan sia-sia kan kau" kata Baekhyun.
"ya betul,memang perkara tu dah lepas,even dah 3 tahun perkara tu berlaku,Lisa still tak boleh lupakan perkara tu,hati Lisa ni still sakit sehingga sekarang" kata Lisa.
Siapa sangka?orang yang selalu mengembirakan orang lain dan happy virus mempunyai kisah yang sedih dan terpaksa berlakon happy didepan orang ramai. Begitulah keadaan Lisa,terpaksa berlakon dihadapan khalayak ramai yang dia mempunyai perwatakan yang ceria namun hakikatnya dia lah orang baik yang selalu tersakiti.
🦋to be continued🦋
Nak tahu apa yang sebenarnya terjadi,tunggu di chap yang akan datang,sya akan ceritakan apa yang terjadi dan siapakah Baekhyun dengan lebih terperinci,so tunggu di chap yang akan datang,sorry kalau bosan.
🦋please vote this chapter🦋
🦋thanks for reads and votes this chapter🦋
YOU ARE READING
Ma Lumière [DISCONTINUED]
Fanfiction+ dia diibaratkan seperti cahaya, cahaya yang menyinari kehidupan Jeon Jungkook. [DISCONTINUED] Jeon Jungkook X Lalisa ©ECHAGGUK2020