14 : [ Jogging ]

532 71 12
                                    

Keesokan paginya..

Cahaya yang menembusi tingkap biliknya itu menyebabkan Lisa terbangun. Lisa dengan segera membuat sedikit senaman bagi meregangkan tubuhnya.

Lisa mengambil tuala dan mandi. Tiba ii dia baru teringat yang dia tiada baju untuk dipakai.

Sewaktu itu juga lah pintu biliknya diketuk dari luar.

"cik?" soal maid sambil mengetuk pintu bilik.

"nae! Masuklah, pintu tak kunci!" kata Lisa dari dalam bilik air.

Maid itu pun masuk ke dalam bilik dan meletakkan pakaian di atas katilnya.

"tuan Jungkook suruh saya hantar baju ni sebab dia tahu cik takde baju jadi cik bolehla pakai baju yang tuan Jungkook bagi. Lagi satu tuan Jungkook ada dekat bawah katanya tunggu cik. Jadi cepat sikit ya mandi cik. Saya keluar dulu." kata maid.

"nae" kata Lisa.

Maid pun keluar dari bilik itu. Lisa pun memakai pakaian yang diberikan oleh maid tadi.

"hurm not bad pakaian yang Jungkook bagi" kata Lisa didalam hati.

Pakaian Lisa tu lebih kurang merujuk kepada hmm tak tahu nak kata macam mana. Seluar track dan sweater. Lisa mengenakan sweater berwarna merah dan seluar track berwarna hitam.

Erm kalau korang tak faham tu buat ii faham la ya sebab Sya tak reti nak describe pakaian. Nak letak gambar tapi wattpad asyik buat hal. Kata sync apa benda tah.

Namun Lisa sentiasa nampak cantik. Lisa pun turun ke bawah dan melihat Jungkook yang sedang bermain phone di meja makan.

"err hi Jungkook" kata Lisa lalu duduk di kerusi dihadapan Jungkook.

"hmm" gumam Jungkook lalu meng'off'kan phonenya.

Dan tiba ii Jungkook menghulurkan sesuatu kepada Lisa.

"nah phone kau yang kau tinggal dekat bilik aku malam tadi" kata Jungkook.

"hm nae" kata Lisa lalu menyambut huluran Jungkook.

"lain kali letak password. Jangan biarkan kosong, nasib aku je yang tahu. Kalau stranger yang tahu macam mana?" kata Jungkook.

"erk mian hehe. Nanti saya letak password. Awak ada buka phone saya ke?" soal Lisa.

"ye, tapi jangan risau. Aku tak buat apa ii pun. Aku just save no aku dalam phone kau dan tengok galeri kau. Semua gambar kau cute, aku suka" kata Jungkook sambil menyuapkan nasi goreng kimchi.

Haish bulan puasa ni rasa terliur pulak bila dengar nasi goreng kimchi.

"lepas habis makan ni ikut aku" kata Jungkook.

"pergi mana?" soal Lisa.

"jangan banyak cakap. Ikut je lah" kata Jungkook.

"yelah, habistu kereta saya macam mana?" soal Lisa.

"nanti anak buah aku hantar, jangan risau" kata Jungkook.

"hm nae" kata Lisa.

Di taman.

"awak. Kenapa kita ada dekat taman?" soal Lisa.

"selalunya orang pergi taman pagi ii buat apa? Dating?" soal Jungkook pula.

"erk jogging" kata Lisa.

"dah tu?" kata Jungkook.

"hehe" kata Lisa.

"dah jom gi jogging" kata Jungkook.

"nae!" kata Lisa dengan penuh semangat.

Selepas 30 minit mereka berjogging di taman itu, mereka berehat di atas bangku yang disediakan.

"nah" kata Jungkook sambil menghulurkan satu botol air mineral sejuk yang dibeli di 7eleven.

"gomawo" kata Lisa lalu meminum air itu.

"tak penat ke?" soal Jungkook.

"penat tapi best!" kata Lisa pula.

"kau memang selalu jogging ke?" soal Jungkook.

"haah, tapi sorang ii je sebab unnie ii yang lain tak nak jogging. Katanya penat. Kalini lah first time saya jogging dengan orang lain. Kalau tak saya jogging sorang ii" kata Lisa.

Jungkook hanya meng'oh'kan saja kata ii Lisa.

🦋to be continued🦋

🦋please vote this chapter🦋
🦋thanks for reads and votes this chapter🦋

Ma Lumière [DISCONTINUED]Where stories live. Discover now