18 : [ You Safe Now ]

467 72 41
                                    

Lisa hanya diam sambil mengeratkan lagi pegangan tangannya dengan namja itu. Even Lisa tidak tahu siapakah namja itu, Lisa rasa selesa dan selamat bila namja itu berdekatan dengannya.

Namja itu hanya memerhati dari semak. Dapat dilihat ada beberapa orang suruhan Baekhyun berdekatan dengan tempat persembunyian mereka.

"aku nak kau ikut arahan aku, aku akan lepaskan tangan kau dan aku akan alihkan perhatian bodyguard tu. Kau kena lari sampai kau jumpa satu van hitam.

Dekat situ ada hyung aku yang tunggu kau. Kau just pergi dekat diorang je dan waktu tu barulah kau betul ii selamat" kata namja itu.

"h-habis tu awak pulak macam mana?" soal Lisa risau.

"takpe. Jangan risau kan aku, aku bukan lemah. Dah cepat pergi" kata namja itu sambil melepaskan pegangan Lisa.

Lisa pun mengikut arahan namja itu dan berlari laju meninggalkan namja itu. Namja itu keluar dari semak lalu berjalan mendekati bodyguard itu.

"mana yeoja tu!!" kata bodyguard itu.

"dekat dalam hati aku!" kata namja itu lalu menghadiahkan satu tumbukan ke muka bodyguard.

Bodyguard yang terkena tumbukan padu dari namja itu terus terjatuh di atas tanah dan pengsan.

"tch. Lemah betul bodyguard yang namja tak guna tu upah" kata namja itu.

Bodyguard yang lain mula berundur ke belakang kerana takut dengan namja itu. Bapak kuat namja tu sekali kau terkena tumbukan padu dia terus kau pengsan.

Namja itu mendekati yang lain dan terus membelasah mereka sepuas hatinya.

"huh, dah lama aku tak belasah orang" kata namja itu.

"itu! Dia orang tu!! Tangkap dia" jerit bodyguard yang lain.

Lebih kurang dalam 30 orang bodyguard datang ke arah namja itu. Namja itu memang mampu mengalahkan mereka semua namun ia seakan membuang masanya.

Tiba ii beberapa das tembakan dilepaskan oleh seseorang. Banyak bodyguard yang terkena tembakan itu.

"nice timing hyung" kata namja itu melalui earpod.

Dan pada waktu itu jugalah ada sebuah van hitam berhenti dihadapan namja itu.

Tanpa membuang masa namja itu terus masuk ke dalam van dan van itu pun bergerak beredar dari tempat itu.

"huh" kata namja itu lalu membuka topeng yang dia pakai.

"j-jungkook" soal Lisa.

Lisa terkejut melihat namja yang menyelamatkan nya itu ialah Jungkook. Jungshook Lisa dibuatnya.

"haah aku lah ni, Jeon Jungkook a.k.a prince charming kau. Hah suka tak ni aku selamatkan kau?" soal Jungkook sambil tersenyum memandang Lisa.

"err, gomawo sebab selamatkan saya dari Baekhyun. Tapi macam mana awak tahu saya kena culik?" soal Lisa.

"hurm nanti aku ceritakan. Sekarang ni kita balik rumah aku dulu. Dan aku nak plan supaya kau selamat" kata Jungkook lalu bermain phonenya.

"baiklah" kata Lisa.

"oh dan hyung boleh perkenalkan diri masing ii" kata Jungkook sambil melihat phonenya.

"aku Jin. Tapi bukan Jin syaitan tu. Aku omma bts, jadi kalau kau nak makan apa ii just bagitahu aku sebab aku boleh masakkan" kata seorang namja yang mempunyai bahu yang lebar.

"aku Namjoon tapi semua orang panggil aku rm. Aku berkebolehan dalam menembak dari jarak jauh sama dengan V" kata Namjoon.

"aku pulak Taehyung tapi orang panggil aku V" kata namja itu sambil tersenyum kotak.

"aku Jimin. Aku pandai dalam penyamaran sama dengan Hoseok hyung" kata Jimin sambil tersenyum manis.

"aku Hoseok, tapi boleh panggil Jhope" kata Jhope sambil tersenyum. Ugh harapan.

"aku Min Yoongi, panggil je Suga. Aku berkemampuan untuk hack. Jadi kalau nak aku hack apa ii serahkan kepada aku" balas Min Yoongi atau lebih dikenali sebagai Suga.

"dan Jungkook pula, dia ketua kumpulan mafia. Dia hebat dalam segalanya sebab tu dia jadi ketua. Jadi dia paling hebat diantara kami semua" kata Jin.

Lisa hanya menganggukkan kepala mendengar penerangan mereka. Semuanya hebat belaka.

🦋to be continued🦋

Here your next chap. Hope enjoy this chap. Actually tak sangka cepatnya dah dapat 450 votes malah lebih. Thanks korang, Sya terharu sangat.

Target for unlock next chap adalah 490 votes. Kalau dapat 490 votes untuk ff ni Sya akan update next chap.

🦋please vote this chapter🦋
🦋thanks for reads and votes this chapter🦋

Ma Lumière [DISCONTINUED]Where stories live. Discover now