Hari ini merupakan hari terakhir Lisa berada di hospital. Sedang Lisa melayan television, dia teringat kata ii Jungkook haritu.
"cause i love you"
Lisa tersenyum sendirian apabila teringat apa yang Jungkook katakan. Namun seketika riak wajahnya berubah sedih.
Tiba ii kedengaran pintu wad dibuka dan Lisa melihat siapakah gerangan yang memasuki wad itu. Siapa lagi kalau bukan Jungkook, perasaan happy dan sedih bercampur dalam diri Lisa.
Jungkook menarik kerusi berdekatan dengan katil Lisa dan terus duduk. Dia memerhati segenap wajah Lisa.
"kenapa awak pandang macam tu?" soal Lisa.
"cantik....." kata Jungkook sambil tersenyum.
Lisa yang mendengar kata ii Jungkook terus blushing.
"urmm Lisa?" soal Jungkook.
"nae?" jawab Lisa pula.
Jungkook tidak berkata apa ii namun tangannya menyeluk poket seluarnya. Sesuatu berbentuk kotak yang berwarna merah dikeluarkan.
Lisa terpaku saat Jungkook mengeluarkan benda itu.
"Lisa..will you be my yeochin?" soal Jungkook.
Lisa gembira dengan kata ii Jungkook namun seketika riak wajahnya berubah kembali.
"mi-mianhei k-kookie, l-lisa tak boleh terima" kata Lisa tergagap-gagap.
"waeyo?" soal Jungkook terkejut, kenapa Lisa menolak lamarannya.
Betul ke lamaran? Lamaran jadi yeochin.
"mianhei k-kook. L-lisa memang tak boleh terima" kata Lisa sayu.
"waeyoo??" soal Jungkook.
"Kook anggaplah yang kita ni takde jodoh. L-Lisa tak layak jadi yeochin Jungkook, ramai lagi yang lebih baik dari Lisa" kata Lisa.
Jungkook terkedu. Dia tak tahu nak cakap apa lagi bila Lisa cakap macam tu. Dia tersentak bila Lisa tolak lamaran Jungkook untuk jadi yeochin dia.
"wae?!"
Jungkook mula meninggikan suaranya sambil mengcekam kuat bahu Lisa.
Lisa mendesis kesakitan.
"erghhhh..Sakit kook" desis Lisa perlahan.
Jungkook yang baru tersedar dengan perbuatannya itu melepaskan cengkaman nya.
"m-mianhei" kata Jungkook lalu keluar dari wad itu.
Jungkook terus mengusutkan rambutnya. Dia merasa serba salah kerana berkasar dengan Lisa.
Bukan niatnya untuk berkasar namun dia adalah Jeon Jungkook. Dia akan berubah menjadi kasar jika dia tidak dapat apa yang dia mahukan.
Lisa hanya dapat melihat pemergian Jungkook, sedikit demi sedikit air matanya mengalir keluar.
"m-mianhei kook. Saya terpaksa.." kata Lisa sambil menangis.
Nak tahu kenapa? Ayoo flashback beramai-ramai.
Flashback
Kemarin sedang elok Lisa menonton television, tiba ii pintu wad nya dibuka. Dia fikir itu adalah Jungkook namun jangkaannya salah apabila seorang nurse masuk ke dalam bilik itu.
"hi nurse" sapa Lisa ramah namun nurse itu tidak membalas senyumannya.
Nurse itu terus mendekati Lisa. Nurse itu menilik muka Lisa.
"oh ni lah Lisa? Perempuan tak sedar diri. Ada hati tinggal dengan Jungkook oppa, dah la tinggal dekat Villa tu lepastu jatuh cinta pula dengan Jungkook oppa" kata nurse itu.
"s-siapa kau? Macam mana kau tahu aku tinggal dengan Jungkook?" soal Lisa.
"siapa aku? Well aku Im Nayeon, sepupu kepada Jungkook merangkap yeochin Jungkook. Aku dan Jungkook ada hubungan dan kami bahagia bersama.
Jadi jangan berangan lah nak jadi yeochin Jungkook oppa! Kau tak layak jadi yeochin oppa. Hanya aku yang layak!!!" jerit Nayeon.
"tapi Jungkook tak cakap apapun pasal kau!" kata Lisa.
"sebab kau bodoh. Dah la aku nak pesan satu je, kau tak payah la tergedik-gedik suka dekat Jungkook. Kalau aku tahu kau jadi yeochin Jungkook.
Hidup kau tak akan selamat! Bukan kau jer, mungkin hidup bestfriend kau pun takkan selamat! Ingat tu" kata Nayeon lalu keluar dari wad itu.
End flashback
Kerana itulah Lisa menolak lamaran Jungkook.
🦋to be continued🦋
Haluuu. Im back, macam mana dengan chap ni? Konflik dah mula. But jadi tak konflik untuk chap ni? Huhuhu. Dan sorry kalau target dah sampai but Sya lambat update sbb Sya kadang busy. Lagipun rasanya minggu ni Sya busy sikit sbb mulai hari ni dh boleh rentas negeri. Jadi sepupu Sya akan balik so mungkin Sya takda masa nak update.
And Sya nak tanya pendapat korang, for s2 story ni. Korang nak Sya sambung s2 dekat sini or korang nak Sya pub story lain? Comment ok? Sya akan pub ikut comment korang.
Target seterusnya ialah 27 votes for next chap.
🦋please vote this chapter🦋
🦋thanks for reads and votes this chapter🦋
YOU ARE READING
Ma Lumière [DISCONTINUED]
Fanfiction+ dia diibaratkan seperti cahaya, cahaya yang menyinari kehidupan Jeon Jungkook. [DISCONTINUED] Jeon Jungkook X Lalisa ©ECHAGGUK2020