30 : [ I Love You ]

511 69 35
                                    

Sewaktu itu juga, ahli bts dan bp yang lain datang. Mereka terkejut melihat keadaan Lisa yang berlumuran darah dan Jungkook yang cedera.


"ya tuhan. Lisa, jangan tinggalkan unnie!!!" jerit Jisoo sambil mengoncangkan tubuh Lisa.

"Jisoo, relaks!" kata Jin lalu memegang pergelangan tangan Lisa.

"nadi dia berfungsi lagi, angkat Lisa! Kita bawak pergi hospital" kata Jin.

Jungkook terus mengangkat Lisa dan membawa Lisa masuk ke dalam kereta. Terus Jin memandu kereta itu.

Sesampai sahaja di hospital, Jungkook terus mendukung Lisa. Nurse ii yang melihat itu pun mengambil katil, Jungkook terus meletakkan Lisa di atas katil.

Katil itu ditolak oleh nurse memasuki sebuah bilik. Jungkook ingin masuk ke dalam bilik itu namun ditahan oleh doktor.

"maaf encik. Encik tak boleh masuk, encik kena tunggu dekat luar" kata doktor Park.

"doc, tolong selamatkan dia!" rayu Jungkook.

"nae, saya akan cuba sebaik mungkin" kata doktor Park.

"tenang kook, Lisa tak kan apa ii" kata Jimin sambil menepuk-nepuk bahu Jungkook.

"aku takkan maafkan diri aku kalau Lisa tak ok" kata Jungkook.

"yow! Kenapa ni weh?" soal Jhope yang baru saja tiba di hospital bersama Namjoon dan Suga.

"Lisa, Lisa kena tembak" kata Jennie.

"mana dia sekarang?" soal Suga.

"masih dalam bilik pembedahan" jawab Rose.

Selama 4 jam pembedahan berlangsung akhirnya pembedahan itu selesai dijalankan. Doktor Park pun keluar dari bilik pembedahan.

"macam mana dengan dia doc?" soal Namjoon sambil memerhati tag nama doktor itu. 'Park Byeol', cantik macam tuannya. Amboi menyempat lagi kau Namjoon 😑.

"maafkan saya, pihak kami dah buat yang sebaik mungkin untuk selamatkan pesakit namun nampaknya tuhan lagi sayangkan dia. Maafkan saya, kamu boleh melawat dia buat kali terakhir. Saya pergi dulu" kata doktor itu.

Jennie, Rose dan Jisoo yang dari tadi tidak menangis terus menangis apabila mendengar apa yang dikatakan oleh doktor. Mereka tidak sangka yang Lisa sudah meninggalkan mereka.

Jungkook terus masuk ke dalam bilik itu. Katil Lisa dituju. Dia melihat keadaan Lisa yang tidak bernyawa.

"mianhei Lisa, saya gagal lindungi awak" kata Jungkook sayu.

Tiba ii mesin jantung itu berbunyi. Jungkook terus keluar dari bilik itu dan memanggil doktor Park. Doktor Park pun masuk ke dalam bilik itu.

Seketika kemudian doktor Byeol pun keluar dari bilik itu. Dia tersenyum ke arah bts dan blackpink.

"nampaknya keajaiban memang benar encik dan cik, pesakit tadi dah hidup semula. Mungkin kerana tuhan tidak mahu dia meninggalkan korang semua. Jadi korang boleh lawat dia, pesakit dah sedar" kata doktor Park.

"syukur, terima kasih doktor" balas Jin.

Bts dan blackpink pun masuk ke dalam bilik Lisa. Lisa tersenyum melihat rakan-rakannya yang masuk ke dalam wadnya.

"Lisa!!!!" jerit Jisoo dan terus memeluk tubuh Lisa.

"erghh!!!" Lisa mengerang apabila dia merasakan sakit.

"omo omo! Sorry Lisa. Unnie tak sengaja" kata Jisoo lalu melepaskan pelukan.

"its okey unnie" balas Lisa sambil tersenyum. Nampak sangat menahan sakit.

"korang boleh keluar dulu tak? Kook nak cakap dengan Lisa" arah Jungkook.

Rakan-rakannya yang lain hanya menganggukkan kepala dan mula keluar dari wad itu meninggalkan Jungkook dan Lisa.

"kenapa kau buat macam tu? Please jangan buat macam tu lagi. Aku risau" kata Jungkook sambil memegang tangan Lisa.

"sokay lah Kook, kalau saya takde pun saya terima hakikatnya. Janji saya happy sebab saya dapat selamatkan awak" kata Lisa sambil tersenyum.

"no. Jangan buat macam tu lagi, aku tak nak kau tinggalkan aku. CAUSE I LOVE YOU"

🦋to be continued🦋

Uyoo uyoo hi guys! Haha ni bukan epilogue. Chap lepas tu Sya prank korang je. Mana habis lagi, HSHSHS. Sebenarnya chapter sebelum ni adalah chapter last diorang suwit ii tanpa gangguan dan konflik kerana mulai chapter ini konflik bakal datang. Semoga anda taebah ye. Actually nak buat konflik dalam chap ni tapi sya tengok dah banyak sangat sya tulis so sya tangguh ke next chap. Next chap bru ada konflik. Takpe konflik datang perlahan-lahan.

Target seterusnya ialah 26 votes for unlock this chap.

Oh yeah dan sya tukar username. @sourlittlesoo comel tak? AGAHAHAHAHA! Tahu tak comel.

🦋please vote this chapter🦋
🦋thanks for reads and votes this chapter🦋

Ma Lumière [DISCONTINUED]Where stories live. Discover now