Ahli bts dan blackpink pun berbual dengan penuh ramah. Blackpink pun dapat selesakan diri mereka dengan bts.
Sebenarnya ada je mafia yang baik, bukan semua nya jahat jadi jangan lah 'judge a book by its cover'.
"urm but saya memang nak tanya something dekat korang. Macam mana korang tahu saya kena culik?" soal Lisa kepada ahli bts.
"oh yang tu tanya kookie" kata Jin.
"hurm actually Baekhyun nampak je macam hebat, megah dan angkuh padahal dia tu bodoh sebenarnya" kata Jungkook.
"dia tak sedar waktu dia culik kau, dia munculkan diri dia dan Lisa dekat mall. Mesti semua orang yang ada dekat mall tu tahu yang Lisa kena culik dengan Baekhyun.
Dan Baekhyun fikir perkara tu bukan masalah sebab takde siapa berani cari pasal dengan dia tapi bukan dengan aku. Waktu tu aku ada dekat 7 prince's cafe berhampiran dengan mall tu, sedang makan dengan hyung ii aku.
Waktu tu aku nampak yang Baekhyun ada dukung seorang perempuan dan perempuan itu adalah kau. Jadi aku buat keputusan untuk selamatkan kau dari Baekhyun.
Aku balik ke Villa aku dengan hyung ii aku dan buat plan untuk selamatkan kau. Jimin dengan Hoseok hyung menyamar jadi bodyguard Baekhyun dan ianya dapat mudahkan aku menyelinap masuk.
Diorang menyamar dan beri beberapa bodyguard Baekhyun air yang telah dimasukkan dengan ubat pengsan. Jadi ianya memudahkan aku.
Lepas je bodyguard tu pengsan. Suga hyung check cctv dekat Villa tu dan bagitahu aku dekat mana bilik kau. Sebab tu aku dapat tahu lokasi kau dengan mudah.
Baekhyun pulak keluar dengan orang suruhan dia sebab Jin hyung. Dia buat maklumat palsu dengan menyatakan yang markas Baekhyun kena serang.
Sebab tu Baekhyun keluar dari Villa tu. Dan pada waktu tu lah aku beraksi dengan hyung ii aku untuk selamat kan kau" jelas Jungkook dengan panjang sekali.
"ouh macam tu rupanya kasahamnida bts sebab selamatkan Lisa dari kena culik dengan ex tak guna dia tu" kata Jisoo selaku omma blackpink.
"tapi kenapa korang selamatkan Lisa?" soal Lisa kepada ahli bts.
"entahla. Aku pun tak tahu kenapa aku selamatkan kau. Hati aku suruh aku selamatkan kau dari Baekhyun jadi aku buat je la sebab kalau aku tak buat hati aku tak kan tenteram" kata Jungkook.
"aii Jungkook dah fall in love ke tu?" soal Taehyung dengan nada mengusik. Suka sungguh nak usik si Jungkook.
"hish, tak de masa lah Jungkook nak fall in love. Banyak lagi benda yang kook kena buat selain bercinta.
Nanti bila kook bercinta, akan ada masalah lain yang timbul. Musuh kook akan tahu kelemahan kook jadi diorang boleh jatuhkan kumpulan mafia kita" kata Jungkook sambil meminum air sprite.
"betul gak eih, tak terfikir pulak aku" kata Namjoon.
Suga jangan ditanya, dia dah berada di alam dia sendiri. Dia sekarang tengah tidur di atas sofa yang sememangnya khas untuk dia sorang.
Orang lain tidak dibenarkan untuk menyentuh sofanya itu melainkan isterinya sendiri. Tapi Suga tidur sambil memeluk kumamon nya. Suga dan kumamon tidak boleh dipisahkan.
"urm baju kami nanti macam mana?" soal Rose.
"jangan risau. Aku dah suruh anak buah aku uruskan. Diorang tengah packing barang ii korang sekarang ni. Jangan risau, yang packing barang korang tu yeoja.
Jangan ingat anak buah kitorang ni namja je, yeoja pun ada cuma kitorang tak sebarkan dekat orang ramai" kata Jimin.
Ahli blackpink hanya menghembuskan nafas lega apabila mengetahui yeoja yang mem'packing' barangan mereka.
🦋to be continued🦋
Here your next chapter, actually tak sampai lagi target tapi Sya update awal sebab tangan Sya gatal nak taip sebab dalam kepala otak Sya dah terbayangkan pelbagai idea.
Sya ingat nak buat banyak chap untuk story ni. Sya rasa Sya akan buat lebih dari 40 chap. Itu dalam jangkaan Sya tapi tak tahu lagi boleh ke tak.
Tapi Sya nak tanya korang, korang nak Sya bahasakan diri sebagai 'Sya' or aku je. Sebab Sya ok je dengan mana ii pun so please comment.
Target seterusnya ialah 536 votes ❤
🦋please vote this chapter🦋
🦋thanks for reads and votes this chapter🦋
YOU ARE READING
Ma Lumière [DISCONTINUED]
Fanfiction+ dia diibaratkan seperti cahaya, cahaya yang menyinari kehidupan Jeon Jungkook. [DISCONTINUED] Jeon Jungkook X Lalisa ©ECHAGGUK2020