Tok tok
"siapa!!!!!" jerit Jungkook dari dalam officenya.
"ni aku la kook" kata Jhope.
"ouh Jhope,masukla" kata Jungkook.
"waeyo kook?aku tengok muka kau kusut semacam je,ada masalah ke?, kalau kau ada masalah cerita jela dekat aku" kata Jhope.
"oh otak aku tadi elok je,bila datang tetamu tak diundang tu terus kusut fikiran aku" kata Jungkook.
"siapa, sepupu kau si Nayeon tu ke?" kata Jhope.
"haah,kejap macam mana kau tahu?" tanya Jungkook.
"waktu dekat luar office tadi,aku terserempak dengan Nayeon siap hentak ii kaki lagi" kata Jhope.
"tanda protes latu" kata Jungkook.
"buat apa dia datang sini?" tanya Jhope.
"haish dia datang sini lepastu nak ber-opah bagai dengan aku,dah la pakai baju mencocok mata" kata Jungkook.
"hahaha habistu kau kata apa?" tanya Jhope.
"aku kata la dekat dia..Haha padan muka dia kalau terasa..Sesekali ustaz Jungkook nak bertazkirah apa salahnya" kata Jungkook.
"hahah mesti deep kan ayat kau" kata Jhope.
"memang deep ah,kau tahu tak aku kata dekat dia yang dia tu miskin sangat ke sampai tak cukup duit nak beli kain,kalau tak cukup duit aku boleh sedekahkan" kata Jungkook.
"perghhhh deep ayat kau,sentap habis,bukan dia sorang,yeoja ii yang pakai tak cukup kain pun sentap juga" kata Jhope.
"hahahah ni Jungkook,ketua mafia okey, dahla datang nak beroppa dengan aku lepastu boleh pula dia kata kalau dia tak dapat aku yeoja lain pun takdapat,apa la yang menarik sangat sampai diorang nak sangat dekat aku" kata Jungkook.
"haish kau ni kook,memang la ramai orang nak dekat kau,kau buat semua orang dekat luar sana gilakan kau tahu tak,memang semua nak dekat kau, siapa je yang taknak dekat kau dahla kau ada full package, handsome, putih, gigi bunny, cute, kuat, sado,ada abs. Memang full package katakan. Bertuah siapa yang dapat kau" kata Jhope.
"owh,tapi kau tahu tak aku memang geram gila dengan apa yang Nayeon buat selama ni..Terhegeh-hegeh dekat aku..Rimas tahu tak..Kalau ikut hati aku nak je aku tembak dia lepastu bagi makan dekat yeontan and the gang. Cuma sebab dia sepupu aku je,kalau dia takde hubungan aku,dah lama dia tak hidup dekat muka bumi ni" kata Jungkook.
"sabar kook,anyways kau dah ada calon ke?" kata Jhope.
"calon?owh aku dah ada calon. Nah,kau bacala maklumat dekat dalam fail ni" kata Jungkook lalu menyerahkan fail yang berisi maklumat peribadi Lisa kepada Jhope.
"wuish,hebat ah pilihan kau,kacukan pula tu,mana kau jumpa ni dah la cantik" kata Jhope.
"aku jumpa dia dekat kedai runcit,secara tak sengaja aku berjumpa dengan dia dan aku dapat rasakan satu perasaan lain muncul dekat hati aku,entahla bila aku jumpa dengan dia aku rasa lain,tak macam aku jumpa dengan yeoja ii sebelum ni,bagi aku dia ni yeoja yang menarik" kata Jungkook.
"aku rasa mesti kau ni dah dilamun cinta,kau buatla apa yang kau nak jungkook,aku tetap akan sokong dengan keputusan kau,cuma kau kena ingat matlamat kumpulan mafia kita, adalah untuk balas dendam atas kematian keluarga kita" kata Jhope.
"nae!aku tak pernah lupa matlamat kumpulan kita" kata Jungkook.
🦋to be continued🦋
So macam mana dengan chap kalini?harap readers semua suka,sya buat double update untuk ff one in million,dreams dan you're my lights.Hope korang semua enjoy!❤.
🦋please vote this chapter🦋
🦋thanks for reads and votes this chapter🦋
YOU ARE READING
Ma Lumière [DISCONTINUED]
Fanfiction+ dia diibaratkan seperti cahaya, cahaya yang menyinari kehidupan Jeon Jungkook. [DISCONTINUED] Jeon Jungkook X Lalisa ©ECHAGGUK2020