Setelah berpuluh minit mereka bersembang, Jin pun meminta untuk pulang ke rumahnya.
"weh Kook aku balik dulu lah ye" kata Jin.
"nae hyung! Hati-hati!" kata Jungkook pula.
Jin pun keluar dari rumah agam itu dan masuk ke dalam kereta miliknya. Enjin dihidupkan dan kereta itu terus keluar dari kawasan rumah Jeon Jungkook.
Jungkook hanya memerhati kelibat kereta Jin. Apabila kelibat itu hilang dari penglihatannya, dia terus menutup pintu rumah dan berjalan menuju ke biliknya.
Semasa dia menuju ke biliknya, dia sempat melihat bilik tetamu atau boleh dikatakan bilik yang menempatkan Lisa. Dia dengan perlahan-lahan memulas tombol pintu bilik itu.
Nasib lah pintu bilik itu tidak berkunci. Jungkook pun membuka pintu dengan perlahan-lahan supaya tidak mengejutkan Lisa yang terbaring di atas katil.
Jungkook pun menapak masuk ke dalam bilik itu. Jungkook hanya memerhati Lisa yang nyenyak tidur. Hanya satu perkataan yang boleh Jungkook katakan.
'beautiful' hanya itu sahaja yang boleh dikatakan oleh Jungkook saat melihat Lisa yang nyenyak tidur. Tiba-tiba Lisa menggigil dan mengeletar kesejukan.
Jungkook yang melihat keadaan itu terus mengambil remote dan menambahkan suhu bilik itu. Selepas itu, Jungkook menyelimutkan tubuh Lisa.
Jungkook sempat lagi mencium dahi Lisa, selepas dia mencium dahi Lisa. Dia teringat sesuatu.
"tak kan lah aku dah fall in love dengan dia" kata Jungkook di dalam hati.
Jungkook dengan cepat keluar dari bilik itu kerana dia geram dengan tindakan nya sendiri.
Kenapa dia cium dahi Lisa?
Takkan lah dia dah fall in love dengan Lisa?
"haish" kata Jungkook lalu berjalan menuju ke biliknya.
Keadaan Lisa.
Lisa yang terasa hangat itu terus terjaga dari lenanya. Entah lah dia rasa lain macam, kalau tidak suhu bilik tidurnya itu sejuk.
Entah kenapa tiba-tiba boleh jadi hangat pula. Ditambah dengan selimut yang menyelimuti badannya.
Tak silap dia, dia tidak menggunakan selimut sewaktu tidur tadi.Tetapi tiba-tiba pula selimut tu boleh berada di badannya. Hurm pelik. Tapi takpe janji selesa. Lisa fikir mungkin maid yang tolong naikkan suhu bilik dan selimutkan dia.
Lisa tanpa membuang masa terus menyambung tidur yang tergendala.
Banyaklah kau punya maid Lisa, padahal si mafia tu juga yang selimutkan kau.
Jungkook pun melangkah masuk ke dalam biliknya. Dia pun merehatkan dirinya di atas katil.
Tiba-tiba dia terlihat suatu cahaya dari sebelah katilnya. Rupanya itu adalah cahaya dari suis. Dan disitu terdapat phone Lisa yang berjenama iPhone 11 pro max.
Wah Jungkook pun tak sangka yang phone Lisa sama dengannya kerana dahla jenama sama, lepastu warna pun sama iaitu merah.
Adakah ini dinamakan jodoh? (͡° ͜ʖ ͡°)
Tiba-tiba phone Lisa bergetar menandakan ada orang call. Tertera di skrin phone itu, 'Jichu unnie 🌹'.
Jungkook berfikir sama ada mahu angkat atau tidak. Jungkook membuat keputusan untuk membiarkannya.
Selepas itu, phone Lisa sudah tidak berbunyi. Jungkook yang berasa ingin tahu apa yang ada di dalam phone Lisa terus meng'on'kan phone Lisa.
Rupanya phone Lisa itu tiada password, haish apalah Lisa ni tak letak password. Jungkook pun meneroka phone Lisa.
Hurm semuanya biasa-biasa je, takde yang menarik pun. Jungkook juga menekan ikon galeri dan terpaparlah gambar Lisa.
Jungkook melihat gambar Lisa yang berada di dalam galeri itu, semua cute, cantik. Jungkook pun memasukkan nombornya kedalam phone Lisa.
Dan namanya disave sebagai 'kookie🐰'.
Selepas sahaja nombor phone Jungkook disave, dia terus menghantar gambar Lisa ke aplikasi WhatsApp miliknya. Selepas itu, Jungkook terus membiarkan phone Lisa dicaj.
Dan Jungkook pun terlelap.
🦋to be continued🦋
Hi semua, hope enjoy. Mian lama xupdate. Sorry kalau tak best.
Special tags : lilyzzy_jeon thanks sebab minta Sya update ff ni.
Mybe Sya akan update KTL nanti.
🦋please vote this chapter🦋
🦋thanks for reads and votes this chapter🦋
YOU ARE READING
Ma Lumière [DISCONTINUED]
Fanfiction+ dia diibaratkan seperti cahaya, cahaya yang menyinari kehidupan Jeon Jungkook. [DISCONTINUED] Jeon Jungkook X Lalisa ©ECHAGGUK2020