"t-tuan" kata maid.
"waee??" tanya Jungkook,matanya masih menghadap telefon.
"encik Jin panggil tuan,dia dah rawat Doyoung" kata maid.
"oh" kata Jungkook lalu mengoffkan fonnya.
Jungkook pun berlalu pergi meninggalkan maid itu dan menuju ke bilik yang menempatkan Jin dan Doyoung.
"hyung..Macam mana keadaan Doyoung?" soal Jungkook.
"dia ok,aku dah keluarkan peluru dari badan dia" kata Jin.
"bagusla kalau macam tu" kata Jungkook.
"t-tuan Jungkook" kata Doyoung.
"nae..Kau dah ok ke?" soal Jungkook.
"hehe ok je tuan" kata Doyoung.
"macam mana kau kena tembak ni?" soal Jungkook.
"macam ni tuan" kata Doyoung.
Flashback
"tuan mana satu kereta yang tuan Jungkook suruh kita ambil?" soal salah sorang anak buah Doyoung.
"hurm lamborghini merah" kata Doyoung.
Meliar mata Doyoung mencari kereta tersebut. Akhirnya dia menjumpai kereta tersebut. Tapi ada seseorang yang bersandar di kereta itu.
Orang itu adalah....
Byun Baekhyun.
"tuan,ada Baekhyun dengan konco ii dia kat situ?kita nak pergi ke?" soal anak buah Doyoung.
"kita pergi jela,kita bukannya pengecut..lagipun korang ni mafia juga kan..korang berkhidmat untuk siapa?Baekhyun ke Jungkook?" soal Doyoung pula.
"err tuan Jungkook" kata anak buah Doyoung.
"kalau macam tu jom ikut aku" kata Doyoung lalu pergi ke arah Baekhyun.
"yow ii tengok siapa yang datang, mana tuan kau?asal korang datang sini?nak tempah maut ke?" soal Baekhyun sambil tersenyum sinis.
"tch..Takde masa nak layan kau lah..Kitorang datang nak ambil kereta ni..So sila jauhkan diri anda dari kereta ni" kata Doyoung.
"amboi kau sedap hati je nak suruh aku blah,ni kereta yeochin aku tau,kau tak de hak nak ambil kereta dia" kata Baekhyun.
Doyoung yang mendengar perkataan yeochin itu terpana. Biar betik tu kereta yeochin dia. Takkan yeoja yang Jungkook bawa pulang tu yeochin musuh dia.
Jauh betul si Doyoung berfikir sampaikan dia tidak sedar yang Baekhyun sedang mengeluarkan sepucuk pistol.
"tuan hati ii" jerit anak buahnya.
Doyoung tersedar dari lamunannya dan cuba untuk mengelak namun malangnya dia tidak dapat mengelak dan terkena peluru pistol tersebut.
(K Sya mahu cakap yang flashback diatas tidak masuk akal..Sebab Doyoung orang kanan Jungkook dan semestinya dia seorang yang tangkas. Walaupun tak masuk akal korang abaikan jela)
"huh macam mana kau tak dapat nak elak eh sedangkan kau orang kanan Jungkook..Huh lemah..Jom gais" kata Baekhyun kepada rakannya Kai.
Lalu mereka berdua meninggalkan Doyoung yang terkena tembakan manakala konco ii Baekhyun sedang berlawan dengan anak buah Doyoung.
Setelah 5 minit berlawan,konco ii Baekhyun ditewaskan oleh anak buah Doyoung. Anak buah Doyoung pun membawa pulang kereta milik Lisa dan memapah Doyoung.
End flashback
"oh macam tu,kenapa kau lemah kalini. Aku nak lain kali kau berlatih supaya kau lagi cekap. Tapi lepas kau sembuh la. Aku takde la jahat sangat sampai nak suruh kau berlatih dalam keadaan yang macam ni" kata Jungkook.
Doyoung yang mendengar kata ii Jungkook itu menangis dan segera memeluk Jungkook.
"t-terima kasih tuan,tuan lah tuan yang paling baik yang pernah saya jumpa" kata Doyoung.
K Jungkook kembang bila orang puji..Jk😂.
"ish dah ii latu,tak payah nak peluk bagai..Aku taknak tengok drama depan mata sekarang ni" kata Jin.
K lupa pula yang Doyoung dan Jungkook palau dia.
Kesian abe Jin. Ada sape ii nak temankan WWH kita tak???
🦋to be continued🦋
Hye guys..Seperti biasa sorry kalau chap ni tak best ataupun hambar. Sya takda idea sangat. And mian sebab takde bahagian Jungkook check fon Lisa. Jangan risau. Bahagian tu ada cuma tak ditulis lagi..Hehe😁😁. Kebetulan ada idea yang terlintas untuk buat flashback so tiada part jk check fon lisa. Don't worry Sya akan buat nanti.
🦋please vote this chapter🦋
🦋thanks for reads and votes this chapter🦋
YOU ARE READING
Ma Lumière [DISCONTINUED]
Fanfiction+ dia diibaratkan seperti cahaya, cahaya yang menyinari kehidupan Jeon Jungkook. [DISCONTINUED] Jeon Jungkook X Lalisa ©ECHAGGUK2020