16 : [ Kidnapped ]

461 66 44
                                    

"siapa yang datang tadi Lisa?" soal Jisoo.

"oh Doyoung, anak buah Jungkook datang sini" balas Lisa tenang sambil menghirup air milo.

"hah?! Anak buah si mafia tu datang?! Dia nak buat apa?! Dia ada cederakan Lisa ke??" soal Jennie bertubi-tubi.

"haish unnie ni jangan lah risau sangat. Dia tak buat apa ii lah. Dia just hantar kereta Lisa. Itu je" balas Lisa.

"baguslah kalau macam tu" kata Jisoo.

"unnie, Lisa nak keluar boleh tak?" soal Lisa.

"pergi mana?" soal Rose.

"mall" balas Lisa.

"owh Lisa pergilah. Jisoo unnie dengan Jennie nak buat macaron" kata Jisoo.

"Rose? Taknak ikut?" soal Lisa.

"erm taknak lah, Rose nak tengok cerita goblin, kesian Eun Tak sebab goblin menghilang lepas pedang kena cabut" kata Rose.

(drama goblin episode 13)

"kan best cerita tu, alang ii buat macaron boleh lah tengok cerita tu. Lagu ost dia best duh! Stay with me, ada chanyeol. Aish so handsome, berfangirlling jap" kata Jennie.

"haish dahla. Kalau cam tu Lisa pergi mall dulu lah. Nak kirim apa ii tak?" soal Lisa sambil mengambil beg tangannya dan kunci.

"belikan keropok banyak ii" kata Rose.

"ha yelah, kau tu memang kuat makan. Tapi tak gemuk pun even makan banyak" kata Lisa.

"ehehe ni Rose, makan apa pun tak gemuk" kata Rose sambil mengflip hair.

"aduh perasan gile, dah la chaw lu" kata Lisa lalu keluar dari blackpink house dan menuju ke keretanya.

Lisa pun masuk ke dalam kereta itu dan menghidupkan enjin kereta. Kereta itu pun berlalu pergi dari blackpink house.

Sesampainya di mall, Lisa dengan segera memarkingkan keretanya di tempat parking.

Lisa pun keluar dari kereta. Ramai pengunjung yang terpaku melihat Lisa. Ya lah dah Lisa tu cantik, memang semua orang terpaku tambah ii lagi namja.

Lisa masuk ke dalam mall dan membeli barangan yang dia ingini. Selesai sahaja membeli barang yang dikehendaki, Lisa pergi ke tandas.

Selepas sahaja Lisa keluar dari tandas, Lisa melihat sekejap wajahnya dicermin yang sememangnya disediakan di tandas itu.

Lisa mencalit sedikit lipstick ke bibirnya dan sewaktu itu juga Lisa terpandang seorang namja yang memakai topeng berada di tandas wanita sedang merenungnya.

Lisa ingin menjerit tetapi hajatnya tidak kesampaian apabila mulutnya ditekup dengan kain.

Disebabkan kain itu mempunyai cecair yang menyebabkan orang pengsan, Lisa pun pengsan setelah terhidu bau kain itu.

Namja itu pun membuka topengnya. Rupanya namja itu ialah Baekhyun. Tanpa membuang masa Baekhyun mengangkat Lisa yang pengsan itu.

Semua orang hanya memerhati Baekhyun yang mengangkat Lisa tanpa sebarang halangan. Ye lah, Baekhyun bukan calang ii.

Dia pun ketua mafia juga. Tiada siapa yang berani mempersoalkan apa yang mafia itu buat dimall.

Semua orang hanya memaparkan riak muka yang biasa dan sambung melakukan aktiviti mereka yang tergendala.

'woi korang tak sedar ke yang Baek tu dah culik anak dara orang??!!'

Baekhyun memasukkan Lisa ke dalam kereta miliknya. Dia pun menyuruh pemandu kereta nya membawa mereka pulang ke Villa Baekhyun.

"haish Lisa sayang, akhirnya aku dapat jugak kau. Aku takkan senang ii lepaskan kau sayang. You're mine. Kau milik Byun Baekhyun sorang je dan bukan orang lain" kata Baekhyun sambil mengusap rambut Lisa kerana Baekhyun meletakkan kepala Lisa diatas ribanya.

🦋to be continued🦋

Hi, hope korang semua enjoy dengan chap ni! Happy 2.13k reads! I laff you ❤

🦋please vote this chapter🦋
🦋thanks for reads and votes this chapter🦋

Ma Lumière [DISCONTINUED]Where stories live. Discover now