"erghhh!!! Aku dekat mana ni?" soal Lisa yang baru saja tersedar dari pengsan.
"hi baby, dah sedar?" soal Baekhyun.
"baby pala hotakmu!" kata Lisa sambil merenung tajam Baekhyun.
"uwuu, apa ni baby main renung ii mata orang. Chill baby" balas Baekhyun sambil tersenyum sinis.
"kau nak apa hah?! Apasal kau culik aku?!" soal Lisa dengan nada yang tinggi seakan marah.
"tujuan aku culik kau? Apa lagi, aku nak kau lah! Aku nak kau jadi milik Byun Baekhyun forever and ever! Bukan milik orang lain" kata Baekhyun sambil mencengkam kuat dagu Lisa.
Lisa meringis kesakitan.
"l-lepaskan aku" rayu Lisa. Terasa pedih akibat cengkaman kuat Baekhyun.
Baekhyun yang melihat Lisa merayu itu segera melepaskan tangan nya.
"ingat, aku bagi kau warning. Bila bercakap dengan aku, jangan pernah kau tinggikan suara dengan aku. Kalau tak, punishment menanti kau. Ingat tu" ugut Baekhyun lalu melangkah pergi ke arah pintu.
Belum sempat Baekhyun membuka tombol pintu bilik itu, Baekhyun sempat lagi berkata...
"dan kau jangan pernah berniat nak lari dari sini sebab ada banyak mata memerhatikan kau. Kalau aku dapat tangkap kau! Aku akan pastikan kau menyesal sebab tak dengar cakap aku.
Well aku rasa kau memang tak boleh nak lari dari sini pun sebab dekat rumah ni saja dah ada 200 bodyguard yang jaga rumah ni. So jangan mimpi nak lari!" kata Baekhyun lalu menutup kuat pintu bilik itu.
Lisa hanya mampu menangis di atas katil. Ye lah dah tangannya diikat di besi penghujung katil. Ketat pulak tu ikatan dia. Susah lah Lisa nak lepaskan diri.
Lisa memerhati segenap bilik itu. Hurm not bad, ruangan dia luas. Dan mata Lisa terpaku pada bingkai gambar yang berada di atas meja itu.
"itu gambar aku dengan dia waktu kami masih couple. Dia simpan lagi ke gambar tu" kata Lisa sambil memerhati gambar itu.
Lisa pula sudah pun membuang gambar itu sejak mereka not i mean sejak Baekhyun sendiri yang memutuskan hubungan mereka di mall 3 tahun lepas.
Tiba ii pintu itu dibuka dan muncul seorang namja yang memakai topeng. Namja itu segera menghampiri Lisa dan membuka ikatan di tangan Lisa.
"k-kau siapa?" soal Lisa sambil memerhati namja yang membuka ikatan tangannya.
"s-shu. Kau kalau nak selamat baik kau diam" balas namja itu.
Akhirnya ikatan di tangan Lisa itu terlerai.
"kau boleh lari tak?" soal namja itu.
"w-wae?" soal Lisa pula.
"haish boleh lari ke tak ni? kalau nak selamat kena lari" kata namja itu.
"b-boleh" kata Lisa.
"dah jom"
Namja itu pun memegang erat tangan milik Lisa dan keluar dari bilik itu dengan berhati-hati.
"jangan lepaskan tangan aku kalau kau nak selamat"
Lisa hanya mengangguk dengan apa yang dikatakan oleh namja itu. Mereka turun ke bawah dan melihat banyak bodyguard yang sudah pun pengsan.
Maklumlah bilik yang Lisa duduk tu tingkat 2.
Mereka dengan perlahan-lahan berjalan mendekati pintu belakang rumah itu yang berada berdekatan dapur.
Namja itu dan Lisa terus keluar dari rumah itu.
"yey dah selamat!" sorak Lisa.
"diam, kita tak selamat lagi. Jom ikut aku" kata namja itu.
Lisa hanya mengikuti namja itu. Namja itu terasa ada orang berdekatan mereka jadi namja itu membuat keputusan untuk berlari dan bersembunyi disebalik semak diikuti dengan Lisa.
🦋to be continued🦋
Hi, kalini Sya buat double update sebab dah capai target Sya. Sya ingatkan nak update ff ni bila ff ni dah dapat 390 votes tapi tak sempat. Tengok ii dah ada 428 votes dan 2.13k reads. Jadi Sya buat double update. Dan Sya juga ada target.
Target Sya adalah Sya akan update next chap ff ni bila ff ni dah mencapai 450 votes. Bukan untuk 1 chap but keseluruhan.
Jadi selamat membaca! Selamat hari ibu juga!❤
🦋please vote this chapter🦋
🦋thanks for reads and votes this chapter🦋
YOU ARE READING
Ma Lumière [DISCONTINUED]
Fanfiction+ dia diibaratkan seperti cahaya, cahaya yang menyinari kehidupan Jeon Jungkook. [DISCONTINUED] Jeon Jungkook X Lalisa ©ECHAGGUK2020