29 : [ Ambush ]

484 68 20
                                    

"awak kalau ye pun nak bagi suprise, tak payah la sampai nak padamkan lampu funfair ni. Tengok ramai orang menjerit ni" rungut Lisa.


"jap. Bila masa pulak aku suruh tutup lampu funfair ni. Takde masa lah" kata Jungkook sambil memerhati keadaan sekeliling.

Tiba ii kedengaran bunyi tembakan dilepaskan. Jungkook dan Lisa menunduk. Pada waktu itu juga telefon Jungkook berbunyi.

"kook, hati ii. Lampu funfair ni terpadam bukan kerana masalah teknikal. Ada orang yang sabotaj funfair ni dan aku yakin orang yang sabotaj ni bukan biasa ii. Aku dan yang lain akan cari punca kuasa dan hidupkan semula lampu ii dekat sini" kata Jin.

"ok hyung" kata Jungkook seraya menamatkan panggilan telefon.

"hyung suruh kita hati ii. Ada orang yang lakukan benda ni, jadi kau kena duduk dengan aku. Jangan pergi mana ii" kata Jungkook sambil memegang tangan Lisa.

Lisa hanya menganggukkan kepala. Tiba ii lampu funfair kembali berfungsi. Dan terdengarlah tepukan tangan seseorang.

Dia berjalan sambil memakai topeng hitam. Dibelakangnya terdapat orang suruhannya. Masing ii lengkap bersenjata.

"JEON JUNGKOOK! Aku tahu kau ada dekat sini. Lebih baik kau keluar sekarang. Lagipun kau kan leader mafia, takkan lah tak berani nak lawan dengan kitorang. Kau pengecut ke?" kata orang yang memakai topeng itu.

Jungkook yang mendengar kata ii pemakai topeng itu terasa tercabar apabila dikutuk sebegitu. Jungkook menyuruh Lisa agar bersembunyi.

Setelah memastikan tempat persembunyian Lisa selamat, Jungkook terus berjalan pergi ke arah mereka.

"well ii, muncul juga kau Jungkook" kata namja itu.

"mestilah aku muncul. Aku bukan penakut macam kau. Tengoklah, kau datang semata-mata nak jumpa aku. Kenapa nak bawa orang suruhan bagai? Nampak sangat kau takut kalah right?" soal Jungkook sambil tersenyum sinis.

"tch. Belagak. Sekarang mari kita tengok siapa yang kalah dan siapa yang menang" kata namja itu lalu mengarahkan orang suruhannya untuk menyerang Jungkook.

Selepas sahaja menerima arahan namja bertopeng itu. Mereka terus menyerang Jungkook. Jungkook pun membalas serangan mereka. Seseorang yang memegang pedang menghalakan pedang ke arah Jungkook.

Terus pedang itu menghiris sedikit muka Jungkook, namun ia tidak bertahan lama apabila Jungkook mengenggam erat pedang itu.

Terus Jungkook melayangkan tumbukan kearah gerangan yang menyerangnya menggunakan pedang. Begitu juga dengan yang lain.

Lisa yang melihat Jungkook cedera itu menangis. Menangis kerana kesian melihat keadaan Jungkook. Habis berdarah tubuh badan Jungkook.

Jungkook terus melawan mereka sambil menunggu yang lain sampai. Jungkook juga sedar bahawa ada seorang sedang menghalakan pistol ke arahnya.

Jungkook fikir mahu menggunakan lawannya sebagai penghadang namun terbantut akibat tembakan yang tiba ii dilepaskan. Terus dia memandang gerangan yang menghalangnya.

"l-lisa!" jerit Jungkook apabila melihat Lisa rebah didepannya.

Terus dia mendekati Lisa dan mengangkat kepala Lisa lalu direbahkan ke ribanya.

"L-lisa!!!!" jerit Jungkook sambil memeluk Lisa yang separa sedar.

"huh, loser" kata namja itu lalu beredar dari situ bersama anak buahnya.

"sorry Lisa. Aku nak tembak Jungkook tapi terkena kau. Mianhei" desis hati seseorang.

"L-lisa!!!!" jerit Jungkook sambil memeluk Lisa.

"J-jungkook ah, m-mianhei. Mianhei kalau b-buat a-awak susah hati. M-mungkin ini kali t-terakhir s-saya jumpa dengan awak---" belum sempat Lisa ingin meneruskan kata-katanya dia termuntah darah.

"Lisa!!!!!" jerit Jungkook sambil menangis.

"s-sarangh-hae J-jungk-kookie" kata Lisa sebelum dia menutup matanya.

"Lisa!!!!!" jerit Jungkook.

🦋to be continued🦋

Disebabkan Sya baik hati hari ini, Sya update lagi satu chap even chap lepas belum sampai target lagi. Ayo lah spam vote jika korang semua mahukan epilogué story ini.

Kesian Lisa kena tembak 😭😭. Takpe kita berjumpa di season 2 ye. HSHS nak tahu apa jadi next chap, kenalah votes. Even Sya dah update next chap, chap yang lepas jangan lupa baca dan vote.

Saranghae readers! 💕

Target seterusnya ialah 26 votes for unlock next chapter.

Thanks for all votes and comment. Tapi kadang kala Sya rasa tak bersemangat nak sambung menulis cerita ni. Terlalu banyak silent readers, and ada juga yang setengah comment tapi tak vote.

Sya tahu story Sya memang xbest. Tapi apa salahnya kalau korang yang baca ni sedekahkan vote. Korang yang baca tapi tak vote ni buatkan Sya rasa macam Sya tak layak tulis story dan tak layak dapat vote. Or should i unpublished this book?, many silent readers. Buatkan karya Sya seperti tak dihargai.

Even Sya tahu, Sya tulis macam ni pun ada sesetengah readers tak akan vote. Entahla korang fikirkan lah sendiri, apa perasaan author lain apabila storynya tak dapat banyak vote. Seperti tak dihargai, hanya penulis yang tahu bagaimana rasanya. Sokay cukuplah membebel. Mesti korang rasa annoying kan? Takpe story ni dah nak habis pun. Kalau korang percaya lah.

🦋please vote this chapter🦋
🦋thanks for reads and votes this chapter🦋

Ma Lumière [DISCONTINUED]Where stories live. Discover now