34 : [ First Kiss ]

376 38 10
                                    

"Lisa stop!" jerit Jungkook yang sedang mengejar Lisa.

Lisa hanya mengendahkan kata ii Jungkook dan terus berjalan melintasi jalan raya tanpa memerhati sekeliling.

Lisa juga tidak sedar bahawa ada sebuah kereta sedang meluru laju ke arahnya. Terkejut mendengar bunyi hon kereta, Lisa terus berhenti.

Tubuhnya tidak mampu bergerak dan terkaku di jalan raya. Peristiwa silam menghantui diri. Jalan raya, ya jalan raya. Dimana tempat dia kehilangan orang yang tersayang.

Lisa hanya menutup mata dan menunggu kereta itu melanggarnya namun tiba ii dia merasa bahawa dia berada di dalam pelukan seseorang.

Perlahan-lahan mata yang tertutup tadi terbuka dan dia dapat melihat dengan jelas raut wajah risau Jungkook.

Ya, Jungkook yang telah selamatkannya dari dilanggar oleh kereta tadi.

Namun sedikit demi sedikit air mata Lisa mengalir dan dia memukul dada bidang Jungkook.

"Kenapa selamatkan aku? Patutnya kau biarkan saja aku kena langgar! Itu yang kau nak kan? Kau kan dah bahagia dengan Nayeon! Buat apa kau nak selamatkan aku lagi? Lagipun aku tak layak wujud dekat dunia ni, nanti aku digelar perampas dan perempuan murah!" marah Lisa dan terus memukul dada bidang Jungkook.

"Stop Lisa!" kata Jungkook seraya mengenggam pergelangan tangan Lisa.

Tanpa berkata apa ii, Jungkook terus menarik Lisa menuju ke keretanya. Genggamannya ditangan Lisa makin dieratkan.

Terus Lisa dibawa masuk ke dalam kereta dan dikunci kereta itu. Lisa ingin membuka pintu kereta namun cubaannya sia ii apabila Jungkook terlebih dahulu mengkunci pintu kereta.

"Apa awak buat ni Jungkook! Lepaskan sayalah!" jerit Lisa.

"Nope, aku takkan lepaskan kau Lalisa. Aku takkan biarkan kau buat kerja bodoh lagi!" kata Jungkook.

"Hiks..Hiks..Awak penyebab saya buat kerja bodoh Jungkook! Saya punyalah semangat nak buat suprise dekat awak  tapi last ii saya sendiri yang dapat kejutan. Wow!! Hahaha." kata Lisa sambil menepuk tangan. Air mata yang mengalir dibiarkan.

"Lisa..Tolong dengar penjelasan aku-" belum sempat Jungkook ingin menghabiskan kata ii nya Lisa terus memotong.

"Tolong Jungkook, jangan layan saya macam ni. Saya penat. Saya mahukan kebahagian. Saya hanyalah manusia biasa, yang mempunyai hati dan perasaan." sayu Lisa berkata.

"Walau apapun yang berlaku, kau kena ingat Lalisa. You're mine. Takde siapa yang dapat miliki kau selain aku. Aku takkan benarkan sesiapa rampas hak aku." kata Jungkook.

"You liar! Kau pembohong! Tolonglah! Jangan sakitkan hati aku lagi! Ayat kau buatkan aku berharap dekat kau! Stop giving me fakehope and love!" jerit Lisa sambil menangis.

"Huh never, sekali aku kata kau milik aku. Kau selamanya akan jadi milik aku." laju saja Jungkook menghampiri Lisa, menarik Lisa mendekat dan dia terus mencium bibir Lisa.

Ciuman dilepaskan lalu Jungkook berkata.

"Dan aku akan buktikan, yang aku tak main ii dengan kata ii aku."

Tangan Lisa naik menyentuh bibirnya sendiri. Tak disangka bahawa bibir Jungkook akan hinggap di bibirnya. He stole my first kiss.

Sejurus Jungkook berkata begitu, dia terus memandu keretanya menuju ke Villa. Sesampai sahaja di Villa, Jungkook mengenggam erat pergelangan tangan milik Lisa.

Masuk sahaja ke dalam rumah, mereka disapa oleh member ii yang lain. Jungkook hanya menganggukkan kepala mendengar membernya membebel dan terus membawa Lisa ke biliknya.

"Eip kenapa dia tarik Lisa masuk bilik tu?" kata Taehyung apabila melihat Jungkook menarik Lisa.

"Hek eleh biarlah dia nak buat apa pun. Jungkook dah besarkan." kata Jimin membalas.

"Eh, even Jungkook dah besar. Dia tetap baby dimata aku." kata Taehyung lalu mencium pipi Jennie.

To be continued

Hi, mian lama tak update. Hope korang enjoy chap ni. Sedekahkanlah vote dan comment hiok hiok.

Also, bagi sesiapa yang memerlukan cover book. Jemputlah singgah ke graphic shop Sya. Rulesnya pun simple ii dan tak susah. Feel free to request cover book. Semoga kita berjumpa lagi di chap yang akan datang.

Ma Lumière [DISCONTINUED]Where stories live. Discover now